Volvo 740 B230f klickar bara vid startförsök

jonathann
25 juni 2010 · 1 Inlägg

Hej!
Häromdan när jag skulle starta bilen så hördes bara ett klickande ljud från reläet under "sätesvärmarpanelen".
Jag tog bort själva panelen och tittade efter något "fel", Jag såg ingenting men lossade på tejpen som höll ihop alla kablar, då dom såg klämda ut. Då vips så startade bilen. Sen fungerade den bra och jag stängde av den och startade den flera gånger när jag var ute och körde. Sedan har bilen stått i 2 dagar och nu är det samma visa igen, nu vet jag inte vad jag ska göra för att få liv i den?

Tacksam för alla förslag.

M V H

Jonathan

isak90
25 juni 2010 · 1 997 Inlägg

Gissar på natt solenoiden (?) börjar bli dålig.. Brukar klicka då.. Hade så på min 940 och så bytte jag startmotor och då funkade allt perfekt smile Kolla jorden först så du utesluter att de inte e den som har dålig kontakt..

KennethL
25 juni 2010 · 412 Inlägg

Jag hade precis samma fel på min 740 ett tag. Prova att ta en startkabel mellan jord på batteriet och sätt någonstans på blocket för att försäkra dig om att du har bra jord och prova därefter att starta. Blir det samma fel då kan det vara en bra idé att byta startmotor, det fick iaf jag göra.

135
├┼┼
24 R
gamlingen
25 juni 2010 · 5 198 Inlägg

KennethL skrev:
Jag hade precis samma fel på min 740 ett tag. Prova att ta en startkabel mellan jord på batteriet och sätt någonstans på blocket för att försäkra dig om att du har bra jord och prova därefter att starta. Blir det samma fel då kan det vara en bra idé att byta startmotor, det fick iaf jag göra.

Fungerar det då så har du dålig jord mellan batteri och motor

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang