Piratstikins Audi A4 1,8TQ 2005. AVSLUTAT :O

Vad som hänt & vad som händer med audin från inköpet nästintill original 2009 till i dag 2013 och frammåt! nu nyaste är bygget till elmia 2014 och har mer fokus på utsidan än tidigare med blandannat kjolpaket och airrides :)
  • 237 Följare
  • 761 297 Visningar
  • Projektet avslutat 8 december 2018
Piratstikin 2015 Dbakuten.
23 januari 2015 · 5 092 Inlägg

Beeck skrev:

Piratstikin skrev:

Beeck skrev:

Han syftade på att du skrev dBakuten fel wink

klick.. haha tänkte inte för en sekund på det tongue tänkte att det inte spelar någon roll i text tongue men får skriva rätt i fortsättningen då big_smile

bd och db är två olika saker wink

haha vadå skrev jag bd? tongue trodde det var att jag inte skrev med stort B tongue
Då förstår jag

Kevaz Hellre basa än gasa.
23 januari 2015 · 1 093 Inlägg

Piratstikin skrev:

Beeck skrev:

Piratstikin skrev:

haha nä dom är nog helt nya på marknaden tongue

Ja nu när allt börjar komma igång så flyter det nog på rätt bra smile sen blir det ju lite dippar under jobb perioderna men det ska nog gå fint ändå smile

Han syftade på att du skrev dBakuten fel wink

klick.. haha tänkte inte för en sekund på det tongue tänkte att det inte spelar någon roll i text tongue men får skriva rätt i fortsättningen då big_smile

Haha det är ingen fara! big_smile
Jag hade haft en lång dag och humorn var på "topp". tongue

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
23 januari 2015 · 5 092 Inlägg

Kevaz skrev:

Piratstikin skrev:

Beeck skrev:
Han syftade på att du skrev dBakuten fel wink

klick.. haha tänkte inte för en sekund på det tongue tänkte att det inte spelar någon roll i text tongue men får skriva rätt i fortsättningen då big_smile

Haha det är ingen fara! big_smile
Jag hade haft en lång dag och humorn var på "topp". tongue

haha ja det samspelade inte speciellt i mina öron (ögon för att vara exakt) tongue lång dag = humor på topp. brukar vara tvärt om för en annan haha big_smile

sen över lag har jag aldrig varit speciellt noga med stavning eller kolla så man skrivit allt rätt innan man skickar. ibland läser man igenom EFTER såklart man skickat och kanske ändrar om man orkar tongue är ju inte så noga haha

Senast redigerat av Piratstikin (23 januari 2015)

Kevaz Hellre basa än gasa.
23 januari 2015 · 1 093 Inlägg

Piratstikin skrev:

Kevaz skrev:

Piratstikin skrev:

klick.. haha tänkte inte för en sekund på det tongue tänkte att det inte spelar någon roll i text tongue men får skriva rätt i fortsättningen då big_smile

Haha det är ingen fara! big_smile
Jag hade haft en lång dag och humorn var på "topp". tongue

haha ja det samspelade inte speciellt i mina öron (ögon för att vara exakt) tongue lång dag = humor på topp. brukar vara tvärt om för en annan haha big_smile

sen över lag har jag aldrig varit speciellt noga med stavning eller kolla så man skrivit allt rätt innan man skickar. ibland läser man igenom EFTER såklart man skickat och kanske ändrar om man orkar tongue är ju inte så noga haha

Haha jag förstår! big_smile
Nej jag är inte heller den som håller ordning på stavningen men var bara tvungen att kommentera igår med tanke på just att humöret var på "topp". lol

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
23 januari 2015 · 5 092 Inlägg

Kevaz skrev:

Piratstikin skrev:

Kevaz skrev:

Haha det är ingen fara! big_smile
Jag hade haft en lång dag och humorn var på "topp". tongue

haha ja det samspelade inte speciellt i mina öron (ögon för att vara exakt) tongue lång dag = humor på topp. brukar vara tvärt om för en annan haha big_smile

sen över lag har jag aldrig varit speciellt noga med stavning eller kolla så man skrivit allt rätt innan man skickar. ibland läser man igenom EFTER såklart man skickat och kanske ändrar om man orkar tongue är ju inte så noga haha

Haha jag förstår! big_smile
Nej jag är inte heller den som håller ordning på stavningen men var bara tvungen att kommentera igår med tanke på just att humöret var på "topp". lol

ja är humöret på topp nå fler gånger så är du välkommen och påpeka hur mycket du vill tongue (även om du inte är på topp såklart oxå) tongue

Piratstikin 2015 Dbakuten.
27 januari 2015 · 5 092 Inlägg

oooooooch i brist på andra vettiga updates så kan jag åtminstonde informera att första halvan är beställd & klar smile bör väll komma under veckan iallafall så ska ta en tripp på onsdag och köpa llite byggmaterial så man kan sätta igång direkt smile

får återkomma men kanske någon bild nästa gång tongue

Piratstikin 2015 Dbakuten.
28 januari 2015 · 5 092 Inlägg

Såå dom nya SC6 kitten kommit smile eller iallafall hälften av dom.

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-e15d77234b0105867d080760a5aaf670.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-17a8576bcf41fe16ea4528fe136ec6c0.jpg

resten förutom stegen är skickat och bör anlända i morgon eller övermorgon smile sen jäklar blir det snart lite jobb ledigt så ska det börja slitas i garaget smile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
29 januari 2015 · 5 092 Inlägg

Sådär ja smile nu är alla högtalare hemma smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-a88c24ee4b1f621fe9027e0e4f8b4575.jpg

skapliga pjäser på 25,2 kilo styck smile STENHÅRDA så tar nog si tid att spela in dessa smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-66c2a6ad749f4ad301802a411ba51b9d.jpghttps://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-ad84e38e2428b8cba62d5ee8b328b2e0.jpg

it_mutt Avstängd
29 januari 2015 · 10 388 Inlägg

Piratstikin skrev:
Sådär ja smile nu är alla högtalare hemma smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-a88c24ee4b1f621fe9027e0e4f8b4575.jpg

skapliga pjäser på 25,2 kilo styck smile STENHÅRDA så tar nog si tid att spela in dessa smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-66c2a6ad749f4ad301802a411ba51b9d.jpghttp://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-ad84e38e2428b8cba62d5ee8b328b2e0.jpg

Har'u varit på Biltema?! wink

Ser lagom ut, och med ditt byggande planerar du givetvis 15"-arna i framdörrarna? wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Kevaz Hellre basa än gasa.
29 januari 2015 · 1 093 Inlägg

Oj det där ser mysigt ut...! big_smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
29 januari 2015 · 5 092 Inlägg

it_mutt skrev:

Piratstikin skrev:
Sådär ja smile nu är alla högtalare hemma smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-a88c24ee4b1f621fe9027e0e4f8b4575.jpg

skapliga pjäser på 25,2 kilo styck smile STENHÅRDA så tar nog si tid att spela in dessa smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-66c2a6ad749f4ad301802a411ba51b9d.jpghttp://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-ad84e38e2428b8cba62d5ee8b328b2e0.jpg

Har'u varit på Biltema?! wink

Ser lagom ut, och med ditt byggande planerar du givetvis 15"-arna i framdörrarna? wink

Haha aah precis, rätt på båda big_smile fast det blir ju 2 i varje dörr så råka köpa lite för få tongue

Piratstikin 2015 Dbakuten.
29 januari 2015 · 5 092 Inlägg

Kevaz skrev:
Oj det där ser mysigt ut...! big_smile

jodå smile första gången med 15" så det ska väll blir lite intressant smile

Nu är jag bara fruktansvärt sugen på att se hur stegen ser ut big_smile garage städning i morgon sen är allt redo för att börja bygga smile

Kevaz Hellre basa än gasa.
29 januari 2015 · 1 093 Inlägg

Piratstikin skrev:

Kevaz skrev:
Oj det där ser mysigt ut...! big_smile

jodå smile första gången med 15" så det ska väll blir lite intressant smile

Nu är jag bara fruktansvärt sugen på att se hur stegen ser ut big_smile garage städning i morgon sen är allt redo för att börja bygga smile

Jag använder mig själv av 4x15" och jag kan säga att jag gillar 15" iaf... roll

Låter bra det, då förväntar jag mig masssaaaa bilder sen då! wink

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
29 januari 2015 · 5 092 Inlägg

Kevaz skrev:

Piratstikin skrev:

Kevaz skrev:
Oj det där ser mysigt ut...! big_smile

jodå smile första gången med 15" så det ska väll blir lite intressant smile

Nu är jag bara fruktansvärt sugen på att se hur stegen ser ut big_smile garage städning i morgon sen är allt redo för att börja bygga smile

Jag använder mig själv av 4x15" och jag kan säga att jag gillar 15" iaf... roll

Låter bra det, då förväntar jag mig masssaaaa bilder sen då! wink

haha ja det är ju rätt rejält big_smile har alltid bara kört med 12or innan och har typ känt att över 12" blir så "klumpigt" och segt typ. att det inte ska hänga med lika smidigt men det är nog bara järnspöken då jag blivit motbevisad så många ggr tongue

Så premiär för våran del då smile

Ja ska försöka få upp så mycket bilder jag kan. har bara mobilen oftast till hands och den kameran tar ju lika bra bilder som en potatis gör så jag ska försöka lösa den delen tongue

Kevaz Hellre basa än gasa.
30 januari 2015 · 1 093 Inlägg

Piratstikin skrev:

Kevaz skrev:

Piratstikin skrev:

jodå smile första gången med 15" så det ska väll blir lite intressant smile

Nu är jag bara fruktansvärt sugen på att se hur stegen ser ut big_smile garage städning i morgon sen är allt redo för att börja bygga smile

Jag använder mig själv av 4x15" och jag kan säga att jag gillar 15" iaf... roll

Låter bra det, då förväntar jag mig masssaaaa bilder sen då! wink

haha ja det är ju rätt rejält big_smile har alltid bara kört med 12or innan och har typ känt att över 12" blir så "klumpigt" och segt typ. att det inte ska hänga med lika smidigt men det är nog bara järnspöken då jag blivit motbevisad så många ggr tongue

Så premiär för våran del då smile

Ja ska försöka få upp så mycket bilder jag kan. har bara mobilen oftast till hands och den kameran tar ju lika bra bilder som en potatis gör så jag ska försöka lösa den delen tongue

Haha den gamla myten om att desto större bas desto "segare och klumpigare".
Köper man bara rätt grejer så funkar det finfint! big_smile

Audi A6 tdi "4x15 b2 audio" (2002)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
30 januari 2015 · 5 092 Inlägg

Kevaz skrev:

Piratstikin skrev:

Kevaz skrev:

Jag använder mig själv av 4x15" och jag kan säga att jag gillar 15" iaf... roll

Låter bra det, då förväntar jag mig masssaaaa bilder sen då! wink

haha ja det är ju rätt rejält big_smile har alltid bara kört med 12or innan och har typ känt att över 12" blir så "klumpigt" och segt typ. att det inte ska hänga med lika smidigt men det är nog bara järnspöken då jag blivit motbevisad så många ggr tongue

Så premiär för våran del då smile

Ja ska försöka få upp så mycket bilder jag kan. har bara mobilen oftast till hands och den kameran tar ju lika bra bilder som en potatis gör så jag ska försöka lösa den delen tongue

Haha den gamla myten om att desto större bas desto "segare och klumpigare".
Köper man bara rätt grejer så funkar det finfint! big_smile

ja jag har ju vetat att det inte riktigt är så men ändå så finns tanken i bakhuvudet och man har bara kört på 12or tongue

Finns ju 8 or som låter fruktansvärt bra big_smile

Piratstikin 2015 Dbakuten.
31 januari 2015 · 5 092 Inlägg

Nu jäklar är garage golvet städat tongue ska väll plocka iordning lite till innan det börjas. blir måndag det får köpas MDF så jag har ju en dag till på mig smile (får man kasta motorer i järnskrots containern på tippen??) tongue

bilder på städningen är väll inte heller någon höjdare så det hoppar vi tongue

Piratstikin 2015 Dbakuten.
6 februari 2015 · 5 092 Inlägg

Nu är det seegt. hade en bild i huvudet på hur lådan skulle se ut. måtte & måtte och funderade och frågade folk. men när jag började komma till rätta med mått samt litrar så verkar det som att det kommer kunna se lite för "biffigt och trångt" ut jäntemot utrymmet i bilen hmm

Hittade ett alternativ, typ som en vägg fast mer en avskärmning och för att få det att se bra ut skulle det behöva vara vissa mått som hamnade på 300 liter, kom som minst ner i 250 liter så 20-30 liter till minus så kanske det skulle funka fast nej jag vet inte. så jäkla idé torsk nu för första gången sen vi började med att bygga så nu vette tusan hur vi ska fortsätta tongue

Lär klura någon dag till innan vi kan bestämma vad & hur vi ska ha allt så ni får vänta lite med bilderna ett tag till tongue

Baeckk
6 februari 2015 · 1 828 Inlägg

Piratstikin skrev:
Nu är det seegt. hade en bild i huvudet på hur lådan skulle se ut. måtte & måtte och funderade och frågade folk. men när jag började komma till rätta med mått samt litrar så verkar det som att det kommer kunna se lite för "biffigt och trångt" ut jäntemot utrymmet i bilen hmm

Hittade ett alternativ, typ som en vägg fast mer en avskärmning och för att få det att se bra ut skulle det behöva vara vissa mått som hamnade på 300 liter, kom som minst ner i 250 liter så 20-30 liter till minus så kanske det skulle funka fast nej jag vet inte. så jäkla idé torsk nu för första gången sen vi började med att bygga så nu vette tusan hur vi ska fortsätta tongue

Lär klura någon dag till innan vi kan bestämma vad & hur vi ska ha allt så ni får vänta lite med bilderna ett tag till tongue

Dom basarna trivs väl i runt 300L låda? Och är det så liten skuff i Audin yikes Jag har en 330L låda till mina 15" i min v70, visst fan är lådan stor, men det ser inte så "biffigt och trångt" ut smile

Bilstereo: 148.64dB i 43hz med 1878w
Volvo 240 2.4L Dellorto 225hp gatbil
BMW 330i "Mål Turbo" (2001)
Piratstikin 2015 Dbakuten.
7 februari 2015 · 5 092 Inlägg

Beeck skrev:

Piratstikin skrev:
Nu är det seegt. hade en bild i huvudet på hur lådan skulle se ut. måtte & måtte och funderade och frågade folk. men när jag började komma till rätta med mått samt litrar så verkar det som att det kommer kunna se lite för "biffigt och trångt" ut jäntemot utrymmet i bilen hmm

Hittade ett alternativ, typ som en vägg fast mer en avskärmning och för att få det att se bra ut skulle det behöva vara vissa mått som hamnade på 300 liter, kom som minst ner i 250 liter så 20-30 liter till minus så kanske det skulle funka fast nej jag vet inte. så jäkla idé torsk nu för första gången sen vi började med att bygga så nu vette tusan hur vi ska fortsätta tongue

Lär klura någon dag till innan vi kan bestämma vad & hur vi ska ha allt så ni får vänta lite med bilderna ett tag till tongue

Dom basarna trivs väl i runt 300L låda? Och är det så liten skuff i Audin yikes Jag har en 330L låda till mina 15" i min v70, visst fan är lådan stor, men det ser inte så "biffigt och trångt" ut smile

rekommenderat på 80L styck men tänkte lägga mig på omkring 200 totalt. ska inte bara en vanlig 4kantig låda så därför den designen jag tänkte mig kommer bli "biffig" och konstig troligtvis tongue

Tänkte mig något som detta fast den blir i verkligheten högre, knubbigare och smalare i sidled hmm

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-d0c8d05977d7f6952ada9a765c5e8461.jpg

måtten i detta blir för litet så får höja samt bredda lite för att komma i närheten och då ser den bara skum ut tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang