Min Sony CDX-F7715 med extremt lite användning har issues!

911flyer Arkitekt/Designer
10 juni 2010 · 31 Inlägg

Bilen har åkt över atlanten under en 4 veckors period och min stereo funkar inte mer som den ska, går inte att trycka på eject för att mata ut skivan, ibland glitchar displayen etc??? knappar på fronten glitchar... WTF!

SONY CDX-F7715 har jag, den är inte ny men mer eller mindre oanvänd... ca 1000 mil har den hängt med bilen sedan den inköptes och det under en 6års period...

HELP! Ska jag behöva byta den? Ska man ta isär den och blåsa ur den?

Har hört att det kan bli fuktigt och varmt på dom där container fartygen, men ändå... hur händer det här? Finns det en lösning till problemet?

-måttligt irriterad, den går inte att köpa mer och jag gillar verkligen stereon.

Cheers!
E
Volkswagen Touareg "Work Horse" (2004)
911flyer Arkitekt/Designer
10 juni 2010 · 31 Inlägg

Går inte att nolla den eftersom resetknappen glitchar också. ääääh fan, är såååå trött!

Det är alltså inte glapp i kablaget, utan det är knas med knapparna, eller bakom knapparna rättare sagt.

Sjukt, om man vill stänga av den trycker man på "off" knappen, men då byter den input ibland/ibland inte...

Verkar dömd den här rackarn! Ska prova ta ut hela saken och blåsa ren den med tryckluft innan jag köper en ny. Ingen som haft liknande problem innan med en stereo?

...hmmm...

Senast redigerat av 911flyer (10 juni 2010)

Cheers!
E
Volkswagen Touareg "Work Horse" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang