Skadegörelse o stöld!

Sir_x
21 juni 2006 · 945 Inlägg

Jag antar att jag bara är en i raden av alla som drabbas men är bra jävla sur. Nån har knyckt en list på min kärra. Den som går längst med rutorna på bilen. Någon har altså stårr utanför dörren natten mellan Måndag och Tisdag och skruvat loss den. Det har blivit märken i lacken efter mejseln då dom har bänt o så. Känns lite som att detta bara var första gången av flera. snart åker väl fälgarna och vingen. Inga på något sätt exklusiva saker men det var min saker...

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
VW_Jens
21 juni 2006 · 608 Inlägg

Sir_x skrev:
Jag antar att jag bara är en i raden av alla som drabbas men är bra jävla sur. Nån har knyckt en list på min kärra. Den som går längst med rutorna på bilen. Någon har altså stårr utanför dörren natten mellan Måndag och Tisdag och skruvat loss den. Det har blivit märken i lacken efter mejseln då dom har bänt o så. Känns lite som att detta bara var första gången av flera. snart åker väl fälgarna och vingen. Inga på något sätt exklusiva saker men det var min saker...

måste ha varit nån med likadann bil som hade lyckats förstöra sin egen och inte ville onöda pengar på att skaffa en ny. blir arg när man hör sånt här mad  hoppas du int blir av med mer saker!  faan att inte folk kan skilja på eget och andras saker sad

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
Sir_x
21 juni 2006 · 945 Inlägg

mm jo det är väl nån me s40,fat det är ingen just här som har de.Om nån hade velat jävlas hade de ju varit smifigare att sätta nycklarna i dörren eller nåt

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
anvandare_12345
21 juni 2006 · 654 Inlägg

jens volvo in sports skrev:

Sir_x skrev:
Jag antar att jag bara är en i raden av alla som drabbas men är bra jävla sur. Nån har knyckt en list på min kärra. Den som går längst med rutorna på bilen. Någon har altså stårr utanför dörren natten mellan Måndag och Tisdag och skruvat loss den. Det har blivit märken i lacken efter mejseln då dom har bänt o så. Känns lite som att detta bara var första gången av flera. snart åker väl fälgarna och vingen. Inga på något sätt exklusiva saker men det var min saker...

måste ha varit nån med likadann bil som hade lyckats förstöra sin egen och inte ville onöda pengar på att skaffa en ny. blir arg när man hör sånt här mad  hoppas du int blir av med mer saker!  faan att inte folk kan skilja på eget och andras saker sad

Jag såg nattens händelser på väg till jobbet i morse, en riktigt fin Toyota Supra hade fått sin bakruta inslagen och var allmänt tillbucklad. Ingen verkade ha tagit något, den var bara sönderslagen där den stod i centrala Karlshamn.
Fick min bil vandaliserad för ett par månader sedan (kika på mina bilder) bara 50 meter från där Supran stod i morse.

Sir_x
21 juni 2006 · 945 Inlägg

Jävla stil....

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
MawE
21 juni 2006 · 517 Inlägg

ni måste bo o parkera era bilar på rätt ställe... dvs på vishan.. som jag big_smile

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
-Rickard-
21 juni 2006 · 302 Inlägg

MawE skrev:
ni måste bo o parkera era bilar på rätt ställe... dvs på vishan.. som jag big_smile

Det eller eget garage och aldrig köra ut bilen.

Fan att man aldrig kan få ha saker ifred!!!!

stratovarius
22 juni 2006 · 31 Inlägg

Det så underbart att man bor på landet när man hör sånna där tråkigheter.. hemma kan man ha bilen olåst med nycklarna i hur länge man vill utan att något är rört. Möjligtvis att grannen lånar bilen en sväng då och då om han inte kan ta sin egen men då står den där efter ett tag igen med ny bensin i tanken och allt annat i tipptopp skick smile Är så när man bor i litet samhälle där alla känner alla smile Dock när jag är och hälsar på mor i Avesta måste man se till att låsa allt och täcka över allt vad bilsterio heter när man ställer ifrån sig bilen för att få ha det kvar hmm Tycker det är så jävla onödigt av folk som bara ska vandalisera och stjäla för att de tycker att det är kul och kanske kan tjäna 200 kr hmm 

En kompis här i stan fick sin bilsterio stulen för ca 1 år sedan när han hade bilen på parkeringen utanför sin lägenhet men så för bara någon månad sen kom en kille fram till honom på stan och frågade om han ville köpa en skitfin och billig bilsterio..Ni kanske kan gissa vems det var? hehe. Han blev inte precis imponerad av att han försökte sälja hans sterio tillbaka till honom så han förklarade så sansat det går att eftersom det var hans sterio från början så tänkte han inte betala en jävla krona för den men ta den skulle han.. Så nu har han iaf fått tillbaka alla högtalare samt sterion de stal smile Det enda som saknas nu är hans fiskesaker som låg i skuffen..

Stadia
22 juni 2006 · 284 Inlägg

ja det är för jävligt, lider med dig...:S förstår inte att folk inte kan skilja på vad som är sitt eget och någon annans...suck!

You don't need a reason to help people.
lapin_kulta Maskinmontör
22 juni 2006 · 139 Inlägg

själv så har man altid alla bilana olåsta och med nyklarna i på gården:D har 5 bilar på gården

Rwd 4 Fun :D
Sir_x
25 juni 2006 · 945 Inlägg

Jag bor på landet, eller ja ett mindre samhälle. Har börjat forska lite i folk som har S40 omkring eller nån som kan tänkas sett eller hört nåt. En annan bil i närheten hade blivit "hakkorsad" altså repade hakkors på sidan. Så jag kom väl lätt undan men fick böter idag istället.1400kr kan jag ha roligare för...

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
LazerHawke
25 juni 2006 · 1 268 Inlägg

9-3 SS cab skrev:

MawE skrev:
ni måste bo o parkera era bilar på rätt ställe... dvs på vishan.. som jag big_smile

Det eller eget garage och aldrig köra ut bilen.

Fan att man aldrig kan få ha saker ifred!!!!

haha då är det enda rätta att ikke äga bil alls =P

-Rickard-
25 juni 2006 · 302 Inlägg

LazerHawke skrev:

9-3 SS cab skrev:

MawE skrev:
ni måste bo o parkera era bilar på rätt ställe... dvs på vishan.. som jag big_smile

Det eller eget garage och aldrig köra ut bilen.

Fan att man aldrig kan få ha saker ifred!!!!

haha då är det enda rätta att ikke äga bil alls =P

Så sant så. Men har du en cykel istället blir du väl av med den wink

LazerHawke
25 juni 2006 · 1 268 Inlägg

9-3 SS cab skrev:

LazerHawke skrev:

9-3 SS cab skrev:

Det eller eget garage och aldrig köra ut bilen.

Fan att man aldrig kan få ha saker ifred!!!!

haha då är det enda rätta att ikke äga bil alls =P

Så sant så. Men har du en cykel istället blir du väl av med den wink

jo det är sant inte ett piss får man ha själv asså =/

Sir_x
25 juni 2006 · 945 Inlägg

Ja så är det...Nåväl, det borde väl gå att få tag på en ny list eller?Känns som att skroten borde ha nån liggandes.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang