Byta till Volvo R xenonlyktor på S60 -01

Tompaaaan
21 juli 2010 · 14 Inlägg

Tjena!
Jag har en S60 -01 som har original halogen-lampor.
Mne nu har jag kommit över ett par S60R xenon-lyktor USA-modell som jag tänkte montera.
Någon som kan hjälpa mig med hur jag ska koppla in dem? Blinkersen och Elmotorkontaktern pasar direkt, men ej resten. Finns det någon adapterkabel att komma över eller är det någon som vet hur man ska koppla?
Vill ju inte ha en permanent lösning eftersom jag måste byta inför varje besiktning.

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta!

MVh Tom

Tompaaaan
22 juli 2010 · 14 Inlägg

ingen som vet?
Har till slut förstått att man iaf ska ha en adapter som kopplar om, och den inhandlas på volvo.
Någon som har art.nr på denna?
Är det bara plug and play med den adaptern eller är det något mer man borde veta?

KimG
23 juli 2010 · 10 Inlägg

Bör vara samma sak som denna, då jag monterade 08ans xenonljus på min bil och allt funkade klockers!big_smile

http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php … mp;t=10401

Volvo S80 "Gubben" (2007)
Tompaaaan
26 juli 2010 · 14 Inlägg

Ne, jag har 01-04 lyktor och då är det inte samma kabeldragning, har iaf fått svar på att man ska ha en kabelmatta från volvo s¨det är löst, nu gäller det bara att trycka dit skiten tongue
Men tack för svaret :!

MVh tom

Tompaaaan
8 augusti 2010 · 14 Inlägg

Jag får inte helljuset att funka på någon utav lyktorna, testat att bara sätta dit en lykta å då lyser originallyktan men ej xenonlyktan. sätter jag dit båda xenon lyser inget helljus, alla andra lampor lyser :S
Dock är det också en kontakt som inte är ipluggad någonstans, en platt tvåkontaktshona som kommer från den extra kabelmattan. Jag hittar verkligen ingenstans på bilen där den ska in, någon som har något tips?


/Tom

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang