Byte av fönstermotor Seat.. :S

AlexRoos
6 juli 2010 · 6 Inlägg

Hej

Jag har en seat cordoba 1,6 och nu är det så att båda rutorna på höger sida går ej att rulla upp eller ned, man hör bara massa skrammel när man trycker på knappen till fönsterhissarna. Så jag undrar om jag behöver byta hela motorn till det eller är det bara något som har lossnat.? Dessutom i rutan fram så trillar den ner av sig själv hela tiden när jag kör så måste ju vara något som lossnat så håller den kvar uppe?

Någon som vet vad det kan kosta om jag måste byta fönsterhissarna ?


mvh

indus123
17 juli 2010 · 1 Inlägg
DarKMaNs Snabbast går först i kön
17 juli 2010 · 146 Inlägg

AlexRoos skrev:
Hej

Jag har en seat cordoba 1,6 och nu är det så att båda rutorna på höger sida går ej att rulla upp eller ned, man hör bara massa skrammel när man trycker på knappen till fönsterhissarna. Så jag undrar om jag behöver byta hela motorn till det eller är det bara något som har lossnat.? Dessutom i rutan fram så trillar den ner av sig själv hela tiden när jag kör så måste ju vara något som lossnat så håller den kvar uppe?

Någon som vet vad det kan kosta om jag måste byta fönsterhissarna ?


mvh

Har precis fått min utbytt på garanti, på passagerardörren och på flesta VAG bilar så sitter det en metallram med vajer och hela byts ut finns ingen reservdel att bara byta ut den defekta delen. kostnad ja, en mindre förmögenhet sa dom på audi. men var beredd på att de tar in bilen och säger samma sak

Audi TTs, 2015, 2.0l, 310HP
Nordicaudi.com member
Alfa Romeo Giulietta "Alfan" (2012)
Ford Mustang Fastback "BoSS" (2016)
Kavli Motborgare
17 juli 2010 · 1 099 Inlägg

Jag vet att på Skoda, som använder samma hardware (Vet ej om måtten är de samma) så går det att köpa bara själva hissmekanismen utan hissmotor, så man kan flytta över motorn.

Ja, det är vajern som brukar gå av.

-- K

tookie
8 augusti 2010 · 1 Inlägg

hade samma problem på min och mekanikern bytade allt utom motorn. finns en renoverings sats. tror jag betalde typ 1200 spänn för allt med jobb. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang