tråkigt skårrande.

demo_man
17 juni 2006 · 13 Inlägg

jag har en mercedes 190 som jag har en baslåda i, det är rätt bra tryck i basarna osv. o hyffsat ljud in i bilen ändå (även om tanken sitter imellan).
men man vill ju gärna att d ska låta hyffsat utanför bilen med, men det skorrar mest om bagage luckan. och det är ju inte så roligt.
så jag tänkte höra om nån har något tips på hur man kan få det att skorra mindre men ändåså låta ut?
det går ju kanske isolera på nått sätt, men då förlorar man ju kanske endel av ljudet ut?!

[Mercedes-Benz, kan det bli bättre?]
freddan70 Team Tondöv
17 juni 2006 · 649 Inlägg

Varför i hela friden vill du ha ljud ut??

Herr_Talladega V.I.P
17 juni 2006 · 286 Inlägg

... ballfaktor

vitafaran
17 juni 2006 · 142 Inlägg

det är väl nåt skit som ligger o skramlar mot plåten typ reggskylt eller baklampor. tryck i lite silicon bakom så fixar det sig säkert wink

Det är inte farten som räknas, det är smällen.
Eller som vi säger här i stan.
It is not the fart that counts, it is the smell.
Manne Jajjemen!
17 juni 2006 · 1 512 Inlägg

på kompisens 190 skrammlade de rätt bra om bakluckan.. de är ju förstärkningar under plåten.. tryck in nå trasbitar lite här å där så de inte ligger plåt mot plåt.. de funkade på hans bil iaf

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
demo_man
18 juni 2006 · 13 Inlägg

okej. ja d e ju hela bakluckan som rör sej o gör att d skorrar, ska testa d med trasorna.

[Mercedes-Benz, kan det bli bättre?]
demo_man
18 juni 2006 · 13 Inlägg

kollade på bakluckan men det låg redan skumgummi så att plåten inte skulle ligga emot. men sen när jag lysnade nogranande o kollade mer så kom jag fram till att det är mest vingen som skorrar. 
finns nog tyvärr inte mycket att göra åt det hmm

[Mercedes-Benz, kan det bli bättre?]
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang