Garaget.org = Tjuvarnas paradis?

CoreX Seat Exeo 2,0 TSI Sport
12 april 2005 · 74 Inlägg

Tjenna..
En tanke slog mig idag... Är det verkligen så lämpligt att lägga ut bilder på sin bil o skriva info om den.. Jag menar folk kan ju sitter här o spana bilar som de sedan ger sig på.. Alla städer har ju sina ställen där man gärna kör en fredagkväll eller nåt.. Då är det ju inte svårt o veta vart bilen i fråga tar vägen?...

Bara en tanke..

Dacia Logan MCV II "Familjebilen" (2015)
JoRiN
12 april 2005 · 109 Inlägg

Det är sant som du säger. Skulle inte vara så kul att ha inbrott pga att man lagt ut bilen på nätet.

JohnnyN Rutinerad medlem
12 april 2005 · 1 938 Inlägg

Stämmer rätt så bra det du säger big_smile Men inte tror jag att chansen är SÅÅ stor ändå tongue

CoreX Seat Exeo 2,0 TSI Sport
12 april 2005 · 74 Inlägg

Nä men möjligheten finns (tråkigt nog)
Skall flytta till Göteborg om ett par veckor.. frågan är om man vågar ha kvar dekaler o sånt på bilen? Är ju ganska mycke stölder o sånt trams där uppe..
Har inte fått tag på något garage.. *tjurar*

Dacia Logan MCV II "Familjebilen" (2015)
Redbull Moderator+
12 april 2005 · 1 081 Inlägg

Klart risken skulle kunna finnas även om jag tror den är minimal. Men vad ska man göra för att vara helt säker? Vad ska man göra då, låsa in bilen i ett kassavalv och aldrig använda den?

mvh

Vem jag?
CoreX Seat Exeo 2,0 TSI Sport
12 april 2005 · 74 Inlägg

Jo det är ju så i dagens läge.. Men ett garage hade ju inte varit fel wink

Dacia Logan MCV II "Familjebilen" (2015)
MrVain
12 april 2005 · 904 Inlägg

Hade inte föredetta bmwpower problem med detta förut att många bilar som var i deras galleri vart stulna? Var väll främst därför de la ner det ett tag.

De ska va gött å leva
CoreX Seat Exeo 2,0 TSI Sport
12 april 2005 · 74 Inlägg

Låter ju inte helt orimligt.. Men en sak som är säker att att MDS stripen i bakrutan skall bort hehe.. Kan ju lika gärna skriva "kom o ta mig"

Dacia Logan MCV II "Familjebilen" (2015)
carnageman Rallyförare
12 april 2005 · 1 075 Inlägg

Jo det kanske inte är så bra att ha reklam för ljud och sånt, till dom som inte suddar reggen på skyltarna kan jag bara säga: skyll er själva! ett sms till 71456 sen vet tjuven vart ägaren till bilen bor och vad denne heter...
Det finns skakdetektorer av olika sorter som man kan ställa känsligheten på (lämpligt att montera på billarmet och sätta på t.ex sportgrillar spoilers vingar mm som man är rädd om! ELFA säljer sånna)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Kösworth medlem
12 april 2005 · 412 Inlägg

Jag väntar med sexåhalvan i fall dom skulle titta in. Ingen ska ta min bil wink ///krille

Mvh Krille
Projekt Supra MKIV Singel Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=259824
Toyota Supra MKIV "Reaper" (1993)
CoreX Seat Exeo 2,0 TSI Sport
12 april 2005 · 74 Inlägg

Frågan är hur smidigt det går att montera sånna sensorer till ett Opel orginallarm

Dacia Logan MCV II "Familjebilen" (2015)
Serkan
12 april 2005 · 36 Inlägg

Ehh de händer inget jag bor själv i Norra Botkyrka ( stockholm ) de händer ingenting wink

CoreX Seat Exeo 2,0 TSI Sport
12 april 2005 · 74 Inlägg

Inte där jag bor heller.. Men i Göteborg vettifasen om jag är så sugen att ställa bilen på gatan..

Dacia Logan MCV II "Familjebilen" (2015)
Fixxen Bilgalen
12 april 2005 · 50 Inlägg

Kösworth skrev:
Jag väntar med sexåhalvan i fall dom skulle titta in. Ingen ska ta min bil wink ///krille

Tja...

Hehe, då tar jag väl och ringer dig då Krille ifall jag har problem. wink

Mvh,

mrcelica
12 april 2005 · 1 639 Inlägg

Ingen fara, GPS larm...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Kösworth medlem
12 april 2005 · 412 Inlägg

Japp gör det smile ///krille

Mvh Krille
Projekt Supra MKIV Singel Turbo
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=259824
Toyota Supra MKIV "Reaper" (1993)
crillelundh
12 april 2005 · 100 Inlägg

efter 7 inbrott på drygt två år i förra bilen(inga dekaler eller sånt) som inte låg ute på nätet så tror jag faktiskt inte att det spelar nån roll.

att ha larm eller åtminstone en blinkande lampa hjälper däremot bra eftersom det håller den större delen av vandalerna borta, visst ett fake larm håller inte dom seriösa tjuvarna borta men det gör ju inte heller riktiga larm så.

hade en vanlig lysdiod inbyggd på den gammla efter den 7:e krosade rutan å hade inga fler efter det.
nu har man visserligen orginallarm på bilarna, men hade det inte varit det så hade det nog blivit hemamek igen, är ju bra myckat billigare , lättare att koppla in och så får man mer pengar över att lägga på roligare saker till bilen smile

MAZDA RX7 TURBO2 CONV.
BMW 535i
spana gärna in dom å lägg din dom
CoreX Seat Exeo 2,0 TSI Sport
12 april 2005 · 74 Inlägg

hmm 7 inbrott.. jag hade fått ett utbrott...
En idé är ju att installera en sån hög db siren.. så de måste lämna platsen..
Så jävla dumt på min bil.. indikatorn att larmet är på sitter uppe vid taket i bilen.. så man ser ju inte den om man inte tittar upp mot den.
Få sätta dit ett par dioder på var sida om vindrutan

Dacia Logan MCV II "Familjebilen" (2015)
Humlan
13 april 2005 · 238 Inlägg

Finns nästan inget som är så avskräckande mot stöld av bilen som en rattkrycka, dessutom har en del försäkringsbolag ingen självrisk om man har den. Mot inbrott kan man skydda sig men då är det siren och blinkande lampor som hjälper men där finns ju inga garantier, vill dom in så tar dom sig in och fort går det också. Folk har blivit så härdade mot billarm numera så nästan ingen vänder sig om ens om en bil börjar föra oväsen.

A B E C E D E
carnageman Rallyförare
13 april 2005 · 1 075 Inlägg

Beror ju faktiskt lite på vart bilen står oxå, har man den står på uppfarten till sin villa/radhus så vill nog inte tjuvarna bråka med ett högttjutande larm medans man kanske är berädd på att ta den risken på en boende-parkering...

Humlan skrev:
Finns nästan inget som är så avskräckande mot stöld av bilen som en rattkrycka, dessutom har en del försäkringsbolag ingen självrisk om man har den. Mot inbrott kan man skydda sig men då är det siren och blinkande lampor som hjälper men där finns ju inga garantier, vill dom in så tar dom sig in och fort går det också. Folk har blivit så härdade mot billarm numera så nästan ingen vänder sig om ens om en bil börjar föra oväsen.

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang