Information om upptagna teamnamn?

V745
14 juli 2010 · 116 Inlägg

Först och främst vet jag inte egentligen om det här är rätt sektion för just denna fråga då den indirekt har lite med bilar att göra. Om inte får gärna en moderator flytta den till rätt sektion.

Nu till min undran då:

Vi är några som funderar på att starta upp ett team, men vet inte vilka teamnamn som redan används i dagsläget. Några teamnamn har jag sett i samband med träffar här i länet. Men för enkelhetens skull vore det vänligt av samtliga här på Garaget som ser eller vet om teamnamn som redan används att lista dessa så vi kan utesluta just dessa. Det vore ju inte direkt någon höjdare att beställa dekaler tex med ett namn på som man senare får höra finns redan.

Jag hoppas nu på att det kommer in mycket information i det här fallet så vi kan spika ett namn inom kort.

kawiZz RMR-Crew
14 juli 2010 · 478 Inlägg

Va är detta för team?
Korvkioskraggare? rally?

coffe.dk Zzzz
14 juli 2010 · 937 Inlägg

Eh, låter som att det är smidigare att komma på ngt och sen kolla upp om det redan finns ngt som heter så....

V745
14 juli 2010 · 116 Inlägg

kawiZz skrev:
Va är detta för team?
Korvkioskraggare? rally?

Korvkioskraggare? Nej. Inte en chans i h-vete.
Rally? Nej.

Vi inriktar oss på fart och ljud.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
14 juli 2010 · 2 973 Inlägg

Testa google på de namn ni kan tänka er? Lär ju va enklare än att ALLA andra ska lista sig här?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
IceEyes Varningar: För många..
14 juli 2010 · 2 552 Inlägg

Streets of Sundsvall är upptaget, men det kanske inte heller var aktuellt med tanke vart du bor wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
V745
14 juli 2010 · 116 Inlägg

IceEyes skrev:
Streets of Sundsvall är upptaget, men det kanske inte heller var aktuellt med tanke vart du bor wink

OK. Nä. Det har du rätt i.

sir_daniel www.kudoz.se
14 juli 2010 · 3 802 Inlägg

eller komma på något så får ni sen veta om någon annan har det redan smile

kawiZz RMR-Crew
14 juli 2010 · 478 Inlägg

V745 skrev:

kawiZz skrev:
Va är detta för team?
Korvkioskraggare? rally?

Korvkioskraggare? Nej. Inte en chans i h-vete.
Rally? Nej.

Vi inriktar oss på fart och ljud.

Aha, jo. 745 är en riktig fartvagn!

Iam2fast4U
14 juli 2010 · 1 534 Inlägg

kawiZz skrev:

V745 skrev:

kawiZz skrev:
Va är detta för team?
Korvkioskraggare? rally?

Korvkioskraggare? Nej. Inte en chans i h-vete.
Rally? Nej.

Vi inriktar oss på fart och ljud.

Aha, jo. 745 är en riktig fartvagn!

inte direkt någon ljudvagn heller för den delen, de flesta har väl spräckta gas basar eller nåt mds skit
ända som låter är väl de raka 3 tums rören under bilen.

BMW E34 "538" (1990)
Marcus_89 Biltokig elektriker
14 juli 2010 · 3 352 Inlägg

Ja, men nu handlade ju inte tråden om det. Vem vet, kanske står det en vass Dodge charger -67 med kompressormatad 440 magnum i hans garage wink

Men som sagt. Gör som alla andra, kom på ett namn och kolla om det är taget smile

V745
14 juli 2010 · 116 Inlägg

kawiZz skrev:
Aha, jo. 745 är en riktig fartvagn!

Nej. 745:an är ingen fartvagn. Det håller jag med om (jag kommer aldrig ställa upp min bil för kappkörning), men då vi som ska dra igång ett team består av fler bilar av olika märken så kommer det finnas bilar byggda för höga farter.

Iam2fast4U skrev:
inte direkt någon ljudvagn heller för den delen, de flesta har väl spräckta gas basar eller nåt mds skit
ända som låter är väl de raka 3 tums rören under bilen.

Nja. Det är nog inte helt sant. Man kan bygga riktigt bra ljud i en 745:a.
Jag vet inte varför alla tycks ha sina negativa åsikter om MDS. Jag har aldrig varit missnöjd med deras grejer.

Marcus_89 skrev:
Ja, men nu handlade ju inte tråden om det. Vem vet, kanske står det en vass Dodge charger -67 med kompressormatad 440 magnum i hans garage wink

Men som sagt. Gör som alla andra, kom på ett namn och kolla om det är taget smile

Hehe... Det vore ju trevligt med en muskelvagn helt klart.

Jo. Jag gjorde det tidigare med de två namnen vi funderade på. Dessvärre var de tagna båda två.

Slash Saabifierad
15 juli 2010 · 2 026 Inlägg

I praktiken så finns det troligtvis inte många av dessa lag eller team som namnskyddar sina namn så då skulle ni kunna ta vilket som helst egentligen big_smile

Demonteam vore rätt schysst big_smile

Oseriöst förslag:
Fart and sound-team tongue

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Caffe
15 juli 2010 · 1 436 Inlägg

Rent legalt måste man få igenom ett varumärkesskydd för att ingen annan ska få kalla sig samma.
Vilka som har skydd kan enkelt kollas på http://www.prv.se/Varumarke/e-tjanster/.
Utöver det kan vissa namn gå under andra lagar som hets mot folkgrupp etc...

Sedan är det klart att det är träligt att heta samma som alla andra i byhålan.
Du får trimma fantasin mannen!

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang