Bmw 535i bakdörr i baklås, hjälp

davidklang
4 juli 2010 · 908 Inlägg

höger bakdörr är i baklås på bmw:n och de går inte öppna utifrån eller innifrån, har rivit av dörrpanelen efter mycket om och men, fick upp dörren 1 gång men råkade trycka ner barnlåset på den dörren och stängde den och skulle se om de gick att öppna och nu går det inte,. så den är i baklås och med barnlås på och c-motorn har hängt sig och inget funkar inte änns om jag tar av sladden till c-motorn,.
någon som kan hjälpa mig hur jag ska göra för att få upp dörren eller vad de kan kosta att lämna in bilen  på lagning `? tacksamm för snabba svar smile

davidklang
13 februari 2011 · 908 Inlägg

oki nu har bmwn stått avställd i 7månader och har fortfarande inte fått upp den satans dörren, och min andra bil (golfen) ska skrotas  nu och går inte köra mera. så nu behöver ja verkligen hjälp av någon snäll människa som kan säga hur ja ska göra för att få upp dörren så ja har en bil att köra med.

davidklang
13 februari 2011 · 908 Inlägg

ingen som har en aning? skulle vilja fixa de nu innan de blir mörkt

5E
13 februari 2011 · 92 Inlägg

Plocka ut baksätet, plocka lös dörrklädseln, skruva lös c-lås motorn, lås upp dörren och sen kasserar c-lås motorn eller renoverar den om det går.

davidklang
13 februari 2011 · 908 Inlägg

5E skrev:
Plocka ut baksätet, plocka lös dörrklädseln, skruva lös c-lås motorn, lås upp dörren och sen kasserar c-lås motorn eller renoverar den om det går.

bakstätet är ute dörrklädsel lister och allt e borta. c-lås motorn är urkopplad men de går ändå inte öppna innifrån eller utifrån. samt barnlåset är igång. har du något annat tipps så e de bra tongue

5E
14 februari 2011 · 92 Inlägg

davidklang skrev:

5E skrev:
Plocka ut baksätet, plocka lös dörrklädseln, skruva lös c-lås motorn, lås upp dörren och sen kasserar c-lås motorn eller renoverar den om det går.

bakstätet är ute dörrklädsel lister och allt e borta. c-lås motorn är urkopplad men de går ändå inte öppna innifrån eller utifrån. samt barnlåset är igång. har du något annat tipps så e de bra tongue

Det var längesedan jag skruvade i en e34 så jag minns inte hur det såg ut. Men om du lyckas låsa upp dörren borde den gå att öppna utifrån annars måste det hänt nånting annat. Kollat så att utvändiga dörrhandtaget fungerar som det ska? Det brukar lösa sig om man kämpar på lite och provar en massa kombinationer.

davidklang
17 februari 2011 · 908 Inlägg

5E skrev:

davidklang skrev:

5E skrev:
Plocka ut baksätet, plocka lös dörrklädseln, skruva lös c-lås motorn, lås upp dörren och sen kasserar c-lås motorn eller renoverar den om det går.

bakstätet är ute dörrklädsel lister och allt e borta. c-lås motorn är urkopplad men de går ändå inte öppna innifrån eller utifrån. samt barnlåset är igång. har du något annat tipps så e de bra tongue

Det var längesedan jag skruvade i en e34 så jag minns inte hur det såg ut. Men om du lyckas låsa upp dörren borde den gå att öppna utifrån annars måste det hänt nånting annat. Kollat så att utvändiga dörrhandtaget fungerar som det ska? Det brukar lösa sig om man kämpar på lite och provar en massa kombinationer.

handtaget fungerar som de ska. fick upp dörren en gång slot med ett dorn inne bland allt i dörren helt plötsligt öppnade den sig. sen så samma sak igen när man stängde den så gick de inte mer. får inte upp den nu mer alls fast ja prövar samma sak igen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang