Blev taklad i torstes natt =(

goffy
24 juni 2006 · 324 Inlägg

Hallå jag blev prejad i torstes natt så jag var tvúngen att köra över en refug för att slippa få hela bilen förstörd... Det var så att jag låg i ytter filen och så låg där en jävla idiot i inerfilen så heltplötsligt börjar han byta fill så jag blir tvungen att vaja över refugen och då slog jag sönder alla 4 fäljar och fick punka på 2 däck sen dom andra 2 däken slets det av gummi men gick inte håll på dom... någon som vet om vems försäkring som ska ta det det var ju hans fel men i och med att han inte rörde mig för att jag vejade för han blir det hans försäkring då eller?

NightCruiser
24 juni 2006 · 1 163 Inlägg

Vet tyvärr inte hur du ska göra, men måste säga fy fan vad tråkigt!!!

Den bilen som blev så bra, får ju hoppas det ordnar sig...

Mvh

Markus_C Kart & Mätningstekniker
24 juni 2006 · 701 Inlägg

Stannade den andra bilen? Om han medger att det var han som gjort fel så borde det inte vara några problem försäkringsmässigt. Hur gick det i övrigt med bilen? Hjulupphängning mm.

Senast redigerat av Markus_C (24 juni 2006)

Stoltz Gör det på alla fyra
24 juni 2006 · 130 Inlägg

Var det med 200:an?

Audi S4 2,7 BiTurbo "Evil Monkey" (1998)
goffy
24 juni 2006 · 324 Inlägg

Tackar smile ja det var 200an sad allt annat har klarat sig inte en skråma någonstans så hade en jävla tur endå för refugen var betydligt högre en min bil. Så konstigt att det inte hände något annat med bilen bara fälgarna som fått stryck. Han den andra stanade till sist effter att jag viftat som en idiot åt han.Men han sa att det inte var hans fel för han såg mig inte. Men jag sa att det fins något som heter döda vinklen. Men polisen kom efter en liten stund och tog en anmälan så får hoppas att allt löser sig så man kan få utt bilen igen. För tar inte försäkringen det så blir det inget mer bil körande dena somma har inte råd att köppa nya fälgar och däck nu sad

Daniel
24 juni 2006 · 671 Inlägg

goffy skrev:
Men han sa att det inte var hans fel för han såg mig inte.

Den som byter fil måste titta. Att man inte ser kan man inte skylla på då skulle alla åka omkring och blunda i trafiken.

Fälgar kan vara lite lurigt att få fullt belopp för, speciellt om det är väldigt dyra fälgar på en relativt billig bil.

Miklen
24 juni 2006 ·

..om du inte har registrerat att du har andra fälgar än original te försäkringsbolaget kan du så gott som glömma ersättning för dom..möjligen får du ersättning motsvarande originalfälgarna som skall sitta på bilen + däck.. Har du några vittnen så e d bra.. Väldigt svårt att bevisa vem som gjort vad annars inför bolaget..som vi alla vet är försäkringsbolag rent ut sagt sviniga att ha å göra me..

Sen klart att han säger att han inte såg dig..han e väl inte dum i huvet å prejar dig medveten.. sen kan han ju börja jobba sig med att hävda att du körde i 180 blås osv osv osv.. jobbit att motbevisa eftersom d e ord mot ord osv osv

Senast redigerat av Miklen (24 juni 2006)

Markus_C Kart & Mätningstekniker
24 juni 2006 · 701 Inlägg

Kvittar om han såg dig eller inte det viktiga är att han medger att han handlat fel. Han ska trots allt vara väldigt tacksam för att du väjde. Hade du inte gjort det hade det kan ske inte slutat så bra som det gjorde. Vad var det för hastighetsbegränsning? Sen vad du har registrerat hos ditt försäkringsbolag borde kvitta i med att det är motpartens bolag som kommer att få betala. Så vida ni inte har samma bolag. Har ni fyllt i skaderapport?

mannen666666 preem pump
24 juni 2006 · 836 Inlägg

sen så finns det ju faktiskt något som heter "övertalningsförmåga" oxå

du tog väl hans regnummer big_smile

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
carawelle
24 juni 2006 · 460 Inlägg

Om ni inte hade kontakt mellan fordonen så har du nog inte så stor chans utan att gå till tingsrätten.
Om du driver saken till tigsrätt så se till att ditt skadeståndskrav hamnar under ett basbelopp(39700;-) för då behöver du inte betala rättegågskostnad om du förlorar.

A.E
plåt&bilverkstadsägare i 25år

Robban-vr6
24 juni 2006 · 159 Inlägg

så igentligen hade det varit bättre och låtit han köra in i dig? rent penga mässingt?

carawelle
25 juni 2006 · 460 Inlägg

Robban-vr6 skrev:
så igentligen hade det varit bättre och låtit han köra in i dig? rent penga mässingt?

Lättare att bevisa vem som orsakat skadan iallafall

Markus_C Kart & Mätningstekniker
25 juni 2006 · 701 Inlägg

Vadå bevisa? Har personen i den andra bilen medgivet att han handlat fel? Var han kvar när polisen kom? Vad sa han till dem?

jensonnn
25 juni 2006 · 180 Inlägg

snälla säg att det inte va bilen med reg nummer OFD 854  sad
den som var så snygg
och till alla 4 fälgar säger jag bara:  Rest In Peace

Senast redigerat av jensonnn (25 juni 2006)

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!
THEBADGUY Gorgilus addictus
25 juni 2006 · 4 739 Inlägg

Ah fa va synd på. Hoppas de löser sig. Lycka till.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Psychotic Brum säger bilen.
25 juni 2006 · 394 Inlägg

jensonnn skrev:
snälla säg att det inte va bilen med reg nummer OFD 854  sad
den som var så snygg
och till alla 4 fälgar säger jag bara:  Rest In Peace

Ett tips är att du läser tråden. ja det är den bilen..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
Albertoo
25 juni 2006 · 538 Inlägg

goffy skrev:
Tackar smile ja det var 200an sad allt annat har klarat sig inte en skråma någonstans så hade en jävla tur endå för refugen var betydligt högre en min bil. Så konstigt att det inte hände något annat med bilen bara fälgarna som fått stryck. Han den andra stanade till sist effter att jag viftat som en idiot åt han.Men han sa att det inte var hans fel för han såg mig inte. Men jag sa att det fins något som heter döda vinklen. Men polisen kom efter en liten stund och tog en anmälan så får hoppas att allt löser sig så man kan få utt bilen igen. För tar inte försäkringen det så blir det inget mer bil körande dena somma har inte råd att köppa nya fälgar och däck nu sad

råkade oxå ut för "döda vinkeln) han böt fil så jag körde på han bakifrån på höger sida, inga större skador men det var ju hans fel, han ville ju självlart inte erkänna men jag fick rätt till slut iaf. visst det e inte samma sak som du råkade ut för eftersom han inte rörde dig men det borde ju ändå vara hans fel, för man SKA inte byta fil utan o kolla över axeln o i speglarna, så de e bara du säger som det var, för ingen skulle väl tro att du skulle vilja köra på refugen o ta sönder bilen när du lagt ner så mkt tid o pengar på den! lycka till!

Fredrik.Gustavsson
25 juni 2006 · 2 123 Inlägg

En liten fråga bara.
Du körde inte för fort då ?
Om du gjorde det så är det kört, om den andra föraren säger det så är det kört.
Men har du försäkrat bilen som den är eller orginal ?
Annars kan du glömma ersättning för fälgarna.

Albertoo
25 juni 2006 · 538 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:
En liten fråga bara.
Du körde inte för fort då ?
Om du gjorde det så är det kört, om den andra föraren säger det så är det kört.
Men har du försäkrat bilen som den är eller orginal ?
Annars kan du glömma ersättning för fälgarna.

spelar ingen roll hur fort du körde så länge du inte erkänner det o så länge inte snuten såg dig göra det wink, tro mig jag vet tongue... den jag körde på sa oxå att jag körde för fort o att han hade ont o nacken o bla bla bla, men där fick han! big_smile jag vågar inte ens säga hur fort jag körde på 110 väg för det kan vara nån snut här inne tongue

Johan_e2
25 juni 2006 · 1 105 Inlägg

fan va jobbigt! lider verkligen med dig.. hoppas att allt löser sig iaf!

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--
Infiniti FX35 "FXn" (2003)
Nissan Skyline R33 GTS25T "BAYSIDE" (1994)
Nissan Primera "Barnvagnsbilen" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang