Eftersnack: Westcoast Motorshow 2010, 9-11 juli Arena Vänersborg

peegee Forummoderator
12 juli 2010 · 2 924 Inlägg

Vad tyckte ni om denna mässa?

Jag tyckte den var helt okej, kanske lite för mkt MC för min smak men hög klass på alla fordon!

Lite bilder:
http://sirpierresgodispase.blogspot.com … del-2.html

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … cat=105668

http://www.gatbilar.se/forum/viewtopic. … 922#p64922

Lägg gärna upp fler bilder i denna tråd eller i vanlig ordning i Film och Foto.

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
12 juli 2010 · 735 Inlägg

Tycker det var en mycket trevlig tillställning!
Det tråkiga var att den stora publiktillströmningen uteblev. Det kan väl antagligen till stor del bero på det makalöst fina vädret. Jag tycker urvalet av både mc och bil var mycket bra. Där fanns nog något för alla att titta på.

Jag vill rikta ett stort tack till Pontus och hans Crew för ett mycket väl genomfört arrangemang!

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Arnie
12 juli 2010 · 295 Inlägg

bra mix och bra standard! jag var med i crew och tycker det var synd att det inte blev fler besökare. med facit i hand så kanske det inte är så konstigt,  Gatebil, Powermeet etc på samma helg. men men tyckte mässan i sig var grym!

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
Nissan 350Z (2003)
LillStorch VW Takes Over!
12 juli 2010 · 67 Inlägg

MrH skrev:
Tycker det var en mycket trevlig tillställning!
Det tråkiga var att den stora publiktillströmningen uteblev. Det kan väl antagligen till stor del bero på det makalöst fina vädret. Jag tycker urvalet av både mc och bil var mycket bra. Där fanns nog något för alla att titta på.

Jag vill rikta ett stort tack till Pontus och hans Crew för ett mycket väl genomfört arrangemang!

+1

todie Team Westcoast Motorsport
12 juli 2010 · 124 Inlägg

Best In Show Car - Lukas Koos, Eksjö, Mitsubishi Eclipse
Best In Show Bike - Quinton Stansfield, Kapstaden/Göteborg, Fantasy Fireblade
Best In Show Company/Club - Nordic 85 X 70 Club

Slänger upp fler under veckan smile Behöver vila lite....o meka lite på toyotan!

Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
Saab 9-3 SS (2003)
dundersmurfen smurfidunder
12 juli 2010 · 327 Inlägg

inne och snokade i hallen idag... jäklar så tomt det blev nudå wink alla var grymt snabba på att dra därifrån...

Senast redigerat av dundersmurfen (12 juli 2010)

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk
todie Team Westcoast Motorsport
12 juli 2010 · 124 Inlägg

elmia o svenska mässans crew wink släng er i väggen!! tongue Jag, mamma, syrran, brorsan, Jessika, Anna, Sandra, Benny och ett par från innebandyklubben rev alltihopa på under 5 timmar wink

Saab 9-3 SS (2003)
Toyota Mr2 Turbo X2 "Westcoast Motorsport" (1993)
peegee Forummoderator
12 juli 2010 · 2 924 Inlägg

Arnie skrev:
tycker det var synd att det inte blev fler besökare. med facit i hand så kanske det inte är så konstigt,  Gatebil, Powermeet etc på samma helg.

Var även Bankörning på kinnekulle i lördags med OpelSportClub och VW GTi klubben, brukar bli stort det också.

Men många har även dragit iväg på semester och solen på kusten lockade många i helgen mm
(de flesta inomhus-mässor ligger inte på högsommaren av dessa skäl...)

Mässan i slutet April/Maj nästa år? wink
t.ex helgen direkt efter Kristi Himmelfärds torsdag (klämdag fredag) vore grymt att ha denna mässa på!

Även om jag är kritisk till datumet så gör ni det jäkligt bra! Kämpa på, Pontus! cool

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
12 juli 2010 · 735 Inlägg

peegee skrev:

Arnie skrev:
tycker det var synd att det inte blev fler besökare. med facit i hand så kanske det inte är så konstigt,  Gatebil, Powermeet etc på samma helg.

Var även Bankörning på kinnekulle i lördags med OpelSportClub och VW GTi klubben, brukar bli stort det också.

Men många har även dragit iväg på semester och solen på kusten lockade många i helgen mm
(de flesta inomhus-mässor ligger inte på högsommaren av dessa skäl...)

Mässan i slutet April/Maj nästa år? wink
t.ex helgen direkt efter Kristi Himmelfärds torsdag (klämdag fredag) vore grymt att ha denna mässa på!

Även om jag är kritisk till datumet så gör ni det jäkligt bra! Kämpa på, Pontus! cool

Ett annat alternativ OM tidpunkten skall ändras vore väl annars att avsluta säsongen med WCMS. Nu vet jag i och för sig inte hur tidigt man börjar bygga upp isen i hallen.....

Ops! Dags att stänga av datorn och rycka ur alla sladdar! Åska på gång......

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
Bjork OEM <3
13 juli 2010 · 6 957 Inlägg

Var ju på Rudskogen hela helgen så ni som även var där förra året, hur mkt bättre var det iår? big_smile

Fräckt att UNO 001 stod på mässan, har ju t o m fått äran att sitta i den tongue

Senast redigerat av Bjork (13 juli 2010)

OEM <3
widerberg
13 juli 2010 · 46 Inlägg

Får tacka för en trevlig mässa, säger som andra synd att det inte var så mkt folk, men då fick ju vi utställare mer tid att lära känna varandra:) så blev det för mig:) Och tack även för priserna jag fick! Det var inget jag hade räknat med, men riktigt kul! Tack tack!! Än en gång BRA JOBBAT PONTUS OCH ALL ÖVRIG PERSONAL SOM GJORDE DETTA MÖJLIGT.

Mvh Widerberg

BMW 320D (2009)
oen100
13 juli 2010 · 361 Inlägg

säger som alla andra, grymt bra jobbat men lite synd på vädret, härlig blandning på bilarna och montrarna, fantasin hos byggarna saknas inte i alla fall smile.

Får man så återkommer jag gärna nästa gång igen.

Mvh Pokemon.

rosthål ÄR lättare än kolfiber! :)
Anton-DekorTeknik
13 juli 2010 · 964 Inlägg

Fixa ett datum som inte krockar med 5andra saker så tror jag att mässan skulle bli sjukt mycket större

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
lelleal
13 juli 2010 · 1 150 Inlägg

lägg den på hösten när svenska bilsport mässan va eller lite tidigare då finns de nog mer intresse än nu mitt i högsommaren. ingen som vill gå där i värmen sen fanns de mkt roligare träffar utställningar den helgen smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
13 juli 2010 · 3 585 Inlägg

Kanon utställning. tack till crew och alla andra. både jag och tjejen hade trevligt. Mvh disco montern

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Fridell/t5 Installatör
14 juli 2010 · 773 Inlägg

Jaaa ja håller me alla andra typ! mycket trevligt å ett kanon jobb Pontus (med flera) lagt ner!! synd på allt folk som inte kom. känndes lite tomt me bilar! men hoppas du kör på nästa å kommer gärna å ställer ut igen! big_smile

MVH Fridell

"Ölen In, Böseblicken på"
Spexarn
15 juli 2010 · 849 Inlägg

Kanon utställning tyckte jag!, fast ska detta bli större så känns de som att hallen nästan börjar bli lite liten kanske?wink

Superior imports AB http://www.superiorimports.se
Rota fälgar: http://www.gand.nu
Alpinabiturbo Kulan
16 juli 2010 · 1 435 Inlägg

Fint arrangerat och bra ordning inne på mässan, även hög klass på fordonen i montrarna.

Dock tycker jag entrépriset är alldelles för högt, 170kr per person känns väldigt mycket för en sådan liten mässa, 75kr per vuxen skulle kännas mer rimligt.

Är man ett par som ska gå in kostar det 340kr och det är alldelles för dyrt för något en svensson går igenom på 30 minuter.

Kalla mig snål men ja tror det skulle dra fler besökare med ett lägre entrépris.

BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
BMW 320D Touring "Titansilver" (2008)
SIR_Pierre Sir
16 juli 2010 · 737 Inlägg

Alpinabiturbo skrev:
Fint arrangerat och bra ordning inne på mässan, även hög klass på fordonen i montrarna.

Dock tycker jag entrépriset är alldelles för högt, 170kr per person känns väldigt mycket för en sådan liten mässa, 75kr per vuxen skulle kännas mer rimligt.

Är man ett par som ska gå in kostar det 340kr och det är alldelles för dyrt för något en svensson går igenom på 30 minuter.

Kalla mig snål men ja tror det skulle dra fler besökare med ett lägre entrépris.

håller med

lillproppen
17 juli 2010 · 58 Inlägg

Vill också passa på att tacka för en lika underbar kul helg som vanligt.
Sen ang entrepriset, visst e det kanske lite i överkant MEN. Cirkus Maximun tar 375 :- per pers. Det tycker jag e overkill men ändå drar dom fullt överallt smile

Livet e för kort för att planera för framtiden, lev livet nu
Vauxhall Formula "The Mean Green Bean" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang