Bmw 528 E39 går upp i tämp?!

kellis
23 maj 2010 · 118 Inlägg

hej har problem med min Bmw. trodde först att det var det vanliga felet med fläckten. men det är nytt och problemet kvarstår. När jag kör sakta typ i stan lr står på tomgång så går nålen på tämpmätaren upp till rött, men så fort jag kör på öppen väg så går den ner igen p ga vindflödet såklart. Kände på kylarslangarna nu när jag stannade hemma och dom e stenhårda och glödheta.Någon som har nått tips på vad det kan vara?? Väldigt tacksamm för svar.Mvh

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
23 maj 2010 · 3 180 Inlägg

vanligt fel, troligtvis vattenpumpen som gett upp, bara byta och lufta.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
kellis
23 maj 2010 · 118 Inlägg

men om det vore pumpen så skulle den ju koka med en gång typ efter 3 min?? sen skulle den väl inte bli kal när jag kör?

NITROUS skrev:
vanligt fel, troligtvis vattenpumpen som gett upp, bara byta och lufta.

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
23 maj 2010 · 3 180 Inlägg

har haft precis samma fel själv, därför jag gissar på pumpen.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
kellis
23 maj 2010 · 118 Inlägg

ok! får väl byta den och termostaten, borde ju vara nått av det?!

NITROUS skrev:
har haft precis samma fel själv, därför jag gissar på pumpen.

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay
Dan87
24 maj 2010 · 23 Inlägg

när kylarslangarna är stenhårda brukar det tyda på trasig topplockspackning...slangarna blir hårda för att det slipper komprimerad luft och avgaser i kylsystemet.

BMW 523 IA "FAMILJEGLIDAREN" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang