Iriterande blocket annonser

jorgen72
6 juni 2010 ·

Jag brukar leta bil på blocket o en sak som retar mej lite är när säljaren skriver maila bud o telefonnummer så kontaktar jag dej om du har ett bud jag tycker är intressant ( jag säljer bara om jag får ett bud som är tillräckligt högt o utan o skriva ett ca pris ) . Vill man sälja en bil så sätter man ut pris o telenr

Senast redigerat av jorgen72 (8 juni 2010)

Rquired Allmänt envis
6 juni 2010 · 12 512 Inlägg

Håller med dig helt och hållet, det är förvånande hur en del tror att de skall få sin bil såld med annonser av den kalibern du beskriver. En annan favorit är när där enbart är en bild på en mörk parkering eller en bra (eller dålig) bild på en genomskitig bil.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
evilaudio
6 juni 2010 · 16 195 Inlägg

själv sätter ja typ aldrig ut mitt nummer på annonser för folk har ju inget vett, kan ju liksom ringa mitt i natten.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
jorgen72
6 juni 2010 ·

evilaudio skrev:
själv sätter ja typ aldrig ut mitt nummer på annonser för folk har ju inget vett, kan ju liksom ringa mitt i natten.

Nä men det är ju det här med inget ca pris o jag ringer om det är ett intressant bud som är mest irriterande

JaggaChafen Tesla Senior Technician
6 juni 2010 · 2 307 Inlägg

Hade inget telenummer ute jag heller. Å det e nog mer irriterande om det ringer folk som vill byta mot flygande mattor osv osv hela tiden.

Priset stod dock ute. Å jag vill veta om det e en någorlunda seriös köpare innan jag lägger ner tid på dom. E det verkligen nått fel idet

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
trippelturbo Trucker
6 juni 2010 · 2 710 Inlägg

evilaudio skrev:
själv sätter ja typ aldrig ut mitt nummer på annonser för folk har ju inget vett, kan ju liksom ringa mitt i natten.

Upp till var o en. Söker jag bil o det inte finns säljarens nr så skiter jag i den bilen, eller att folk täcker för regskylten. VARFÖR???!!!

Fart missbrukare
LeafBox Lat Perfektionist
6 juni 2010 · 6 359 Inlägg

Täcker dom över reg-skylten åker dom bort direkt.
Men att lämna ut tel.nr direkt i annonsen brukar jag undvika. Som sagt, folk är fan dumma i huvet.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
jorgen72
6 juni 2010 ·

JaggaChafen skrev:
Hade inget telenummer ute jag heller. Å det e nog mer irriterande om det ringer folk som vill byta mot flygande mattor osv osv hela tiden.

Priset stod dock ute. Å jag vill veta om det e en någorlunda seriös köpare innan jag lägger ner tid på dom. E det verkligen nått fel idet

Som jag skrev innan så är det ju det här med att jag ringer upp vid ett intressant bud utan att skriva ett ungefärligt pris o det tycker jag är riktigt fel då vill man ju inte sälj

Senast redigerat av jorgen72 (6 juni 2010)

JaggaChafen Tesla Senior Technician
6 juni 2010 · 2 307 Inlägg

jorgen72 skrev:

JaggaChafen skrev:
Hade inget telenummer ute jag heller. Å det e nog mer irriterande om det ringer folk som vill byta mot flygande mattor osv osv hela tiden.

Priset stod dock ute. Å jag vill veta om det e en någorlunda seriös köpare innan jag lägger ner tid på dom. E det verkligen nått fel idet

Som jag skrev innan så är det ju det här med att jag ringer upp vid ett intressant bud utan att skriva ett ungefärligt pris o det tycker jag är riktigt fel då vill man ju inte sälj

Man e nog inte så i jättebehov av å sälja nej.. Man vill nog mest kolla marknaden. Men vafan vrför irritera sig om det e en bil du skulle vilja ha varför inte då bara skicka ett skäligt bud å se va det leder till.


Våran tid på jorden e alldeles för kort för att vara irriterade

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
jorgen72
6 juni 2010 ·

JaggaChafen skrev:

jorgen72 skrev:

JaggaChafen skrev:
Hade inget telenummer ute jag heller. Å det e nog mer irriterande om det ringer folk som vill byta mot flygande mattor osv osv hela tiden.

Priset stod dock ute. Å jag vill veta om det e en någorlunda seriös köpare innan jag lägger ner tid på dom. E det verkligen nått fel idet

Som jag skrev innan så är det ju det här med att jag ringer upp vid ett intressant bud utan att skriva ett ungefärligt pris o det tycker jag är riktigt fel då vill man ju inte sälj

Man e nog inte så i jättebehov av å sälja nej.. Man vill nog mest kolla marknaden. Men vafan vrför irritera sig om det e en bil du skulle vilja ha varför inte då bara skicka ett skäligt bud å se va det leder till.


Våran tid på jorden e alldeles för kort för att vara irriterade

sånna annonser går bort även om bilen är intressant

JaggaChafen Tesla Senior Technician
6 juni 2010 · 2 307 Inlägg

Jaja du gör va du vill

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Iam2fast4U
6 juni 2010 · 1 534 Inlägg

evilaudio skrev:
själv sätter ja typ aldrig ut mitt nummer på annonser för folk har ju inget vett, kan ju liksom ringa mitt i natten.

+1
har haft en köpare som ringde kl 22-23:00 förra onsdagen då jag var ute på krogen
jag bad han ringa upp på torsdagen, han ringde mej igår kl 21 00 igen
Liksom jag förstår inte varför de ringer så sent?
Fan ingen som helst hänsyn!

BMW E34 "538" (1990)
trippelturbo Trucker
6 juni 2010 · 2 710 Inlägg

Skriv att ni ej kan prata efter en viss tid.. Vissa jobbar natt/skift eller vad som helst. Finns ALL typ av folk! Slutar ALDRIG förvånas!!

Skulle sälja 740n, ringde ett fanskap 21.30 en onsdag, skulle fan upp kl 0400. det va ett okänt nr o jag svarar (tänkte, kanske är det nån nära som behöver ngt).. Hallå, ringer på din 740. Halleloja..!!

Fart missbrukare
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
6 juni 2010 · 3 585 Inlägg

BMWgrabben skrev:
Skriv att ni ej kan prata efter en viss tid.. Vissa jobbar natt/skift eller vad som helst. Finns ALL typ av folk! Slutar ALDRIG förvånas!!

Skulle sälja 740n, ringde ett fanskap 21.30 en onsdag, skulle fan upp kl 0400. det va ett okänt nr o jag svarar (tänkte, kanske är det nån nära som behöver ngt).. Hallå, ringer på din 740. Halleloja..!!

Står det inte något i anonsen om tider så skulle inte jag skämts för att ringa 21.30.

Och om det är mobil nummer så ringer jag oavsett vad klockan är. Sover man så stänger man av telefonen eller lägger den så att man inte hör om man inte vill bli väckt.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
Tommy_P
6 juni 2010 · 396 Inlägg

förstår dom som inte har med nummer. ringer efterblivet folk mitt i natten och ska byta med allt mellan himmel och jord.

sen visst, det är ju nåt man eventuellt får leva med, men det är faktiskt rätt drygt

trippelturbo Trucker
6 juni 2010 · 2 710 Inlägg

ToTTeN skrev:

BMWgrabben skrev:
Skriv att ni ej kan prata efter en viss tid.. Vissa jobbar natt/skift eller vad som helst. Finns ALL typ av folk! Slutar ALDRIG förvånas!!

Skulle sälja 740n, ringde ett fanskap 21.30 en onsdag, skulle fan upp kl 0400. det va ett okänt nr o jag svarar (tänkte, kanske är det nån nära som behöver ngt).. Hallå, ringer på din 740. Halleloja..!!

Står det inte något i anonsen om tider så skulle inte jag skämts för att ringa 21.30.

Och om det är mobil nummer så ringer jag oavsett vad klockan är. Sover man så stänger man av telefonen eller lägger den så att man inte hör om man inte vill bli väckt.

Stänger aldrig av telen, enbart ljudlös!
Jag skulle INTE ringa 21.30 en vardag, men däremot nån helgdag är det lugnt, ev fredag.

Fart missbrukare
bobafett Bounty hunter
6 juni 2010 · 671 Inlägg

JaggaChafen skrev:
Hade inget telenummer ute jag heller. Å det e nog mer irriterande om det ringer folk som vill byta mot flygande mattor osv osv hela tiden.

Priset stod dock ute. Å jag vill veta om det e en någorlunda seriös köpare innan jag lägger ner tid på dom. E det verkligen nått fel idet

Flygande matta?...det skulle ju vara bra...säkert ingen vägtull på dom wink

skämt o sido...faan vad man blir less på folk som vill byta mot saker man inte vill ha...vill sälja min hoj o skrev byte mot passat,audi elelr merca 200 w123...fick svar ifall jag ville byta mot ett akvarium 500L utan fiskar mad vill ju ha 5000:- för hojjen...inget jävla akvarium utan fiskar mad

samma sak gäller folk som ska sälja tex en golf o skriver golf som namn...
på gamla jobbet brukade vi ringa upp o fråga då efter tex golf...._
lät så tex -hej jag skulle vilja prata me Golf wink
-nej jag heter Samir inte Golf
-okej då har jag ringt fel tongue ursäkta

efter ca 10 samtal blir dom rätt irreterade.... big_smile

Audi 200 20v Turbo quattro "diplomaten" (1990)
Mercedes w116 280se "Elvira" (1974)
Ekis!
6 juni 2010 · 1 210 Inlägg

jorgen72 skrev:
Jag brukar leta bil på blocket o en sak som retar mej lite är när säljaren skriver maila bud o telefonnummer så kontaktar jag dej om du har ett bud jag tycker är intressant. Vill man sälja en bil så sätter man ut pris o telenr

Kan ju då så vara att egentligen är man inte intresserad av att sälja ... utan mest vill se vad man kan få för sin bil osv...

vill man sälja så sätter man ut nummer.. så jag skulle vilja påstå att dom vill inte sälja!

Glader9991
6 juni 2010 · 956 Inlägg

Sätter aldrig ut hemnumret sen jag blev kontaktad av en som ville köpa min moped trots den var såld, och tvingade mig att sälja den till honom, men de gick inte för den var såld. Så då skulle han komma hem till mig sa han. Sen dess är det ALLTID mobiltelefon med icke registrerat kontantkort som gäller alternativt mail.

BDamberg
6 juni 2010 · 311 Inlägg

Glader9991 skrev:
Sätter aldrig ut hemnumret sen jag blev kontaktad av en som ville köpa min moped trots den var såld, och tvingade mig att sälja den till honom, men de gick inte för den var såld. Så då skulle han komma hem till mig sa han. Sen dess är det ALLTID mobiltelefon med icke registrerat kontantkort som gäller alternativt mail.

Sjuka människor finns det ju också tongue

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang