Ang ljud vid växling

dennisv740
6 juli 2010 · 8 Inlägg

Hej! är ganska ny med bilar och undrar hur man får dedär pshh ljudet när man växlar? Jag sökte runt lite men hittade inget om detta. tacksam för seriösa svar mvh.

GurraG INGET ANNAT!!
6 juli 2010 · 1 725 Inlägg

Du måste ha en turbo bil först och främst för att det ska fungera

dennisv740
6 juli 2010 · 8 Inlägg

GurraG skrev:
Du måste ha en turbo bil först och främst för att det ska fungera

ok, så de är turbon som låter? big_smile känner mig dum just nu...

GurraG INGET ANNAT!!
6 juli 2010 · 1 725 Inlägg

Nja både ja och nej.. det är väl överbliven luft som pyser ut men du måste även ha en dumpventil

dennisv740
6 juli 2010 · 8 Inlägg

GurraG skrev:
Nja både ja och nej.. det är väl överbliven luft som pyser ut men du måste även ha en dumpventil

ok sitter de dumventil i en volvo 940? eller är de något man köper till? smile

Pi Just another freak in the freak kingdom
6 juli 2010 · 378 Inlägg
If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
LeafBox Lat Perfektionist
6 juli 2010 · 6 359 Inlägg

dennisv740 skrev:

GurraG skrev:
Nja både ja och nej.. det är väl överbliven luft som pyser ut men du måste även ha en dumpventil

ok sitter de dumventil i en volvo 940? eller är de något man köper till? smile

Sitter det en turbo i din 940?
Isf ja, det sitter en dump. Men som beskrivs i länken ovan, är det en som återcirkulerar luften.

Om du inte ha turbo, nej det sitter ingen, och nej du kan inte montera en

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
dennisv740
6 juli 2010 · 8 Inlägg

LeafBox skrev:

dennisv740 skrev:

GurraG skrev:
Nja både ja och nej.. det är väl överbliven luft som pyser ut men du måste även ha en dumpventil

ok sitter de dumventil i en volvo 940? eller är de något man köper till? smile

Sitter det en turbo i din 940?
Isf ja, det sitter en dump. Men som beskrivs i länken ovan, är det en som återcirkulerar luften.

Om du inte ha turbo, nej det sitter ingen, och nej du kan inte montera en

ok tack för alla svar! smile

Ny fråga! lätt trycks turbo, vad är de för skillnad på en sån och full trycks? kan man byta till en fulltrycks om de sitter lätt trycks på?

Senast redigerat av dennisv740 (6 juli 2010)

Marlboroman
6 juli 2010 · 8 234 Inlägg

dennisv740 skrev:
Ny fråga! lätt trycks turbo, vad är de för skillnad på en sån och full trycks? kan man byta till en fulltrycks om de sitter lätt trycks på?

Pratar vi 940 så skiljer endast wastegateklockan. FTT har lite högre laddtryck än LTT

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
dennisv740
6 juli 2010 · 8 Inlägg

Marlboroman skrev:

dennisv740 skrev:
Ny fråga! lätt trycks turbo, vad är de för skillnad på en sån och full trycks? kan man byta till en fulltrycks om de sitter lätt trycks på?

Pratar vi 940 så skiljer endast wastegateklockan. FTT har lite högre laddtryck än LTT

ok tack för svaret smile

bumpe Lastbilsmekaniker
6 juli 2010 · 3 878 Inlägg

Tänk dock på att inte köpa en öppen dump utan en återcirkulerande... Med den öppna så kommer din luftmassemätare ihop med motorstyrdonet att bli ganska ledsna på dig, gå illa osv sad

En återcirkulerande dump, ett öppet sportluftfilter och lite högre laddtryck så kommer det börja låta lite om den smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang