Piratstikins Audi A4 1,8TQ 2005 Projekt, Ombyggnad 2013, dBakuten.se, scstyling.com, ljustema.se
Vad som hänt & vad som händer med audin från inköpet nästintill original 2009 till i dag 2012 och frammåt! nu nyaste är bygget till elmia med dbakuten och med en chans att stå i deras monter på mässan 2013 :D

Gått igenom alla 58 sidor nu (började igår)..
Grymt jobbat med allt!
Skall bli kul att se denna bilen live på ex Elmia! ![]()
Keep it up!
Prem lagd.
//Krille^^

Krille_Fox skrev:
Gått igenom alla 58 sidor nu (började igår)..
Grymt jobbat med allt!
Skall bli kul att se denna bilen live på ex Elmia!
Keep it up!
Prem lagd.
//Krille^^
haha bra jobbat
kul & höra, hoppas själv på att vi får stå där med dbakuten bara ![]()

Stort grattis till första sidan
det var väl förkänat tycker jag! ![]()

ForReal skrev:
Stort grattis till första sidan
det var väl förkänat tycker jag!
Tackar tackar
känns riktigt kul iallafall så det är ju inge minus med det, känns kul att så många andra uppskattar bilen & inte bara jag & kristin ![]()

Nu är det klart och beställt. ALLT ljud är beställt nu så kanske tisdag/onsdag får man hämta stor paketet med det roligaste godiset till bilen
bara lite ljus detaljer som skulle behöva inhandlas nu oxå innan man helt kan börja snickra ihop bas delen
kommer givetvis bilder på en gång ![]()

Det kommer bli nice, Johan ![]()

CarpeDiem skrev:
Det kommer bli nice, Johan
Hoppas på det iallafall ![]()

yay! 8 kollin på totalt 175 kilo postat från dBakuten
nu vill jag att posten är snabba ![]()

Piratstikin skrev:
nu vill jag att posten är snabba
Posten? Ja då har du det framåt midsommar då... OM det ens kommer fram ![]()

it_mutt skrev:
Piratstikin skrev:
nu vill jag att posten är snabba
Posten? Ja då har du det framåt midsommar då... OM det ens kommer fram
haha ja det kan ju stämma, är typ 2-3 räkningar varje jäkla månad som inte ens kommer pga postens slarv, betala precis en jäkla påminnelse som kom fram i dag.. ska precis ringa & klaga MASSOR ![]()
Hoppas dock detta går fort ![]()

Rätt intressant att de kan va så olika.. Jag har nog aldrig fått leveranser så fort som ja får dom med posten, typ DHL och Schenker brukar va helt vansinnigt sega däremot:)

Rronn skrev:
Rätt intressant att de kan va så olika.. Jag har nog aldrig fått leveranser så fort som ja får dom med posten, typ DHL och Schenker brukar va helt vansinnigt sega däremot:)
Jag brukar ha "tur" eller vad man ska säga, går som det ska, har dock krånglat med schenker en gång att mitt paket skickades fel och fick vänta typ 4 dagar extra, men annars har det gått bra
blir att börja bygga lite inom kort robin
behöver help ![]()

Piratstikin skrev:
Rronn skrev:
Jag brukar ha "tur" eller vad man ska säga, går som det ska, har dock krånglat med schenker en gång att mitt paket skickades fel och fick vänta typ 4 dagar extra, men annars har det gått bra
behöver help
De kallas nog tur skulle ja tro;) JAfan de är bara att säga till så ska ja hjälpa i den mån jag kan:)

Rronn skrev:
Piratstikin skrev:
Rronn skrev:
behöver help
De kallas nog tur skulle ja tro;) JAfan de är bara att säga till så ska ja hjälpa i den mån jag kan:)
Blir väll mest jobba i helgen i garaget tror jag
ev en liten isåka paus på lördag i norberg men danna kanske oxå har tip i helgen lite
får höra med han med

Nujäklar ska det bli heldag i garaget! siktar på att få skärmarna valsade runtom, ska riva hanskfacket, och troligtvis mittenkonsollen sen felsöka airbag på audi & se hur man ska lösa det inför besiktningen
sen hoppas jag väll hinna slipa lite på dörrarna inför troligtvis flockning ![]()

Är det lampan som varnar bara?? Så räcker det nog med att släcka felkoderna.. Den tänds om du haft i sär något som har med "påsarna" att göra och du har varit på tändningen.. ![]()

Rille-K skrev:
Är det lampan som varnar bara?? Så räcker det nog med att släcka felkoderna.. Den tänds om du haft i sär något som har med "påsarna" att göra och du har varit på tändningen..
Har provat att släcka den redan med en kompis hjälp. släcks den så tar det 2-3 sekunder innan den lyser igen ![]()
Har inte pillat på tänningen och inte heller nå med airbagsen. men det står att det är förar & passagerar airbag dom uppe i taket så bör vara nå kontakt fel eller liknande i någon huvudkoppling kanske?
Kan ju inte bli båda sidorna samtidigt annart tycker jag ![]()

Då får väll första lite mer riktiga updaten komma nu då, blir många dagar i garaget nu så nu kommer det nog spruta in bilder ![]()
Lite skoj från i dag då.
Fick tillslut ut mittkonsollen iallafall, ska bara rengöras & flockas!
yay flockad & klar. en sak mindre att flocka sen då

Allt som ska ur är ur nu hoppas jag 
Grovspacklad inför flock
Jäkla skitgöra! men blir nog bra när det blir klart ![]()

Blir nog kalas detta ![]()

Sen till det roligaste av allt.
MASSA godis från dBakuten.se stort tack! dock fattas dämpmatta, batterier och 3 högtalarkitt som troligtvis kommer under morgondagen
Sen får vi se om alla basar/högtalare kommer bytas ut mot SPL det oxå.

Allt för nu, blir nog en sväng till garaget senare i dag & fortsätta slipandet ![]()

Ser grymt bra ut!
Vart precis själv ägare av en Audi A4 -07 ![]()

Tackar! ja det är fina bilar, älskar grillen på dom och sen quattro är ju ett måste ![]()
0.008586