Boxermotor som inte riktigt går rent

Slash Saabifierad
31 maj 2010 · 2 026 Inlägg

Har en boxermotor som inte riktigt vill gå rent. När man startar den går den utmärkt men efter ett tag blir gången hackig och avgasröret börjar slå under bilen och om man gasar vill den knappt förens man når över 3000 varv, då vaknar den till. Samma problem uppstår om man är ute och kör, däremot uppkommer detta problem först till en början i 100km/h då den börjar strypa när man försöker gasa. Har den väl gjort detta beter den sig illa när man ligger under 3000 varv. Detta fel verkar komma och gå.

Saker som är gjorda:
Tändkablarna är bytta.
Tändstiften byttes för ca 1 år sedan och är fortfarande i bra skick.
Testat några fulla tankar med akut bränslerengöring samt testat att gasa ur bilen.
Kollat om det kan varit larmet som strular genom att stänga av det.
Smörjt upp alla kontakter och reläer under motorhuven samt kollat upp deras skick (om någon är skadad eller så).
Kollat alla slangar under motorhuven och kollat att dom sitter och är i bra skick.
Luftfiltret är relativt nybytt och se rent och fint ut plus att jag rengjort luftburken.

Så vad kan felet vara? tror ni att det är tändrelaterat eller kan det vara bränslerelaterat?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang