det "roligaste" ni gjort i trafiken

John87 Stolt Volvoägare
29 januari 2007 · 4 913 Inlägg

Igår fick jag bevisat för flickvännen att Volvo 740 INTE är en vinterbil..

Skulle ut från en OKQ8-mack i Köping, och drog brett ut på vägen. Kontrollerad sladd och helt utan trafik. Nästa korsning ska jag vänster för att sedan komma till "stora" vägen.
I den korsningen tog jag det lugnt, saktade ner ordentligt och växlade till 3:an för att gå på så läga varv som möjligt för att inte sladda. Den korsningen ville jag inte gå brett i, för liten och med lite bilar som åker förbi.

Iaf så ger jag lite gas mitt i svängen för att inte stanna mitt i, 3:an inne tänker jag och gasar inte allt för mycket, men ändå inte lite. Spinn såklart.
Jag släpper gasen helt och hoppas på att bilen hittar fäste innan trotoaren kommer. Icke. På bredden slår mitt högra bakdäck i trotoarkanten som inte är liten. Smäller till och jag tror att däcket gått. Va ingen fara som tur va, men där stog jag och blockerade hela vägen på bredden.
När jag sedan försöker ta mig loss så spinner det bara. Går inte ens att starta på 2:an, står på absolut blank is.

Står där i kanske 10 minuter och ser massor av folk köra förbi utan att stanna. De ser att jag har på varningsblinkers och att motorn är på, jag sitter ju bara fast. Varför inte hjälpa till att få bort skiten?
T.o.m en polis åker förbi utan att stanna! Blev lite besviken på dom sad

Iaf så stannar en lite äldre man med en ny V70t5, kliver ur och frågar hur det är. Förklarar läget för honom och han bara skrattar. "Ja, det är inte direkt en vinterbil det där, har en själv och den är helt hopplös".
Han hjälper till att putta och så kommer jag äntligen loss. Numer är flickvännen inte allt för glad när jag gillar att sladda lite, och jag måste säga att det va lite pinsamt tongue

740 är rolig på vintern, men bra är den INTE!

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Sushikocken Sleeper
30 januari 2007 · 3 084 Inlägg

hehe en rätt rolig sak som stod i lokaltidningen förra året var att en lastbilschafför som var från polen skulle till malmö... han kom till örnsköldsvik bara en sisådär 90mil fel big_smile sen kunde han ju självklart inte prata engelska heller.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Widowmaker
10 februari 2007 · 1 112 Inlägg

Sushikocken skrev:
hehe en rätt rolig sak som stod i lokaltidningen förra året var att en lastbilschafför som var från polen skulle till malmö... han kom till örnsköldsvik bara en sisådär 90mil fel big_smile sen kunde han ju självklart inte prata engelska heller.

De e goa gubbar de vetu! undrar om de bara är i sverige som man lär sig engelska som allmänbildning?

Senast redigerat av black_ravenlord (10 februari 2007)

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Mack Forum- och sitemoderator
27 februari 2007 · 26 178 Inlägg

Kom hem från en kort tur ner på byn nyss med 240:n. Backar in på gården
och vad gör jag?
Dom upskottade kanterna var längre ut än vad jag mindes så jag parkerar
framflygeln i drivan plus hela bilen i uppförsbacke...jippie.
Vinterdäcken är kass så det bara spann. Fick skotta som en tok. Måste ha
sett lustigt ut egentligen. Kört fast på gården tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Spelis
27 februari 2007 · 1 926 Inlägg

haha, pinit smile

BMW635_Robban
27 februari 2007 · 1 277 Inlägg

Jag å en polare riktade spolarmunstyckena mot trottoaren. han körde och jag filmade....många långa asflabb blev det! Måste bara provas!!

Fredrik.Gustavsson
27 februari 2007 · 2 123 Inlägg

BMW635_Robban skrev:
Jag å en polare riktade spolarmunstyckena mot trottoaren. han körde och jag filmade....många långa asflabb blev det! Måste bara provas!!

Det är ju på gränsen till jävligt elakt men det måste ha varit jävulskt kul kan jag tänka mig.

Widowmaker
27 februari 2007 · 1 112 Inlägg

såläng man lirar med rent vatten så e det ju ok! kanske köra rätt fort me så dom inte tar reg nummer å skickar polisen på en för överfall!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Kayhan
27 februari 2007 · 407 Inlägg

En där jag kommer ifrån som hade en gammal jänk, så när han skulle hem till mamma kl 3 på natten så kom han på den smarta iden att stänga av bilen och rulla in på gården, för att inte väcka någon eftersom bilen lät så mkt, han glömde dock bort att bilen blir mkt trögare att bromsa med så det sluta med att han brakade rkt in i husväggen och väckte hela huset:P

Slim_Kim Arbetssökande lokförare
27 februari 2007 · 170 Inlägg

Kayhan skrev:
En där jag kommer ifrån som hade en gammal jänk, så när han skulle hem till mamma kl 3 på natten så kom han på den smarta iden att stänga av bilen och rulla in på gården, för att inte väcka någon eftersom bilen lät så mkt, han glömde dock bort att bilen blir mkt trögare att bromsa med så det sluta med att han brakade rkt in i husväggen och väckte hela huset:P

Haha vilket diskret sätt att komma hem på!! tongue

To get old and wise, you have to be young and stupid!!
Hurricane DRIVER @ HWR.se
27 februari 2007 · 621 Inlägg

Kayhan skrev:
En där jag kommer ifrån som hade en gammal jänk, så när han skulle hem till mamma kl 3 på natten så kom han på den smarta iden att stänga av bilen och rulla in på gården, för att inte väcka någon eftersom bilen lät så mkt, han glömde dock bort att bilen blir mkt trögare att bromsa med så det sluta med att han brakade rkt in i husväggen och väckte hela huset:P

Sjysst att knacka på när det är natt smile

- V8 - 4 ever . . .
_________________
FireTraXX DFFL
27 februari 2007 · 9 020 Inlägg

Nu när det blev mycket snö här i skåne så lekte jag med handbromsen på en vanlig gata, tappade kontrollen lite och gled så jag kom med nosen rakt mot de som stod och väntade på bussen.
De tyckte att det var skitkul men jag hade nog roligare tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Fiesta_Power
28 februari 2007 · 120 Inlägg

skulle styla lite för lite brudar som jag hade hämtat upp precis....ja va nämlgen med en annan polare oxå som hade en golf g 60 och jag hade min 760 tic..och så självklart ville jag att brudarna skulle åka med mig ...o när sällskapet hade klivit i i bilen så sa jag lite spydigt att...nu ska ni få åka riktig bil....så skulle jag dra på iväga och gasade gärnet o släppte upp kopplingen... och bakaxeln bara föll rakt i backen o likaså bilen:)...så går det när man ska spela allan utan att tänka sig för

BMW 330i (2001)
Opelmadness German cars, quality and beyond
28 februari 2007 · 8 197 Inlägg

Detta var nåt år sen, men jag skulle parkera utanför ICA-butiken här i byn, men jag kommer från motsatt håll och pakeringen ligger utmed trottoaren på andra sidan. Eftersom man inte får göra som norrmännen och stå åt fel håll blinkade jag vänster, svänger och drar i handbromsen. Gliden PERFEKT in på handikappparkeringen och lägger upp parkeringstillståndet i rutan. Gissa om folk glodde! smile
Detta var på storgatan också, så det var lite folk runtomkring. Kul som satan.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Opelmadness German cars, quality and beyond
28 februari 2007 · 8 197 Inlägg

BMW635_Robban skrev:
Jag å en polare riktade spolarmunstyckena mot trottoaren. han körde och jag filmade....många långa asflabb blev det! Måste bara provas!!

Gjorde nåt liknande förra veckan. Riktade spolarmunstycket till bakrutan i vädret så jag kunde skvätta ner bilister som låg för nära bakom. Fick faktiskt det tipset av min körskolelärare när jag tog körkort! "Ligger det nån för nära, tvätta rutan som fan, då släpper dom efter eller kör om." smile Det rekommenderas! Funkar på de flesta!

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Opelmadness German cars, quality and beyond
28 februari 2007 · 8 197 Inlägg

shkak skrev:

Spelis skrev:
ja , tänkte skapa en rolig liten tråd.

vad är det "roligaste" ni har gjort i trafiken, som ni själva / andra skrattade åt när ni gjode / gjort saken ? smile

Hahaha... det var bio premijer på Da vinci koden i Kista och den började kl 21:00.och jag var i Märsta o hälsade på en vän ,sen kom jag på att filmen börjar om 30 min big_smile roligaste av allt va jag körde 160,165 på E4 an big_smile med min Opel vectra 98:D

Eeh.. Vad var det roliga i det? 160 är väl ganska lätt... wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Tompa_Vax Skogs Arbetare
28 februari 2007 · 413 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

BMW635_Robban skrev:
Jag å en polare riktade spolarmunstyckena mot trottoaren. han körde och jag filmade....många långa asflabb blev det! Måste bara provas!!

Gjorde nåt liknande förra veckan. Riktade spolarmunstycket till bakrutan i vädret så jag kunde skvätta ner bilister som låg för nära bakom. Fick faktiskt det tipset av min körskolelärare när jag tog körkort! "Ligger det nån för nära, tvätta rutan som fan, då släpper dom efter eller kör om." smile Det rekommenderas! Funkar på de flesta!

Haha, gjorde det för ett tag sedan, hade gjort det på frammrutan, men det hade fryst, men inte i munstycket. Hade just då en jä... bil inom metern bakom mej, så jag spruta som faan bakom, asflabba när han tvärnita, när han väl kom upp jämnsides, sa polarn just då. Kolla snuten vill visst nåt. Vips så hade man 850 kr i böter.
Sen var det inte så roligt längre

Go For It!!
Thony_mannen
28 februari 2007 · 263 Inlägg

Det roligaste jag gjort i trafiken va när jag och en kompis va ute och kappkörde, och så kom vi till rondellen, jag tog motsatt sida (fel sida:P) Och efter det va det en polis kontroll:( Något dryga böter det blev + en varning från polisen... Dumt gjort, men ändå kul.. Hehe big_smile

Volvo-Real-Power!
Malmoe SSS -12
28 februari 2007 · 3 217 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

BMW635_Robban skrev:
Jag å en polare riktade spolarmunstyckena mot trottoaren. han körde och jag filmade....många långa asflabb blev det! Måste bara provas!!

Gjorde nåt liknande förra veckan. Riktade spolarmunstycket till bakrutan i vädret så jag kunde skvätta ner bilister som låg för nära bakom. Fick faktiskt det tipset av min körskolelärare när jag tog körkort! "Ligger det nån för nära, tvätta rutan som fan, då släpper dom efter eller kör om." smile Det rekommenderas! Funkar på de flesta!

Har också gjort likadant... Skitkul att se folks miner när de sitter där bakom tongue

En polare hade skitstarka spolare på lyktorna så det skvätte som fan, så kan började skvätta och tänkte inte på killen som stod i sin nya nercabbade merca brevid tongue Ingen massiv glädje där!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Saab_girl C70 byggande djurvårdare
28 februari 2007 · 545 Inlägg

på tal om spolare så råkade ja för ett tag sen tvätta rutan precis när ja va o hämtade upp en polare o han var påväg in i bilen:P lite taskigt hehe

Två ord räcker, SAAB knäcker
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang