Xenonkungens H4 Power Halogen lampor

kingen85
28 juni 2010 · 146 Inlägg

Tja!

Jag letar efter lite snyggare hel/halvljus och har hittat dessa:
http://www.xenonkungen.com/se/art/evo-p … lampor.php

Är det någon som testat dessa o kan ge sin åsikt om dom?

Bra eller anus?

Eller någon som har nått tips på andra bra lampor?
Är inte intresserad utav Xenon.
H4 är lampsockeln vi pratar om.

Mvh Daniel

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......
Nissan 200sx S13 "Lowrider" (1989)
Turbo260
28 juni 2010 ·

Dessa http://www.autokatalogen.se/afw/sundsva … dNo=477226 köpte jag och har i min Saab 900, fick ett mer vitt ljus än det gula som var förut och jag är nöjd.

Dubs I got Dubs!
28 juni 2010 · 2 423 Inlägg

Du kan lika väl köpa rustas eller biltemas o spara ett par hundra

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
henke_99 Offroad Racing
28 juni 2010 · 3 122 Inlägg

Dubs skrev:
Du kan lika väl köpa rustas eller biltemas o spara ett par hundra

Biltemas blåa lampor ger precis samma ljus som vanliga med ofärgat glas.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
N_W V8 de bästa som finns!
28 juni 2010 · 1 092 Inlägg

Tyckte de var riktigt bra på helljuset, kör de på 540ins heljus fast med hb05 sockel, är ju runt 90w så de lyser bra.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
kingen85
28 juni 2010 · 146 Inlägg

Niklasw skrev:
Tyckte de var riktigt bra på helljuset, kör de på 540ins heljus fast med hb05 sockel, är ju runt 90w så de lyser bra.

Ok, va bra!
Dock har jag ju H4, därmed blir lampan olaglig i sig.
Finns det någon risk att man bländar på halvljus när man kör på så starka lampor?

Annars ligger nog dessa nära till hand.
Jag tycker att där är så kasst ljus i 200:an jämfört med min v40.
Just därför vill jag har lite starkare ljus och samtidigt lite vita.

Ni 200:a ägare, har ni också dåligt ljus eller är det mina reflektorer som är kass?

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......
Nissan 200sx S13 "Lowrider" (1989)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
28 juni 2010 · 2 307 Inlägg

Börja med å mät hur mycket späningsfall du har fram till lampan å om det e mer än en halv volt montera en sån här så skall du få se på mirakel.

Å så kan du köpa osrams 30% pluss lampor då blir det säkert fint.

Men ström fram till lampan e AåO redan vid ett litet spänningsfall försämras juset avsevärt

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
kingen85
28 juni 2010 · 146 Inlägg

JaggaChafen skrev:
Börja med å mät hur mycket späningsfall du har fram till lampan å om det e mer än en halv volt montera en sån här så skall du få se på mirakel.

Å så kan du köpa osrams 30% pluss lampor då blir det säkert fint.

Men ström fram till lampan e AåO redan vid ett litet spänningsfall försämras juset avsevärt

Vad skulle jag montera? Ok, ska plocka hem mätare ifrån jobb inatt.
Kan de ha med jord o sånt o göra också??

Mitt batteri sitter i skuffen o tomten som gjort detta har inte gjort ett bra jobb.
Jordkabeln där fram ligger helt löst. Kanske dags att sätta fast o jorda den ordentligt?

Tilläggas, såg jag nu i lampan, att den grejen som går över själva lampan ser rostig ut.
På utsidan iaf. Insidan där lampan sitter har jag inte kollat...

Senast redigerat av kingen85 (28 juni 2010)

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......
Nissan 200sx S13 "Lowrider" (1989)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
28 juni 2010 · 2 307 Inlägg

oooops http://www.biltema.se/Bil---MC/Bil-till … alkastare/

Visst kan det ha lika mycket med dålig jord som dålig pluss du bör ju mäta spänningsfall över bägge delarna

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang