Skickar du SMS samtidigt som du kör bil.....

Mrfleur
4 juli 2010 · 235 Inlägg

Kan skriva utan att titta på mobil big_smile

Bmw, när du älskar att köra!
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
4 juli 2010 · 3 929 Inlägg

SMS brukar jag svara på när jag står vid korsningar och vid grönt lägger jag den i knät tills nästa korsning och kan då förhoppningsvis kunna skriva klart smile

Pratar i telefon gör jag ogärna i stad men på landsväg/motorväg är det oftast inga problem.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
NETTAN Girls go fast
4 juli 2010 · 893 Inlägg

Hamna bakom en ungdom på moppe som messade samtidigt som han körde. Faaan vad han vingla. Detta på en 80 väg... Själv så både messar och ringer jag, men försöker att inte göra de så mycket.

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
Turbomotor volvolover
4 juli 2010 · 667 Inlägg

Mrfleur skrev:
Kan skriva utan att titta på mobil big_smile

me2 (H)

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
M103
4 juli 2010 · 1 570 Inlägg

Jag brukar sova siesta på motorvägen. Slänger bara i farthållaren och försäkrar mig att vägen är någorlunda rak. Vad kan hända liksom?

Drfrasse Trabant und Saab Uber alles:) 14
5 juli 2010 · 1 035 Inlägg

när ja väl kör bil så ringer ja ej eller tar emot samtal men får ryck när nån annan som kör sitter o smsar o kör eller ringer  ;(

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14
Trabant 1.1 "Sportcombi Trabi" (1990)
Mazda 323 GLC "Kadaffi rwd" (1979)
Saab 9000 cse 2.3T a50 "Fidelli" (1998)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
5 juli 2010 · 5 753 Inlägg

Ja ett och annat sms kan det skickas, dock bara korta snabba sms som "JA" och "Nej" och KORTA meningar typ och sen beror det på vart det är, stan och tätbebyggda områden osv pillar jag aldrig på telefonen..... Fast skickar sällan sms, tycker sms är ett idiotiskt jävla påhitt.... Vill nån nånting så kan dom väll ringa....

Senast redigerat av _Glenne_ (5 juli 2010)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
CarpeDiem German Engineering
5 juli 2010 · 9 082 Inlägg

Jag stannar till vid en busshållplats eller nåt sånt om man ska skriva mycket.

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Grabber Dagdrömmare
5 juli 2010 · 2 836 Inlägg

Turbomotor skrev:

Mrfleur skrev:
Kan skriva utan att titta på mobil big_smile

me2 (H)

Efter alla dessa år med mobil i handen kan man(jag) t.o.m. ringa rätt nummer utan ens titta på mobilen! big_smile

Senast redigerat av Grabber (5 juli 2010)

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
jocke_gronberg
5 juli 2010 · 4 586 Inlägg

Svarar aldrig på sms mycket bättre.

Ett sms är nog aldrig viktigare än att den som ska svara stannar för att göra det.

Är det viktigt så ringer man inte smsar

Juvakka
5 juli 2010 · 1 697 Inlägg

I Tyskland räcker det att nån åker in till polisen och säger att du har använt telefonen samtidigt som du kört bil så får du en bot skickad till dig. Dem anser att om du har gjort dig besväret att ta dig till polisen så ljuger du troligen inte tongue I Finland kostar de 80 euro tror jag.

Jag svarar bara i telefonen om jag ser att det e lugnt å jag undviker att svara i stan. sms:ar gör jag inte under körning utan då stannar jag eller tar det vid rödljuset.

Saab 900 "T16" (1992)
leifiuz
5 juli 2010 · 122 Inlägg

jag har fördelen att min telefon förstår talande svenska och sedan för ner det i ett SMS... sjukt bra

Ensak.se - Gratis annonsering på Sveriges nya Köp&sälj sajt
Turbomotor volvolover
5 juli 2010 · 667 Inlägg

Grabber skrev:

Turbomotor skrev:

Mrfleur skrev:
Kan skriva utan att titta på mobil big_smile

me2 (H)

Efter alla dessa år med mobil i handen kan man(jag) t.o.m. ringa rätt nummer utan ens titta på mobilen! big_smile

de är ju inte alla som kan ;D

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen
thelaughingmadman
5 juli 2010 · 711 Inlägg

Juvakka skrev:
I Tyskland räcker det att nån åker in till polisen och säger att du har använt telefonen samtidigt som du kört bil så får du en bot skickad till dig. Dem anser att om du har gjort dig besväret att ta dig till polisen så ljuger du troligen inte tongue I Finland kostar de 80 euro tror jag.

I Italien räcker det att någon går till polisen och säger att du har mördat någon, så hängs du på närmaste torg.
De anser att om någon har gjort sig besväret att ta sig till polisen så ljuger denne troligen inte.
Kostar förvisso ingenting, men du får inte behålla byxorna.

OnT: Ja, dock bara korta SMS, brukar vänta tills jag står stilla alt. ringa upp. Prata i telefon gör jag dock ofta, kanske lite för ofta. Klarat mig utan olyckor och försöker hålla mig kort i samtal, för att hålla bättre koll på trafiken.

Senast redigerat av thelaughingmadman (5 juli 2010)

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
skydark
5 juli 2010 · 375 Inlägg

leifiuz skrev:
jag har fördelen att min telefon förstår talande svenska och sedan för ner det i ett SMS... sjukt bra

Vad är det för tele? Vi har nämligen letat efter en sådan.

Pratar gör jag. Messar mycket sällan.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!
soyd
5 juli 2010 · 1 853 Inlägg

Nej jag ringer hellre upp, då det inte är någon trafik att va vaksam på....

/mvh soyd

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang