Köp Råd : E46 M3 vs Skyline GTR R34

Rquired Allmänt envis
9 juni 2010 · 12 512 Inlägg

sjunne75 skrev:
att bara orka "BMW vs. Nissan"...hahaha kommer aldrig köpa någon av dom....BMW är trötta, fula, uråldrig teknik, dyra att trimma....men det är bara min åsikt
och att överhuvudtaget jämföra "byggkvalité"....crazyyyyyyy...BMW M3 innehåller säkert mer plast eller i alla fall lika mycket som en r34...r34 är byggd för mycket mer. M3 är byggd för att precis palla trycket, men inte mer...min erfarenhet??känner ett gäng och åkt och kört m3 både 36 och 46...

design kan man diskutera så länge det finns olika människor i världen, "smaken är som baken"..jag tycker båda är skitfula

säger som några andra här......skulle någon tvinga mig on gunpoint att välja så blir det m3 till vardags, r34 fre-sön
försöker lätta på allvaret lite, men för många fanboys
köp något udda=billigare, oftast....lägg pengarna på trimning och kör ifrån båda wink

GLÖMDE EN SAK: DET ÄR MIN ÅSIKT, INGEN LAG

Din åsikt är inget jag tänker anmärka på med det fetstilade kan knappast anses vara någon åsikt. Antingen är en bil byggd med (i förhållande till åldern) ny teknik eller så är den inte det.

Men du får gärna ge exempel på användandet av gammal teknik i en M3 E46, för att inte snacka om "uråldrig" sådan.

Det är väl ungefär att den har fyra hjul, en ratt och förbränningsmotor som kan räknas dit. Men konkurrenterna har mig veterligen inget annat att erbjuda...

Senast redigerat av Rquired (9 juni 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Timmyboy hellaflush!
9 juni 2010 · 1 266 Inlägg

men jämföra en m3 med 338hk, vikt på 1565kg = 216 hk/ton. mot en R34 som har 276 hk, vikt på 1666kg = 165 hk/ton? Ganska stor skillnad! Har ej kört någon av dom, så kan inte uttala mig om det.

* använde fastestlap som källa, så om det är rätta siffror vet jag ej.

edineN
9 juni 2010 · 83 Inlägg

Det är fortfarande åsikter du skriver.. Åsikter har vi alla olika. Det där om att japanarna skulle vara 25 år efter i konstruktion.. Det där baserar du på ren idioti och iqbefrihet. Det märks att du INTE vet vad du pratar om ett jävla skit. När NSX kom(Ja, den är japansk, vilket du verkar ha glömt?) så fanns e30 m3.. Ja, resten kan du räkna ut själv vilken som är mest välbyggd.. När e36an kom så fanns redan R32 GTR, NSX:en var kvar och Supran började tillkomma. Och påstår du att M3an är mer välbyggd än dom bilarna så finns det fakta på internet där du kan börja läsa. Som ett exempel. R32 GTR bannades från europeiska tävlingar för att den var för snabb. Bara ett sånt exempel..  Nu är jag trött på dig och dina fantasier så nu tänker jag inte ens kolla i denna tråden mer.

Och för den delen, R34 gtr bromsade 100-0 på 0.8 meter längre än vad supran gjorde.. Och supran hade världsrekord tills någon porsche 997 kom och tog dens rekord.. Tror knappast bmwn ligger närmare supran än 0.8 meter..

InX-Engineering
9 juni 2010 · 138 Inlägg

Timmyboy skrev:
men jämföra en m3 med 338hk, vikt på 1565kg = 216 hk/ton. mot en R34 som har 276 hk, vikt på 1666kg = 165 hk/ton? Ganska stor skillnad! Har ej kört någon av dom, så kan inte uttala mig om det.

* använde fastestlap som källa, så om det är rätta siffror vet jag ej.

Läs lite mer av tråden...

sjunne75
9 juni 2010 · 111 Inlägg

när senaste uppfann bmw något, kom med något revolutionerande,  turbo i bil..ööö nä, var väl rak 6:a, ööö nä, tre punkts bälte, öö nä....bmw lever på gamla meriter och det är bara fanboys som fortsätter köpa dom...

...förlåt menade inte att dom har uråldrig teknik, bara att deras teknik känns uråldrigt.....

dom har ju bara ändrat design och "förfinat" tekniken....å då kommer du säga "varför ändra något som är perfekt"....å då svarar jag"zzzzzzZZzzzzz"...för det är så precis tyskar känns....sömniga

Audi har förstått vad det handlar om, ÖVERRASKA ....B7 RS4 är den ända tysk värd namnet rs...spännande att köra, mer glädje vid rödljusen när en sliten e46 glider upp för att ätas till frukost, och ett ljud som äter upp allt fågelkvitter
jämför ej e46 m3 på något sätt med rs4....dom ligger på 2 olika skalor...men det är en av dom få bilar från Tyskland värd att prata om

LEDSEN ATT DET BLEV OT....ska vara tyst nu...bara trött på fanboys som inte har koll på big_smile

verkligen ledsen att jag bidrar till att förstöra tråden...lovar att det är slut med det nu

Subaru Legacy B4 RSK "Blåe by Superior Imports" (2000)
InX-Engineering
9 juni 2010 · 138 Inlägg

Rquired skrev:

sjunne75 skrev:
att bara orka "BMW vs. Nissan"...hahaha kommer aldrig köpa någon av dom....BMW är trötta, fula, uråldrig teknik, dyra att trimma....men det är bara min åsikt
och att överhuvudtaget jämföra "byggkvalité"....crazyyyyyyy...BMW M3 innehåller säkert mer plast eller i alla fall lika mycket som en r34...r34 är byggd för mycket mer. M3 är byggd för att precis palla trycket, men inte mer...min erfarenhet??känner ett gäng och åkt och kört m3 både 36 och 46...

design kan man diskutera så länge det finns olika människor i världen, "smaken är som baken"..jag tycker båda är skitfula

säger som några andra här......skulle någon tvinga mig on gunpoint att välja så blir det m3 till vardags, r34 fre-sön
försöker lätta på allvaret lite, men för många fanboys
köp något udda=billigare, oftast....lägg pengarna på trimning och kör ifrån båda wink

GLÖMDE EN SAK: DET ÄR MIN ÅSIKT, INGEN LAG

Din åsikt är inget jag tänker anmärka på med det fetstilade kan knappast anses vara någon åsikt. Antingen är en bil byggd med (i förhållande till åldern) ny teknik eller så är den inte det.

Men du får gärna ge exempel på användandet av gammal teknik i en M3 E46, för att inte snacka om "uråldrig" sådan.

Det är väl ungefär att den har fyra hjul, en ratt och förbränningsmotor som kan räknas dit. Men konkurrenterna har mig veterligen inget annat att erbjuda...

Uråldrig teknik? nej den har mer teknik än din bil iaf, båda är fula? skriv båda är dyra, Du är bara arg för att du inte har råd med nån av de.

Alecci
9 juni 2010 · 2 014 Inlägg

Håll er till topic och sluta kasta skit på varandra, eller så får ni varningar och tråden låses. Den här tråden är ett bra bevis på att de personliga kränkningarna ökar i samma takt som argumenten tryter.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Rquired Allmänt envis
9 juni 2010 · 12 512 Inlägg

edineN skrev:
Det är fortfarande åsikter du skriver.. Åsikter har vi alla olika. Det där om att japanarna skulle vara 25 år efter i konstruktion.. Det där baserar du på ren idioti och iqbefrihet. Det märks att du INTE vet vad du pratar om ett jävla skit. När NSX kom(Ja, den är japansk, vilket du verkar ha glömt?) så fanns e30 m3.. Ja, resten kan du räkna ut själv vilken som är mest välbyggd.. När e36an kom så fanns redan R32 GTR, NSX:en var kvar och Supran började tillkomma. Och påstår du att M3an är mer välbyggd än dom bilarna så finns det fakta på internet där du kan börja läsa. Som ett exempel. R32 GTR bannades från europeiska tävlingar för att den var för snabb. Bara ett sånt exempel..  Nu är jag trött på dig och dina fantasier så nu tänker jag inte ens kolla i denna tråden mer.

Och för den delen, R34 gtr bromsade 100-0 på 0.8 meter längre än vad supran gjorde.. Och supran hade världsrekord tills någon porsche 997 kom och tog dens rekord.. Tror knappast bmwn ligger närmare supran än 0.8 meter..

Interiör:
För det första var det inredningskvalité som diskuterades, eftersom det inte framgår riktigt vad du syftar på med dina exempel så skriver jag det en extra gång för säkerhets skull.

E30 är inte en Bmw med den kvalité de blivit kända för, hur den stor sig mot NSX vet jag inte. Övrigt fram genom 90-talet står sig mitt exempel. Och vad du har fått att jag skulle ha glömt att NSX är japansk ifrån har jag ingen aning om då jag aldrig ens nämnt modellen.

Fakta via Internet:
Angående fakta via internet står en sak klar, går jag till Bmw-forum är M3 i allmänhet bäst (Nu pratar jag modellen rent generellt och har släppt inredningen) och till forum för japanska bilar (Eller någon modell mer specifikt, finns allt att hitta) så är dessa i allmänhet bäst.

Går man till märkesoberoende forum är det delade meningar, precis som här, men den enda skillnaden att det oftast brukar ligga på en betydligt mer barnslig nivå, ungefär som den du och Aldin håller.

Men påståendet att det är bara att söka så får man solklart bilden av japanska bilar är bäst saknar helt och hållet grund, har du verkligen ens gjort en sökning och sett hur många forum, trådar och åsikter det finns att hitta?

Påståendet om att R32 blev förbjuden för att den var bättre än konkurrenterna:
Jag vet inte vad jag skall säga om exemplet att R32 GTR blev bannad. Herre gud människa vet du inte skillnaden mellan Europa och Australien? Lite fakta:

R32 GTR förbjuds i det australiska loppet "Bathurst 1000" eftersom den var fyrhjulsdriven och hade en turbomotor, vilket inte stämde överens med tävlingens grundidé och framför allt ogillade publiken det nya inslaget. Säga vad man vill med Australien har ett speciellt hjärta för jänkejärn, bakhjulsdrift och V8 av den gamla klassiska typen.

Sedan stämmer det att R32 GTR var framgångsrik världen över i bla. Grupp A, men inte överlägsen och aldrig förbjuden för att den var "för snabb" utom i BH 1000. Och oövervinnlig var den knappast heller, Holden Commodore vann tre gånger över den tekniskt överlägsna japanen i Bathurst innan fyrhjulsdrift och turbo förbjuds i tävlingen.

Och naturligtvis en källa på det, en väldigt viktig sak för ens trovärdighet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bathurst_1000

Men inte i något sammanhang är detta relevant i denna tråd som handlar om Bmw M3, vilken är långt ifrån vad dessa amerikanska bilar ovan är. Och att du fick detta till att R32 GTR blev förbjuden för att den var för snabb (Och inte för att publiken ogillade annat än jänk) finner jag roande, kanske är enklare att bara komma ihåg det som passar en?

Och eftersom den inte blev förbjuden i något sammanhang där den var överlägsen Bmw M3, om dessa ens tävlade mot varandra i någon större utsträckning, är inget av detta relevant.

Var det jag som fantiserade sade du? Du verkar ha riktigt usel koll själv, du som kommer med påståenden utan grund och källa samt en hel del förolämpningar.

Hade jag velat sänka mig ner till din nivå hade jag slängt en kopia av detta inlägg i ett PM, mejl eller liknande. Men jag tror nog du kommer titta in här trots allt, skriver du ett inlägg enligt ovan kan jag tänka mig att du är rätt nyfiken på reaktionen med.

*Angående att bromsa har jag ingen koll och ingen lust att leta fakta heller.

*Och lite kuriosa, efter att fyrhjulsdrift och turbo förbjudits förekom både Bmw M3 och Bmw 320i i den nya super touring klassen där både motorvolym och vikt var begränsade. Detta förbjöd visserligen R32 GTR, och om det var rätt eller om modellen (medvetet eller omedvetet) hamnade i kläm kan säkert diskuteras men det var vad publiken ville och det gällde varken i Europa eller Bmw M3 och förekom efter R32ans framgångar.

Senast redigerat av Rquired (9 juni 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
sjunne75
9 juni 2010 · 111 Inlägg

arg!!??jag nä.. smile hahaha...dyra??tycker jag inte...mycket nöje för pengarna...har råd, men väljer bara att lägga pengarna på annat och nöjer mig med en billigare bil "nästan" wink lika rolig,
pajkastning var aldrig min avsikt...

kul att anmärka på någons ekonomisk situation utan ens vet vad vederbörande har för inkomst
"du har inte råd med någon av de" hahaha  .... smile

tillbaka till topic...för att förtydliga: M3 till vardags och en  trimmad r34 på helgerna om jag var tvungen att välja ska man se till "bang for the buck" vinner m3 e46 enkelt över gtr....120-200?? det är halv priset mot en billig r34 gtr, alltså enkelt val....

ännu en gång ledsen över OT....bara lite trött på fan boys som inte kan se objektivt

Senast redigerat av sjunne75 (9 juni 2010)

Subaru Legacy B4 RSK "Blåe by Superior Imports" (2000)
Rquired Allmänt envis
9 juni 2010 · 12 512 Inlägg

sjunne75 skrev:
när senaste uppfann bmw något, kom med något revolutionerande,  turbo i bil..ööö nä, var väl rak 6:a, ööö nä, tre punkts bälte, öö nä....bmw lever på gamla meriter och det är bara fanboys som fortsätter köpa dom...

...förlåt menade inte att dom har uråldrig teknik, bara att deras teknik känns uråldrigt.....

dom har ju bara ändrat design och "förfinat" tekniken....å då kommer du säga "varför ändra något som är perfekt"....å då svarar jag"zzzzzzZZzzzzz"...för det är så precis tyskar känns....sömniga

Audi har förstått vad det handlar om, ÖVERRASKA ....B7 RS4 är den ända tysk värd namnet rs...spännande att köra, mer glädje vid rödljusen när en sliten e46 glider upp för att ätas till frukost, och ett ljud som äter upp allt fågelkvitter
jämför ej e46 m3 på något sätt med rs4....dom ligger på 2 olika skalor...men det är en av dom få bilar från Tyskland värd att prata om

LEDSEN ATT DET BLEV OT....ska vara tyst nu...bara trött på fanboys som inte har koll på big_smile

verkligen ledsen att jag bidrar till att förstöra tråden...lovar att det är slut med det nu

Turbo: Något Bmw redan avverkat sedan länge, det bästa exemplet på detta F1 under 70-talet när Bmw tog ut 1400hp ur en 1.5liters 4cyl. M10B15. Inofficiellt hävdas det att den gav mer, men mätutrustningen klarade inte av att mäta upp högre effekt.

Och sedan dess har visserligen Bmw presterat ett par turbomotorer till, bland annat högt eftertraktade 745i och dagens x35i, den senare har frekvent förekommit som vinnare i "International Engine of the year" bland annat.

Men Bmw har oavsett klarat sig långt på sugmotorer, så långt att de presterat ett flertal legendariska modeller (För annat kan man knappast kalla varken äldre eller moderna M-bilar med flera) och dessutom skaffat sig statusen som en av världens duktigaste motorkonstruktörer "trots" (Eller kanske på grund av?) envisheten med sugmotorer.

Eller så vänder man på det hela, turbon är knappast en modern uppfinning och frågar man en frispråkig surgmotors-entusiast skulle denna troligtvis svara något i stil med att en turbo tar man till när man inte kan göra en ordentlig sugmotor. En fråga om smak åter igen alltså.

Och trepunktsbälte, vänta lite nu, har du ens suttit i en Bmw från de senaste 40 åren?

Resten är ingen idé att kommentera, vi behöver knappast inkludera fler alternativ att välja mellan i den nuvarande pajkastningen.

Och för att kommentera inlägg #69 ovan, du verkar inte ha koll på att du är lika mycket "fanboy" som övriga i denna tråden. Du har uppenbarligen gett dig in i diskutionen efter dina preferenser, precis som alla andra.

Senast redigerat av Rquired (9 juni 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
sjunne75
9 juni 2010 · 111 Inlägg

det bästa exemplet på detta F1 under 70-talet när Bmw tog ut 1400hp ur en 1.5liters 4cyl. M10B15. GAMLA MERITER!!!
menade bara försiktigt att bmw inte har direkt några innovationer som dom kan kalla deras egna inget annat

sluta nu att gnälla, jag har sagt att det är bmw man ska köpa mellan dom 2, vad mer begär du???vill du fortsätt denna diskussion kan du skicka pm istället för att förstöra denna tråd

Subaru Legacy B4 RSK "Blåe by Superior Imports" (2000)
Rquired Allmänt envis
9 juni 2010 · 12 512 Inlägg

sjunne75 skrev:
det bästa exemplet på detta F1 under 70-talet när Bmw tog ut 1400hp ur en 1.5liters 4cyl. M10B15. GAMLA MERITER!!!
menade bara försiktigt att bmw inte har direkt några innovationer som dom kan kalla deras egna inget annat

sluta nu att gnälla, jag har sagt att det är bmw man ska köpa mellan dom 2, vad mer begär du???vill du fortsätt denna diskussion kan du skicka pm istället för att förstöra denna tråd

Exempel på gamla meriter hittar du hos alla märken, däremot har Bmw fyllt på med "en del" meriter sedan dess. Det Bmw som finns idag, och den prestige märket har, kan räknas från 80-talet och fram tills idag och de moderna meriterna är allt ifrån M-modellerna till att de är ledande i förbrukning kontra effekt genom sitt modellprogram och mycket mer.

Det är allt jag har till svar på ditt inlägg, och det ville jag lägga fram i tråden. Har du några fler argument till att Bmw skulle leva på gamla meriter är du mer än välkommen med dem, PM är en kanonidé.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
lodiseN
9 juni 2010 · 806 Inlägg

M3an alla dagar, den är snygg, går fint och är porrig.

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
CarpeDiem German Engineering
9 juni 2010 · 9 081 Inlägg

Behöver inte säga mkt, M3:an såklart wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
p12
9 juni 2010 · 551 Inlägg

lodiseN skrev:
M3an alla dagar, den är snygg, går fint och är porrig.

killen har koll smile enda rätta sättet att beskriva en m3:a

Haters gonna hate.
Aldin AT Däck
9 juni 2010 · 501 Inlägg

Rquired skrev:

edineN skrev:
Det är fortfarande åsikter du skriver.. Åsikter har vi alla olika. Det där om att japanarna skulle vara 25 år efter i konstruktion.. Det där baserar du på ren idioti och iqbefrihet. Det märks att du INTE vet vad du pratar om ett jävla skit. När NSX kom(Ja, den är japansk, vilket du verkar ha glömt?) så fanns e30 m3.. Ja, resten kan du räkna ut själv vilken som är mest välbyggd.. När e36an kom så fanns redan R32 GTR, NSX:en var kvar och Supran började tillkomma. Och påstår du att M3an är mer välbyggd än dom bilarna så finns det fakta på internet där du kan börja läsa. Som ett exempel. R32 GTR bannades från europeiska tävlingar för att den var för snabb. Bara ett sånt exempel..  Nu är jag trött på dig och dina fantasier så nu tänker jag inte ens kolla i denna tråden mer.

Och för den delen, R34 gtr bromsade 100-0 på 0.8 meter längre än vad supran gjorde.. Och supran hade världsrekord tills någon porsche 997 kom och tog dens rekord.. Tror knappast bmwn ligger närmare supran än 0.8 meter..

Interiör:
För det första var det inredningskvalité som diskuterades, eftersom det inte framgår riktigt vad du syftar på med dina exempel så skriver jag det en extra gång för säkerhets skull.

E30 är inte en Bmw med den kvalité de blivit kända för, hur den stor sig mot NSX vet jag inte. Övrigt fram genom 90-talet står sig mitt exempel. Och vad du har fått att jag skulle ha glömt att NSX är japansk ifrån har jag ingen aning om då jag aldrig ens nämnt modellen.

Fakta via Internet:
Angående fakta via internet står en sak klar, går jag till Bmw-forum är M3 i allmänhet bäst (Nu pratar jag modellen rent generellt och har släppt inredningen) och till forum för japanska bilar (Eller någon modell mer specifikt, finns allt att hitta) så är dessa i allmänhet bäst.

Går man till märkesoberoende forum är det delade meningar, precis som här, men den enda skillnaden att det oftast brukar ligga på en betydligt mer barnslig nivå, ungefär som den du och Aldin håller.

Men påståendet att det är bara att söka så får man solklart bilden av japanska bilar är bäst saknar helt och hållet grund, har du verkligen ens gjort en sökning och sett hur många forum, trådar och åsikter det finns att hitta?

Påståendet om att R32 blev förbjuden för att den var bättre än konkurrenterna:
Jag vet inte vad jag skall säga om exemplet att R32 GTR blev bannad. Herre gud människa vet du inte skillnaden mellan Europa och Australien? Lite fakta:

R32 GTR förbjuds i det australiska loppet "Bathurst 1000" eftersom den var fyrhjulsdriven och hade en turbomotor, vilket inte stämde överens med tävlingens grundidé och framför allt ogillade publiken det nya inslaget. Säga vad man vill med Australien har ett speciellt hjärta för jänkejärn, bakhjulsdrift och V8 av den gamla klassiska typen.

Sedan stämmer det att R32 GTR var framgångsrik världen över i bla. Grupp A, men inte överlägsen och aldrig förbjuden för att den var "för snabb" utom i BH 1000. Och oövervinnlig var den knappast heller, Holden Commodore vann tre gånger över den tekniskt överlägsna japanen i Bathurst innan fyrhjulsdrift och turbo förbjuds i tävlingen.

Och naturligtvis en källa på det, en väldigt viktig sak för ens trovärdighet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bathurst_1000

Men inte i något sammanhang är detta relevant i denna tråd som handlar om Bmw M3, vilken är långt ifrån vad dessa amerikanska bilar ovan är. Och att du fick detta till att R32 GTR blev förbjuden för att den var för snabb (Och inte för att publiken ogillade annat än jänk) finner jag roande, kanske är enklare att bara komma ihåg det som passar en?

Och eftersom den inte blev förbjuden i något sammanhang där den var överlägsen Bmw M3, om dessa ens tävlade mot varandra i någon större utsträckning, är inget av detta relevant.

Var det jag som fantiserade sade du? Du verkar ha riktigt usel koll själv, du som kommer med påståenden utan grund och källa samt en hel del förolämpningar.

Hade jag velat sänka mig ner till din nivå hade jag slängt en kopia av detta inlägg i ett PM, mejl eller liknande. Men jag tror nog du kommer titta in här trots allt, skriver du ett inlägg enligt ovan kan jag tänka mig att du är rätt nyfiken på reaktionen med.

*Angående att bromsa har jag ingen koll och ingen lust att leta fakta heller.

*Och lite kuriosa, efter att fyrhjulsdrift och turbo förbjudits förekom både Bmw M3 och Bmw 320i i den nya super touring klassen där både motorvolym och vikt var begränsade. Detta förbjöd visserligen R32 GTR, och om det var rätt eller om modellen (medvetet eller omedvetet) hamnade i kläm kan säkert diskuteras men det var vad publiken ville och det gällde varken i Europa eller Bmw M3 och förekom efter R32ans framgångar.

Bra källa du har där wikipedia där vilken idiot som helst kan skriva , du kanske tror på tomten med kom med redig fakta istället.

Och det här med sandlådenivå, det var inte att jag skulle vara rolig när jag skrev att det är mer spännande o cykla än att köra en bmw, jag tycker det dom är helt livlösa och tråkiga och när man svänger tror man att man sitter i en båt, absolut ingen som helst känsla i bilen. M3an är sjukt överskattad bil och Rquired du behöver inte sitta där och böla framför skärmen för att alla inte tycker om bmw alla får ha sina egna åsikter och detta var mina .

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Rquired Allmänt envis
9 juni 2010 · 12 512 Inlägg

Aldin skrev:
Bra källa du har där wikipedia där vilken idiot som helst kan skriva , du kanske tror på tomten med kom med redig fakta istället.

Och det här med sandlådenivå, det var inte att jag skulle vara rolig när jag skrev att det är mer spännande o cykla än att köra en bmw, jag tycker det dom är helt livlösa och tråkiga och när man svänger tror man att man sitter i en båt, absolut ingen som helst känsla i bilen. M3an är sjukt överskattad bil och Rquired du behöver inte sitta där och böla framför skärmen för att alla inte tycker om bmw alla får ha sina egna åsikter och detta var mina .

Läs på ordentligt, i botten av artiklarna på Wikipedia står också en källförteckning. Man skall passa sig för att tro på allt man läser på Wikipedia, men med korrekt källförteckning är naturligtvis en sådan artikel lika trovärdig som vilken artikel som helst jag kunnat länka till.

Och klickar du vidare på någon av källorna, både de i slutet och de i texten, hittar du dels ytterligare Wikipedia-artiklar (Med korrekt källhänvisning) och ett flertal andra sidor.

Gräver du lite hittar du bland annat tävlingens officiella sida som källa, och bakom denna sida ett australienskt företag med bl.a Dunlop som "Official sponsor and suplier".

Men visst, det är säkert en dålig källa jag angav roll

Senast redigerat av Rquired (9 juni 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
kenny_crx
9 juni 2010 · 836 Inlägg

Denna tråden var något av det sjukaste jag läst på länge!

Hur i helskotta kan folk skriva att en R34 GTR e en uråldrig plastig bil? du kan ändra typ allting i hela bilen me hjälp av onboard datorn :S det e jy ett rent jävla mästerverk!

Ja jag äger en skyline men m3an e grymt snygg och dom ska gå bra men kom inte o jämför prestandan bara med BMW!! haha skyline GTR och bmw ska inte vara i samma diskution när det kommer till prestanda!

utseende mässigt så finns där ett par snygga R34or men jag personligen tycker att m3an e fetare me ett par fina fälgar smile och kan säkert hålla med om att m3an antagligen e lite mer komfortabel än R34an, känns dock lite fel att jämföra KOMFORT när man diskuterar om en R34 GTR!! bilen e inte byggd för att herr svensson ska sitta skönt medans han kör frugan på lite söndags körning big_smile

Honda CRX "Sparkles" (1988)
kenny_crx
9 juni 2010 · 836 Inlägg

Och sen trimnings synpunkten på bilarna! herregud trimma en m3a jo visst kompressor/turbo som ska plockas av varje bes och som e gaaanska dyrt medans om du ställer upp laddtrycket på skylinen och köper en Power fc och kanske andra spridare för skojs skull så har du lätt över 400 hk i bilen och det kostar cirka 15 tusen

Honda CRX "Sparkles" (1988)
Rquired Allmänt envis
9 juni 2010 · 12 512 Inlägg

kenny_crx skrev:
Denna tråden var något av det sjukaste jag läst på länge!

Hur i helskotta kan folk skriva att en R34 GTR e en uråldrig plastig bil? du kan ändra typ allting i hela bilen me hjälp av onboard datorn :S det e jy ett rent jävla mästerverk!

Ja jag äger en skyline men m3an e grymt snygg och dom ska gå bra men kom inte o jämför prestandan bara med BMW!! haha skyline GTR och bmw ska inte vara i samma diskution när det kommer till prestanda!

utseende mässigt så finns där ett par snygga R34or men jag personligen tycker att m3an e fetare me ett par fina fälgar smile och kan säkert hålla med om att m3an antagligen e lite mer komfortabel än R34an, känns dock lite fel att jämföra KOMFORT när man diskuterar om en R34 GTR!! bilen e inte byggd för att herr svensson ska sitta skönt medans han kör frugan på lite söndags körning big_smile

Och sen trimnings synpunkten på bilarna! herregud trimma en m3a jo visst kompressor/turbo som ska plockas av varje bes och som e gaaanska dyrt medans om du ställer upp laddtrycket på skylinen och köper en Power fc och kanske andra spridare för skojs skull så har du lätt över 400 hk i bilen och det kostar cirka 15 tusen

1. Vad jag kan se bakåt har ingen kallat R34 GTR för uråldrig, åldrig eller ens omodern i denna tråden. Däremot har den kallats plastig, eller mer sammanfattande så har den dålig upplevd kvalité.

2. Ingen har heller framhållit komfort som något att sträva efter i en sportbil, argumentet löd att om du har två jämnlika bilar där den ena har mycket högre upplevd kvalité och bra komfort så måste denna naturligtvis vara bättre. Den (gissa vilken) har ju allt Skyline har, bortsett från trimpotentialen per krona.

Och ja, jag läste det du skrev men håller M3 lika högt som R34 GTR. Och det är jag inte ensam om, den ansågs bland annat vara minst lika bra som Ferrari 360 CS och 911 GT3* och de bilarna är minst likvärdiga R34 GTR är min gissning.

Källa: TV 1/04 enligt tidigare inlägg.


3. Ingen har nekat till att GTR ger mer effekt till mindre pengar, det är fördelen den har mot M3. Å andra sidan, några tiondelar mindre till en viss hastighet jämfört med komfort, låg ljudnivå och en välbyggd bil? Enkelt val i mina ögon.

Sedan skall vi inte glömma att en M3 är billigare i inköp, skillnaden i pris räcker till en hel del effekt i bland annat kompressorkittet som länkades hos ESS Tuning. Och att M3 går att trimma är bland mycket annat Loaded ett bra exempel på.

Nackdelen vid besiktning kommer man dock inte ifrån. Men märk väl, det är exakt lika olagligt att trimma båda bilarna i teorin, att detta inte efterlevs i praktiken är en annan sak. Men åker du dit så gör du det på samma vis oavsett bil.

Så som jag ser det vägs japanens "prestanda per krona" till stor del upp av M3 E46s lägre pris. Och då har vi komfort och byggkvalité kvar, där M3 vinner lätt. Och visst, man behöver inte tycka att detta är något viktigt i en sportbil. Men det kan knappast vara en nackdel om bilarna i övrigt är jämna?

Senast redigerat av Rquired (9 juni 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang