Xenon flimrar och högtalare sprakar

DanneKempa
27 juni 2010 · 107 Inlägg

Hej. (gör om tråden) mitt xenon flimrar och högtalarna i hatthyllan sprakar när xenonet startar (ibland, inte alltid). är det någon som vet varför?
sitter volvo original batteri 55 ampere i bilen, alla ballastrar har varsin störningsfilter, högtalarna i hatthyllan körs via ett slutsteg. så är det att batteriet är för svagt? (kom på det just nu)

Senast redigerat av DanneKempa (29 juni 2010)

DanneKempa
29 juni 2010 · 107 Inlägg

någon som vet svar snabbt eller ska jag skicka tillbaka xenonet? måste bestämmas inom 3 dagar.

Kloddie
30 juni 2010 · 26 Inlägg

Flimmra kaN det göra om det har för lite ström men jag tror inte det är det i ditt fall. Prova att koppla det i en annan bil eller på ett annat batteri.

Chevrolet S10 ZR2 "LS luxury standard" (2002)
DanneKempa
30 juni 2010 · 107 Inlägg

ska kolla över slutsteget och dess kablar och jordning och högtalarna (i hatthyllan) imorgon, och får se om jag hittar något annat batteri att testa med xenonet med.

DanneKempa
2 juli 2010 · 107 Inlägg

har kollat över högtalarna och slutsteget och allt verkar vara som det ska. har även köpt nytt batteri 75ah men xenonet flimrar ändå när stereon är igång samtidigt och det sprakar i högtalarna i hatthyllan. någon som vet vad f*n felet kan vara? är trött på det här nu sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang