Min Skyline R32 GTR 1994

Köpte den här bilen för det var en bil som jag fastnade för modellen är tidlös, låg och hård. Jag får skylla på Gran Turismo till playstation att det etsade sig fast, och när den här bilen dök upp så kunde jag inte motstå den. En tonårsdröm som blev sann till sist.
  • 34 Följare
  • 88 105 Visningar
  • Projektet avslutat 25 juni 2014
Madhouse
19 september 2010 · 1 079 Inlägg

Idag har jag fått tagit till lite våld, mina coiloversfjädrar glappade ca 2cm bak när man hissade upp bilen, fick inte upp dom med verktyget utan fick skruva loss coiloversen och sätta dom i skruvstäd och använda ett don och slå upp låsringen. Det gick bra blev inga märken sen fick jag tvätta av dom lite när de ändå var nere.

Sedan har jag tvättat underredet lite där det är lackat, och sedan dragit på body på utsatta ställen på underredet, sedan har jag riktat in bakkjolen riktigt så nu sitter den bra. Sedan har jag bättrat på insuget lite det var ju lite tråkiga lacksläpp, resultatet får duga tills det är dags för motorlyft och motorrenovering och lite trim.

Rostfri Racekat är beställd med flänsar och en bit rör så det ska byggas racekat.

Så här ser motorn ut just nu.
https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/201466-2065922.jpg

Senast redigerat av Madhouse (20 september 2010)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
19 september 2010 · 1 079 Inlägg

Eleanor-Mannen skrev:
Du ska ha dem guldiga fälgarna med polerad kant tycker jag tongue Så ska du polera insug och ventiltoparna plus lite guldiga detaljer tongue Sen ska du ah hela bilen i grå?

Tack för kommentaren, ja bilen ska bli helt silver, blinkers får man se hur det blir med, men fälgarna blir guldfärgade med den polerade fälgkanten kvar. Letar N1 sidokjolar med. Motorn ska renoveras/gås igenom nästa säsong då blir det lite mer färgtema under huven, med polerade tryckrör, nya siloconslangar sen får vi se vad man gör med motorkåporna.

Så mkt man kan lägga pengar på, svårt att prioritera men grundprioriteringen är:
1. drivlina
2. väghållning
3. motor

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
19 september 2010 · 1 079 Inlägg

MantaRobin skrev:

Eleanor-Mannen skrev:

MantaRobin skrev:
den grova downpipen ska du såklart använda smile men ett tips är att kanske svetsa i en såndär muff så de kan röra sig, som de sitter på den andra. sen angående fälgarna hade jag nog rentutav bytt dom mot några andra, 3-ekrat är inte direkt favoriten... men det är din bil! ser bra ut smile

http://img688.imageshack.us/img688/2032/rotap45blackredrim.jpg

Uploaded with ImageShack.us
Ett par rota p45 tongue

ett bra alternativ! smile

eller kanske Linea Corse Lemans; http://www.driftworks.com/shop/wheels-b … d-lip.html

eller Rota Grid; http://www.driftworks.com/shop/wheels-b … -grey.html

smile

Skitsnygga fälgar finns det, men dessa kultfälgar ska göras i ordning iaf, sen kan det bli R-däck på dessa och sen några andra snyggare fälgar för gatbruk. Får se vad det blir för nåt.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
19 september 2010 · 1 079 Inlägg

Eleanor-Mannen skrev:

Madhouse skrev:

Eleanor-Mannen skrev:
Du ska ha dem guldiga fälgarna med polerad kant tycker jag tongue Så ska du polera insug och ventiltoparna plus lite guldiga detaljer tongue Sen ska du ah hela bilen i grå?

Tack för kommentaren, ja bilen ska bli helt silver, blinkers får man se hur det blir med, men fälgarna blir guldfärgade med den polerade fälgkanten kvar. Letar N1 sidokjolar med. Motorn ska renoveras/gås igenom nästa säsong då blir det lite mer färgtema under huven, med polerade tryckrör, nya siloconslangar sen får vi se vad man gör med motorkåporna.

Så mkt man kan lägga pengar på, svårt att prioritera men grundprioriteringen är:
1. drivlina
2. väghållning
3. motor

Den delen med att fina till motorrummet e ju inte den dyra delen smile Men renoveringen kostar tongue  Men tycker polerat insug, polerade ventilkåpor, sen typ guldig kamremskåpa, och den som sitter över tändstiften mellan ventilkåporna kan ju bli guldig eller skaffa en i kolfiber smile De e vad jag tycker tongue Och såklart Rota p45orna som du kan ta i guld och polerade kansbter big_smile
Sen om de blir lack i framtidne kan ju svart elelr guldiga vara snyggt, nu ahr du min bild över bilen

Tack för din feedback, sånt uppskattas alltid.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
21 september 2010 · 1 079 Inlägg

Idag har jag skruvat loss främre läppen på fronten, och det gick väl inte direkt bra, skruvarna var rostiga och fula så det var en kamp att få loss. Den ska nu in på lack, fast det beror på sitter och letar på internet efter nån snyggare eftermarknads.

Senast redigerat av Madhouse (21 september 2010)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
22 september 2010 · 1 079 Inlägg

Imorse lämnade jag in frontläppen på lackering, sedan hämtade jag ut min racekat, flänsar och en bit rör.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/998020_jtcnbd.jpg

Allting övervakat av en annan katt.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/998021_hagfg9.jpg

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
25 september 2010 · 1 079 Inlägg

Idag har jag kört iväg växellådan för renovering, sen blir drivlinan perfekt med nyrenoverad växellåda och ny nismokoppling, längtar till nästa sommar.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
26 september 2010 · 1 079 Inlägg

Cappen skrev:
Har missat den här tråden helt men nu är de premunation på den smile
Ser fram emot att se den IRL till sommaren å¨kanske få åka en sväng

Jadå det ska vi ordna.

Idag har jag skruvat loss bromsskivorna fram för byte, sitter och mäter upp alla mått få se vad notan hamnar på, gissar på runt 8000kr för skivorna. Smakar det så kostar det.

Om någon vet var man hittar skivor med måtten: 330mm skiva, 32mm tjock skiva så säg till, de ska dessutom passa dessa nav med 12x 6mm : http://www1.garaget.org/gallery/archive … 7qqnkx.jpg

Senast redigerat av Madhouse (26 september 2010)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
27 september 2010 · 1 079 Inlägg

Brains skrev:

Madhouse skrev:

Cappen skrev:
Har missat den här tråden helt men nu är de premunation på den smile
Ser fram emot att se den IRL till sommaren å¨kanske få åka en sväng

Jadå det ska vi ordna.

Idag har jag skruvat loss bromsskivorna fram för byte, sitter och mäter upp alla mått få se vad notan hamnar på, gissar på runt 8000kr för skivorna. Smakar det så kostar det.

Om någon vet var man hittar skivor med måtten: 330mm skiva, 32mm tjock skiva så säg till, de ska dessutom passa dessa nav med 12x 6mm : http://www1.garaget.org/gallery/archive … 7qqnkx.jpg

Jag har haft bra erfanheter utav pean sweden iaf.
Du kan höra med dom ifall dom kan lösa något!

Har otroligt nog hittat grex originalskivor, Sellholms tuning ftw, stort tack till Richard där som hjälpt mig otroligt mkt i mitt letande. Dock kostade de drygt 3500kr/st

Senast redigerat av Madhouse (27 september 2010)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
27 september 2010 · 1 079 Inlägg

Idag har jag lämnat fälgarna på att få däcken avkrängda sen ska jag försöka få bort klarlacken på fälgbanan, när det sedan är gjort ska centrum lackas får se vilken färg det blir. Tänkte prova CRC gasket remover.

Har även suttit och gnuggat rent mina bromsskivecentrum idag och det blev en viss skillnad, syns dock att de suttit där ett tag och väder och vind gjort sitt med blekning men det är ju betydligt bättre än innan.

Innan:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/996291_81wxh1.jpg

efter
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/1000448_atgf80.jpg

Senast redigerat av Madhouse (27 september 2010)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
27 september 2010 · 1 079 Inlägg

lindstrome skrev:
nice tråd ! r32orna är ju bara så grymma!
denna tråd kommer att följas, vad hr du för mål i hk på motorn? smile

Har elbows, grenrör, turbos, spridare och dyl för att få ut runt 550hk. Men innan jag lastar på dom grejerna ska motorn gås igenom/renoveras, just nu är det väghållning och drivlina i fokus.

Just nu saker som det jobbas med på bilen:

Bromsskivor beställda runt om.
Växellåda under renovering.
Nismokopplingen ligger och väntar på montering.
Fälgarna ska påbörjas med renovering polering/omlackering.
Nya däck ska monteras så fort fälgarna är klara.
Frontläppen är inlämnad på lack.
Blinkers är beställda.

Man klarar det på en vanlig lön om man äter mat som ger hår på bröstet.

Senast redigerat av Madhouse (27 september 2010)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
28 september 2010 · 1 079 Inlägg

Idag har jag fått däcken avkrängda har fälgarna i lägenheten nu och lite annat bla en downpipe och börjar se ut som ett reservdelslager nu, får bara lite ifrågasättande blickar från min sambo men inget har sagts än smile, har duschat av mina fälgar och jag inser att jag har inte den energi som krävs för att renovera dom, tycker nästan dom duger som dom är ändå visst lite klarlackssläpp på fälgbanan men har lyckats putsa bort en del av det fula. Funderar på att dra på nya däck och lägga pengar på roligare saker än att lacka/slipa fälgar. Sedan kanske köpa nya fälgar eller vid senare tillfälle fixa fälgarna. Men jag kan ha fälgvård nån timme per kväll få se vad man kan få för resultat med enkla medel.

https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/201466-2077075.jpg

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
29 september 2010 · 1 079 Inlägg

En liten uppdatering en Greddykylarplåt inhandlad samt en gummidamask till växellådan, så oljan håller sig kvar sen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/1001188_rgy6g9.jpg

Putsningen fortsätter på fälgarna

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
2 oktober 2010 · 1 079 Inlägg

Var upp till garaget en sväng och plockade lite, gjorde rent lite verktyg och monterade min greddy air diversion plate, sån enkel sak men vilket lyft det blev direkt på utseendet tycker jag iaf.

https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/201466-2080960.jpg

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
5 oktober 2010 · 1 079 Inlägg

tyckte mina blåa siloconslangar såg trötta ut så jag var till en kompis och fick med mig två stycken nya, inte fastskruvat än pga att motorn hänger lite för växellådan är borta. Min mobilkamera är riktigt kass i mörker men så här ser det ut nu.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/large/1003510_f4kjaa.jpg

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
6 oktober 2010 · 1 079 Inlägg

En liten uppdatering, hämtade min lackade frontläpp imorse hos lackeraren. Efter jobbet så åkte jag till garaget och skruvade dit den direkt, blev ett stort lyft dock så är mobilkameran det enda jag hade till hands idag så ha överseende med bildkvaliteten. Tycker det gjorde stor skillnad.

https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/201466-2087179.jpg

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
16 oktober 2010 · 1 079 Inlägg

Idag har jag monterat ett par svarta klarglasblinkers på bilen så här ser det ut nu, tycker det blev ett cleanare utseende, gillar de orangea med men kan ju skifta om man vill iaf.

https://www1.garaget.org/archive/25/24918/201466/201466-2098928.jpg

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
16 oktober 2010 · 1 079 Inlägg

tack för kommentaren ,tycker också det blev bättre, ska ev lacka runt insatserna i lysena med för att få det se lika ut.

lite fler bilder olika vinklar

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/1007979_f8za2y.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/1007981_r1b9zc.jpg

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
17 oktober 2010 · 1 079 Inlägg

Har som sagt hjälp med växelllådans renovering och fick nu första bilderna från växellådsrenoveringen, det som ska bytas är syncarna på 2,3,4 samt backen och ingående lager som jag vet. Så här ser lådan ut nu iaf, får se vad det här kalaset hamnar på men ska inte snålas på något så viktigt när man ändå har allt isär. Inte tänkt behöva ta ner lådan igen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/1008638_2fw40e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/1008643_xbl62l.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24918/1008644_zbusmk.jpg

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Madhouse
17 oktober 2010 · 1 079 Inlägg

Cappen skrev:
Ska den bara renoveras eller ska den preppas oxå?

Den ska "bara" renoveras, lådan är god för mer effekt än vad jag har råd att skaffa/köra med wink

Senast redigerat av Madhouse (17 oktober 2010)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang