Omkörning på avfarts höger sida.. och tjafs efteråt.. (bild)

mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
23 maj 2010 · 461 Inlägg

Idag så körde jag hem från säffle till Karlstad. ( hade en vän med mig i bilen /mästare i thaiboxning och trännat i ca 15 år,  och jag har tränat karate i 13 år)


5km innan  bergvik möten, så hade jag en mörkblå BMW bakom mig, den bilen låg bakom mig i ca 5 km, så nära att om jag hade kollat riktig noga i spegeln så hade jag nog räknat hur många stenskott den hade på framrutan.

och under dess tid, körde jag 3 gånger på vägrenen för att han ska köra om.. vilket han inte gjorde.


framför mig har jag en liten renault 5, som körde 85km/h  i 90 väg, jag hade inget emot det. (jag hade obalans i däcken så kunde inte köra snabbre än 85-87 innan bilen började skaka som satan)så jag håll mitt avstånd till honom och också körde 85 ( innan bmwen dök upp ), när bmwen kom i högfart, så lätt jag honom köra förbi ( som sagt tidigare ), vilket han inte gjorde.

det verkade att hans bil ville para sig med min bil, eller bara för att man kör bmw så ska man automatisk köra snabbt som fan..

hur som helst så kommer vi till mötet och och har avfarten framför oss, bilen framför, tänker svänga in, så väll som jag,  det är nästan 2 bils längder mellan mig och bilen framför när vi väll ska  svänga in på avfarten,  ( hade längra avstånd men renaulten bromsade kraftig in).  just när jag ska börja svänga in, så ser jag att bmwn kör om mig, och kör in mellan mig och bilen framför ( nu är vi inne i avfarten) och direkt kör han om bilen framför på den högra sidan, vilket då renaulten tutar åt honom.

ha i minnet nu att jag tvärs bromsade, och det gjorde bilen framför också.

så jag tänker hur i helvete tänker denna jävla idioten.  ( en ung utländsk kille),  och direkt framför renaulten bromsar han in ( bmwn), och saktar ner till 20-30km/h, och börjar ge blinkers.

nu tänker jag igen, vafan, först har han bråttom och nu kör han 30 på en 70 väg.

nu kör han på vägrenen och låter mig och renaulten köra förbi, medan han kollar som en jävla idiot på mig.

i spegel ser jag nu att han kör efter mig och tutar med helljus, jag struntar i honom och kör min väg ( skulle skjutsa hem vännen, han märkte också att den utländska killen var efter oss ), han följde efter mig i ca 20 minuter tills han kör om igen och bromsar kraftig framför mig.  så jag kör åt sidan och väntar.

där kommer han ut ( hade 3 personer till i bilen ), skitförbannad. och vill att jag ska gå ut från bilen för att prata, vilket jag sa nej till och bad honom prata som det är. ( jag känner igen killen, en liten fegis som fick 5 tänder utslagna av hans ex i vintras ) och han låg på sjukhuset i en vecka pga skador han fick från henne. och hon är hälften så stor som han, och jag är 1,5 gånger större än honom.

samtalet:


jag: okej, så vad är problemet?

han: va fan är det som är fel på dig?

jag: fel på mig? vaddå?,

han: ja, du är så jävla idiot, din jävla "invandrare", fan

jag: kom till saken, vad är problemet här?

han: du kan fan inte köra bil, i vilket jävla djurpark har du tagit körkort.

jag: jaha, vad har jag gjort?

han: varför kör du 85km/h på en 110 väg,

jag: det är en 90 väg, inte 110. plus jag lätt dig och köra om 4 gånger men du vägrade.

han: jag kör fan om när jag vill, din jävla ********

jag: okej, du kör som du vill, bra då vet jag

han: varför tjafsar du emot din jävla *****

jag: vad har jag sagt nu då?

han: vill du ha stryk din jävla ****, sluta tjafsa emot

jag: okej, jag ber om ursäkt.

han: kom ut från bilen så ska vi prata,

jag: men vi pratar ju redan.

han: kom ut för helevete.

Min vän: ursäkta men vad är problemet här?

han: håll käften, jag pratar inte med dig.

Min vän: som du vill.

---  sen går killen till bilen och pratar med nån av de som sitter i bilen.
--- nu säger min vän, ska vi lära han en läxa?
--- jag: nej låt han va, det ju inte våran still och bråka ändå.
--- vän: du har ju rätt i, låt chiwawan skälla ( menar killen)

---killen kommer tillbaka


han: varför tutar du på mig?

jag: det var inte jag, det var bilen framför

han: du ljuger jävla invandrare, säg nu varför du tutar på mig ! du vet att du skämmer ut utlänningar när du gör så

jag: jag sa redan en gång, det var inte jag. det var bilen framför, plus tror du inte att din kör still skämmer ut utlänningarna ännu mer?

han: du har tur, att vi har inget lust idag, annars .....

jag: ....... ( kollar på vägen)

han: var är du ifrån?

jag: samma planet som du

han: svara på frågan,

jag: det gjorde jag,

han: nej det verkar du vill få stryk din jävla ****

jag:  ber om ursäkt, jag är Pers.

han: vi k***** eran kvinnor i  ( jag tänker inte skriva landet ), fattar du !

jag: okej, va bra, då vet jag.

han: kom ut pojken så ska vi prata lite sa jag.

jag: ( tänker. va fan är fel på denna kille, vi pratar ju redan)

och medan jag tänker, så kliver det ut en gammal dam från bilen, ( som visade det sig vara hans Morsa)
hon kommer fram till oss, och frågar med lite dålig svenska " vad är problemet här, 

jag: det är inget fara Mamma ( då hon var nästan lika gammal som min morsa, så kallade jag henne för det, och nu kände jag igen henne,  en klasskamrat till min mamma)  din son är bara lite sur över att bilen framför mig tutade och han tror det var jag.

han: vafan ljuger du för, din jävla h***.

Hans mamma:   tyst nu, låt de vara, vi går tillbaka till bilen,

han: nej jag ska prata med honom.

hans mamma: NEJ sa jag, vi går tillbaka,,

han:  nej låt mig vara.

Hans mamma:  snälla grabben ( hon menade mig) kan du komma ut och skaka hand, och glömma allt,

jag: visst, jag går ut och räcker fram handen.

han: kollar skit sur på morsan och säger "  nej, jag vill inte "

Hans mamma:  NU sa jag.

han: skakar hand snabbt och går och sätter sig skit sur i bilen.

Hans  mamma:  jag ber om ursäkt, min son har en dåligt dag.

jag: det är lugnt, jag förstår, men när han kommer till vettet, säg att alla är inte lika lugna som jag, det finns folk där ute som hade tagit hand om honom just pga hans sätt och prata,

Hans mamma: ju jag vet, Tack, tack för att du inte bråkade med min son.

Jag: det är Lugnt Mamma, inget och tacka för. Hälsa familjen

Hans mamma: ska, hälsa din mamma också. hejdå.


-----------------------------
så startar han bilen och körde som en jävla galning därifrån och gjorde en u-sväng och rakt i trottoaren ( där han slog sönder sidan av kjol paketet).

nu vet jag inte vilket jag skall deppa mig över,  hans kör still, hans värdelösa prat, eller faktumet att en utländsk kille, stoppar en annan för att tjafsa emot om något som egentligen är hans eget fel. eller hans morsa som har en sådant son. och kanske i framtiden får lida just pga hans sätt och vara.



men förutom själva samtalet,

HUR FAN TÄNKER MAN NÄR MAN KÖR OM PÅ HÖGRA SIDAN I EN AVFART? och inte nog med det, man kör om 2 bilar? ....

har ni hamnat i samma situation ( inte samtalet nu, själva omkörningen syftar jag på)

lägger upp en bild på hur han körde om


http://img204.imageshack.us/img204/2017/bildett.jpg

Senast redigerat av mr_right (23 maj 2010)

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
Vitamin
23 maj 2010 · 719 Inlägg

Imponerande att du kunde hålla dig lugn

hedley Saaboholic
23 maj 2010 · 3 129 Inlägg

Har vart i samma situation, man slutar aldrig förundras av idioter.

Du har dock längre tålamod än mig märker jag.

Hade aldrig låtit något tala ner till mig på det viset vid upprepande tillfällen.

Bra gjort säger jag bara, även om han förtjänade att lära sig en läxa.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
lodiseN
23 maj 2010 · 806 Inlägg

Starkt jobbat^^

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Opelmadness German cars, quality and beyond
23 maj 2010 · 8 197 Inlägg

Ja att du kunde hålla dig lugn.
Det får du tummen upp för. smile
Såna idioter som den killen skulle inte få vara ute i trafiken. :mad

Bry dig inte om den där typen, han är inte värd att ens tänkas på.

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
DasAuto
23 maj 2010 · 2 751 Inlägg

Hade jag varit du så hade jag absolut inte kunnat hålla mig. Är själv invandrare och hatar såna personer som beter sig så. Ganska typiskt tyvärr.

De enda dom knu...r är whitetrash och annat pack.

Senast redigerat av DasAuto (23 maj 2010)

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Rille0
23 maj 2010 · 2 021 Inlägg

usch fyfan, hade klappat till direktimporten på plats. som sagt imponerande att du höll dig lugn.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
23 maj 2010 · 461 Inlägg

Vitamin skrev:
Imponerande att du kunde hålla dig lugn

jag kan inte ljuga, jag fick damp på han, men vad tjänar man på att bråka? hat föder bara hat.

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
23 maj 2010 · 461 Inlägg

hedley skrev:
Har vart i samma situation, man slutar aldrig förundras av idioter.

Du har dock längre tålamod än mig märker jag.

Hade aldrig låtit något tala ner till mig på det viset vid upprepande tillfällen.

Bra gjort säger jag bara, även om han förtjänade att lära sig en läxa.

vanligt sätt, så låter jag aldrig någon trycka ner mig. men som min farfar lärde mig när jag var liten.


ibland är det bäst, och va tyst och låta sig tryckas ner, än stå upp och krossa personen,  ställer du dig upp och bråkar så visar du bara att du sjunkit lika låg som personen,  säger du inget så ignorerar du bara honom. det gör de ännu mer sur

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
23 maj 2010 · 461 Inlägg

Opelmadness skrev:
Ja att du kunde hålla dig lugn.
Det får du tummen upp för. smile
Såna idioter som den killen skulle inte få vara ute i trafiken. :mad

Bry dig inte om den där typen, han är inte värd att ens tänkas på.

MVH T.

jag bryr mig ju inte direkt, men det förstör ju ens dag ialla fall, oavsett hur lugnt man håller sig.

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
jimmy-124 Svartlistad
23 maj 2010 · 446 Inlägg

duktigt imponerad att du kunde hålla dig lugn!
jag kan säga att efter ett par meningar hade jag klivit ur bilen (säger inte det för att vara Co0l bakom skärmen) men har vart i ungefär samma sits!

men kom ihåg att straffet som man kan få är absolut inte värt det!


// Jimmy

Senast redigerat av jimmy-124 (23 maj 2010)

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
_DamnIt R1 driver!
23 maj 2010 · 5 128 Inlägg

Förstår dels inte hur folk tänker som gör som han gjorde mot dig! Och sen förstår jag verkligen inte hur du lyckades va lugn! Jag hade fått en riktig snetändning och flippat ut på honom! (dock har jag fruktansvärt kort stubin, kan brinna ut på 2sek!). Men tur att ingen kom till skada iaf vid hans vansinnesomkörning, och tur att bara hans bil gick sönder när han körde!

Memme I'am AWESOME..
23 maj 2010 · 2 783 Inlägg

Grym att du är lugn.

Meeen en sak fattar jag inte, satt hans mamma i samma bil som honom ? Och hur fan kan hon låta sin son köra om på INSIDAN när hon väl sitter i samma bil... RESPEKTLÖST MOT SIN MAMMA DÅ!

Senast redigerat av Memme (23 maj 2010)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
o_lindh
23 maj 2010 · 347 Inlägg

När jag läser detta tänker jag på händelsen där en kille slår ihjäl en gammal pensionärsdam för att hennes man hade tutat på honom. Tråkigt med folk som inte kan behärska sina aggresioner.

Memme I'am AWESOME..
23 maj 2010 · 2 783 Inlägg

o_lindh, du tänker på detta i Landskrona. Fick samma bild i huvudet.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Opelmadness German cars, quality and beyond
23 maj 2010 · 8 197 Inlägg

mr_right skrev:

Opelmadness skrev:
Ja att du kunde hålla dig lugn.
Det får du tummen upp för. smile
Såna idioter som den killen skulle inte få vara ute i trafiken. :mad

Bry dig inte om den där typen, han är inte värd att ens tänkas på.

MVH T.

jag bryr mig ju inte direkt, men det förstör ju ens dag ialla fall, oavsett hur lugnt man håller sig.

Det har du rätt i, det går liksom inte att släppa riktigt. Men jag hade nog inte haft ditt tålamod med den killen tyvärr.

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
23 maj 2010 · 461 Inlägg

o_lindh skrev:
När jag läser detta tänker jag på händelsen där en kille slår ihjäl en gammal pensionärsdam för att hennes man hade tutat på honom. Tråkigt med folk som inte kan behärska sina aggresioner.

tyvärr så är det  just såna typer som förstör det för resten av oss.

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
Volvo_Mannen Volvoskadad
23 maj 2010 · 6 017 Inlägg

Man blir ju så trött när folk inte kan uppföra sig i trafiken. Och tyvärr är det inte ovanligt att man ser sådana livsfarliga manövrar. Jag hade nog som du tagit det lugnt och försökt prata ut det, för våld är aldrig en bra lösning.

Jonas
KHRacing
23 maj 2010 ·

mr_right skrev:
Idag så körde jag hem från säffle till Karlstad. ( hade en vän med mig i bilen /mästare i thaiboxning och trännat i ca 15 år,  och jag har tränat karate i 13 år)

Enda jag reagerade på var detta:
Vad fan har detta överhuvudtaget med saken att göra ?
varför nämna detta föutom att skryta ?

*undrar*

idioter till förare finns detg mer än överallt, det borde du veta :-)

sjysst att du kunde hålla dig lugn dock.

G-Bruno ArtDirector
23 maj 2010 · 462 Inlägg

Skrämmande vilken nivå det ligger på i vissa händelser såsom denna. Man blir rädd för hur lite vett och sans det bor i kroppen på en del av våra medtrafikanter. Det hemska är att om man tar ett steg ytterligare och tappar stubinen då kan man räkna med efterföljder, och då inte bara från den statliga makten utan även att man får en stämpel och "ett pris på huvudet" av alla hans vänner etc.
Att du orkade med att stå upp mot denna imbicill gör mig imponerad, har själv en lång stubin men detta hade jag aldrig tollererat.
Det enda jag önskat var att det stod i slutet " Sen steg dom samtliga ut ur bilen, inklusive hans mamma. Direkt när samtliga lämnat fordonet råkade en nedfallande satelit landa just över hela hans fordon som krossades. Han kissade på sig och fick skamset promenera hela vägen hem. "
Nu när så inte är fallet vill jag bara säga att det var strångt gjort och att denna lilla lilla lilla oblyga pojke läser denna tråd och förstår vilket /&%¤&¤#"%"¤/( han i verkligheten är.

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang