Inför: 2010-08-19 Driftingträning 17-20 ANDERSTORP

alex84
29 juli 2010 · 29 Inlägg

Är det någon som vet när sista anmälnings datum är?? Finns risk att man måste åka på resejobb och missa detta event:(

KHRacing
29 juli 2010 ·

alex84 skrev:
Är det någon som vet när sista anmälnings datum är?? Finns risk att man måste åka på resejobb och missa detta event:(

Ingen föranmälan alls. - bara dyka upp.
ha med sig lämplig bil.  hjälm av rätt modell.. ECE-godkänd... cash, id-kort, & ett glatt humör (typ det e allt)

M_Erlandsson Hur tänkte du nu?!
30 juli 2010 · 423 Inlägg

Mc-hjälm, jeans, långarmad bomullströja, skor av lämplig modell och handskar duger som skydd eller?

KHRacing
31 juli 2010 ·

MrErlandsson skrev:
Mc-hjälm, jeans, långarmad bomullströja, skor av lämplig modell och handskar duger som skydd eller?

Borde duga, men jag vet ej exakt vad ARC har frö krav på förarna.
För Driftign är det oki med en BILTEMA/JULA ECE-godkänd hjälm numeraq, men till bankörningen vet jag som sagt ej hur hårda deras krav är, jag kan kolla tills imorgonkvälls dock för exakta besked.

Banny69
1 augusti 2010 · 506 Inlägg

nu längtar man mkt=)

Born to be wild and crazy
Volvo V70II (2010)
Nissan Skyline R33 GT-R "Banny drft edition" (1997)
KHRacing
2 augusti 2010 ·

1: Kristian
2: TGR
3: Mr_Rustler
4: Banny69
5. dBergsten
6. Peter B
7. jockeNielsen
8. ZNIPE

KHRacing
9 augusti 2010 ·

Det har framkommit info på www.rejsa.nu utav en ARC-medlem att driftingträningen är inställd, Detta är dock ej sant då jag idag har pratat med Pär som har hand om detta & enligt han kör vi på som planerat !

Senast redigerat av KHRacing (9 augusti 2010)

hhhhhhhhhhhhhhhhhhh
9 augusti 2010 · 152 Inlägg

Det var ju tur att det inte blir inställt. Ni kan räkna med mig. Jag kommer. Hur många blir det ungefär?

KHRacing
9 augusti 2010 ·

Smurfenglubb skrev:
Det var ju tur att det inte blir inställt. Ni kan räkna med mig. Jag kommer. Hur många blir det ungefär?

går inte att svara på tyvärr - men jag räknar med 10-12 bilar

KHRacing
9 augusti 2010 ·

Ja vill påpeka att Anderstorp har STRIKTA ljudrestriktioner. så se till att era bilar låter så lite som möjligt innan körningen.

alex84
10 augusti 2010 · 29 Inlägg

Gott verkar som jag kan komma ner och köra:) lite fundersam kring hjälm märkningen bara? står E3 som märkning på min hjälm!! hittar inte nån ECE märkning. Vågar man visa sig i den tro

KHRacing
10 augusti 2010 ·

alex84 skrev:
Gott verkar som jag kan komma ner och köra:) lite fundersam kring hjälm märkningen bara? står E3 som märkning på min hjälm!! hittar inte nån ECE märkning. Vågar man visa sig i den tro

Borde funka, skall ringa ARC imorrn o kolla ok.

hhhhhhhhhhhhhhhhhhh
13 augusti 2010 · 152 Inlägg

Får man dyka upp med originalbromsar och slangklämmor på olja/bränsleledningar?

KHRacing
13 augusti 2010 ·

Smurfenglubb skrev:
Får man dyka upp med originalbromsar och slangklämmor på olja/bränsleledningar?

reglerna för driftingtävling säger att allt sånt skall vara orginal eller bättre än orginal.

Finns faktiskt inga speciella regler för träning. Det är upp till arrangerande klubb att avgöra.

Har du slangklämma orginal där de sitter så är det alltså ok.

Oljeslangar in till kylare / turbo har tryck, där skall det vara pressad slang av högtryckstyp, eller orginal.

Ses på plats, jag är där från cirka kl 14 verkar det som.

Senast redigerat av KHRacing (13 augusti 2010)

Adiii
13 augusti 2010 · 186 Inlägg

låter kul de här..kommer och kollar.

http://rushracing.tk/
Rising Sun Imports
Importerar DIN Japanska Sportbil!!
TGR
14 augusti 2010 · 80 Inlägg

Jag kommer nog dit vid halv fyra. Hjälper gärna till om det behöver förberedas nåt.

Nissan 200sx s13 "alltiallo sommarräcer" (1990)
alex84
16 augusti 2010 · 29 Inlägg

typiskt!!! ser ut som den här träffen kommer regna bort:( 20mm regn säger dom just nu...
Får be till han där uppe om ett rejält väder omslag

KHRacing
16 augusti 2010 ·

alex84 skrev:
typiskt!!! ser ut som den här träffen kommer regna bort:( 20mm regn säger dom just nu...
Får be till han där uppe om ett rejält väder omslag

Träff ?

Det är bankörning & ingen utställning - Dags att testa din bil på banan alltså. inget annat. smile

ZNIPE
17 augusti 2010 · 33 Inlägg

KHRacing skrev:

MrErlandsson skrev:
Mc-hjälm, jeans, långarmad bomullströja, skor av lämplig modell och handskar duger som skydd eller?

Borde duga, men jag vet ej exakt vad ARC har frö krav på förarna.
För Driftign är det oki med en BILTEMA/JULA ECE-godkänd hjälm numeraq, men till bankörningen vet jag som sagt ej hur hårda deras krav är, jag kan kolla tills imorgonkvälls dock för exakta besked.

Är det några andra krav på säkerheten när man kör banan lr är det samma som driftingen? Man kan lösa alla licenser och sådant som behövs på plats väl roll

stenskott i fronten innebär att du ligger efter..
KHRacing
17 augusti 2010 ·

Ny info precis inkommen (lägger samma i första inlägget)
------------------------------------------------------

Inga gatbilar i mellanpassen. endast driftingbilar eller racebilar/formel under kvällen.

Inga passagerare.

Förare som kör Drifting skall ha gällande SBF-licens för någon tävlingsklass som gäller bilar/formel, ej kart.
Eller så skall de lösa PR-licens.


Var på plats i god tid.

Välkommna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang