Mystiska elfel på BMW 540 iat e39??

Powe_R
21 juni 2010 · 414 Inlägg

Som sagt så har jag endel mystiska elfel på min bmw 540 e39.
Det hela började med att jag tyckte att bilen var lite segare på kickdown än vanligtvis. Bilen var ju nyservad men jag hade inte släckt servicelampan än, så tänkte att problemet kanske hade med att göra att bilen trode att den hade överskridit serviceintrevallen och då inte ville varva motorn. Så vi kopplade in carsoft datorn och släckte servicelampan. Nu uppkom första felet.

-Varvräknaren slutade att fungera och inget på gps-skärmens färdator fungerade. den mätte inte bränsleförbrukningen eller något. Skit tänkte vi. så vi kopplade in carsoft igen och nu visade den vissa error koder osv. men det gick inte att släcka. Så vi bytte hela hastighetsmätaren till en utbytes och nu började allt att fungera som det skulle. Bilen växlar bra och färdatorn fungerar och varvräknaren fungerar osv.

Nu några dagar senare så fick farsan för sej att koppla in carsoft igen då han blev irriterad på att bilen låste dörrarna när man åkte iväg, så han skulle bara programera bort det (vilket han lyckades med) Nu började dom störda problemen.

1. När man låser upp bilen så öppnas den lilla glasluckan i bak. Den går inte att stänga på ca 10-15sek. Sedan går den att stänga. Men efter det så kan man inte öppna den tills du har låst och öppnat bilen igen.

2. Innerbelysningen tänds bara när jag låser upp bilen. När jag öppnar dörrarna så tänds den ändå inte.

3. Servoverkan fungerar bara under 20km/h sen försvinner den helt eller delvis. När jag saktar ned till under 20km/h kommer servoverkan igen.

Har testat med att koppla in gamla mätaren igen. Men fortfarande samma skitfel.....

Snälla om någon vet vad som kan vara fel så skriv. Skriv även om ni har haft liknande fel!

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
Rock-Star
21 juni 2010 · 2 982 Inlägg

tipsar om autopower.se
ställ frågan där och du kommer få svar smile

Powe_R
21 juni 2010 · 414 Inlägg

Residence skrev:
tipsar om autopower.se
ställ frågan där och du kommer få svar smile

Har gjort det nu smile

BMW 545i Touring "Visar var skåpet ska stå" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang