Mitsubishi Galant Hatachback -90 Varningslampa broms lyser konstant

SouaX
4 juli 2010 · 7 Inlägg

Tjena som rubriken säger så lyser varningslampan för bromslampan/parkeringslampan konstant.

Denna bilen har alltså stått i cirka 2 år och har precis börjat renovera den. Jag har bytat koppling på bilen och körde en runda när det var klart, märkte att bromsarna inte tog som de skulle så jag kollade runt på bromsskivorna och beläggen. De hade rostat fast men det är åtgärdat. Det finns ändå en del rost kvar på skivorna men det slits väll bort. Jag hade även av handbromsvajrarna för att plocka av bromsoket.

Jag tog en runda till med bilen och bromsarna verkar fungera som de ska, men nu har varningslampan för bromsarna börjat lysa konstant. Har luftat alla bromsarna och de finns tillräckligt med bromsvätska men problemet kvarstår. Trodde att de kunde vara en knappen vid handbromsen men det var inte det heller.

Handbromsen bromsar mekaniskt och av någon anledning så kunde jag inte få in cylindern på det vanliga viset utan var tvungen att skruva in den vilket jag aldrig har fått göra förr, vet inte om detta kan vara ett problem.

Öppen för nya förslag om vad det kan vara, tack i förhand.

// Andreas smile

Senast redigerat av SouaX (5 juli 2010)

SouaX
5 juli 2010 · 7 Inlägg

Ingen som har en ide om vad det kan vara?

SouaX
5 juli 2010 · 7 Inlägg

Hej igen, flög på bilen för att komma på något och skulle kolla bromsvätskan utifall att, och de ligger på max linjen när locket sitter på. Men skulle testa om lampan släcktes när jag tog bort kännaren till bromsvätskan och lampan slocknade, kan det vara så att för mycket bromsvätska ger utslag?

BilFixare
5 juli 2010 ·

Testa skruva bort en batteri kabel låt den vara nåra minuter sen testa du koppla bort bromsvätska kontakt ( kolla också så att kontakt är inte rosta,Bra kontakt ska det vara ) sen sätter,skruva du tillbaka bromsvätska kontakt och batteri kabel.

När har du bytt bromsvätska sisst?

Dubs I got Dubs!
5 juli 2010 · 2 423 Inlägg

Kan vara så att vätskegivaren e kass.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
SouaX
5 juli 2010 · 7 Inlägg

Vätskan är helt ny, vi tömde ut allt de gamla när vi tog bort bromsoket.

SouaX
5 juli 2010 · 7 Inlägg

Dubs skrev:
Kan vara så att vätskegivaren e kass.

Kan den gå sönder bara sådär? Den funkade innan vi fixade till bromsbeläggen.

SouaX
5 juli 2010 · 7 Inlägg

Jaha då har man vatt ute och testat och kan bara konstatera att nivåvakten gör att lampan lyser, värt att byta? Eller ska man ge sig på den och försöka laga....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang