Hjälp..

MkivAndreas
21 juni 2006 · 59 Inlägg

Hejsan..

Jag har ett problem..

Nu till det hela.. Jag hade ne Volvo s40 t4 som jag sålde i lördags, för 3 veckor sedan lämnade jag in den på service. För en vecka sedan så började bilen aatt ticka som tusan och det gjorde den inann jag lämnade in den, de sa på bilverkstaden att det försvinner om jag gör oljebyte.. Fine.
fick tillbaka bilen några dagar senare och bilen tickade fortfarande.. Lämnade ner bilen i tisdags förra veckan för att de skulle hitta och fixa felet. Då sa de att det är en packning mellan turbo och avgasrör som har gått och behöver bytas, kostar 300kr max sa dom. de hade inte tid eller packningen hemma så jag skulle lämna in den som i morgon.. Jag hade bilen ute till salu och det kom en person i lördags och tittade på bilen, jag berättade om tickandet för dom och berättade vad felet var. De köpte bilen och på kvittot skrev jag att jag skulle byta packningen mellan turbo och avgas under denna vecka. nu köpte jag packning och den nya ägaren har bytt den redan och den tickar jätte mycket fortfarande.. De lämnar då in den på davidssons och de Säger att det inte alls är det felet utan den var kanonskick den som satt där..
3500kr i bara arbete exkl packning skulle de ha för bytet. Nya ägaren ringer mig och vill att jag ska stå för den kostnaden.

Hur gör jag???

Jag har ju skrivit på kontrakttett att den packningen skulle bytas och den är gjord sen var det ju verkstaden som gett mig fel "Fel" så att säga.. vad ska jag göra, har jag rätt till att betala kostnaden, kan han häva köpet på bilen? Snälla hjälp mig.. behöver hjälp snabbt..

Mvh Andreas

chrizz Administratör
21 juni 2006 · 11 790 Inlägg

Vänligen följ rubrikanvisningarna: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18184

Låser här eftersom ingen svarat ännu...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang