V40 2.0t Missljud vid låg fart

tegaffel
22 juli 2010 · 7 Inlägg

Hej köpte nyligen en volvo v40 2.0t har upptäckt ett missljud "knackande / klonkande" vid låg fart och utangas dvs när jag bara rullar i tex 2a:n så kommer det ett knackande / klonkande ljud från vänster fram.
Tänkte höra vad det kan vara om det finns någon som haft samma problem?

falmo
26 juli 2010 · 473 Inlägg

svårtatt avgöra utan att själv höra det men volvo hade problem med länkarmarna på de första som ut tror det var 97-98

tegaffel
26 juli 2010 · 7 Inlägg

har en 99:a sen har jag oljud i koppling ibland vid start i 1an eller backen. låter som frigolit mot varandra men kopplingen tar som den ska är det något och va orolig för?

falmo
26 juli 2010 · 473 Inlägg

kan ju va så att den börjar att ge sig men man kan köra rätt länge , du testar kopplingen bäst genom att köra i cirka 40km/h lägg  i 5an gasa upp rejälj och släpp kopplingen slirar den då så är den på g att ge upp men som sagt du kan köra bra länge ljudet kan komma fgrån utrampningslagret fast det brukar mera rassla

tegaffel
27 juli 2010 · 7 Inlägg

ska testa detta ska snart ut till affären. Annars är det väll bara köra och märker ja den blir sämre så får jag väll kolla närmare på det. Tack för svar! smile

Mreque89 Oturen själv
27 oktober 2010 · 593 Inlägg

Det kan vara smurfar som spökar i cylenoiden wink

Brum
Mreque89 Oturen själv
27 oktober 2010 · 593 Inlägg

dåliga motorfästen = Knack i drivknutar vid motorbroms. blir fel vinkel på växellådan smile eeeeller ngt helt annat.

Brum
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang