Vanliga fel på Volvo 850

SweeXic
29 juli 2010 · 136 Inlägg

Servopumpen?

Iallafall min, och ett par andra jag sett(jobbar som däckmontör, och vi har även verkstad, så har hört ett par servopumpar) har servopumpen skurit på eller nått!

Den går fortfarande, men den viner som satan tongue överröstar motorn gör den med.. xD

Men men!

Min som då gått 32.500mil ungefär...

Jag har haft den i snart 1000mil, har bytat bromsar fram, drivaxeldamask HF, bränslerelä, justera in AC-pumpen... eehm..

Jag har fått rengöra spjällhuset en gång med, de va riktigt äckligt..

annars är de lugnt smile

Dricker nått minimalt med olja, på en långresa på c:a 105mil enkel resa(så fram o tillbaka, plus runt en 100 mil där uppe också, totalt 330mil kanske!) så drack den 2l olja, men på motorvägen låg jag ju i stadiga 130km/h, 3000rpm.. vilket är rätt högt ändå, vid stadskörning o normalkörning fyller jag på en liter efter c:a 150-170mil..


(är ganska lätt o höra när de är dags o fylla på med, när man kört extra hårt så börjar ventilerna o ticka.. då behövs de lite olja tongue i början tänkte jag inte på o kolla oljan utan trodde motorn höll på o ge upp.. Varpå jag vid en kurva en gång svängde i ganska hög fart o bilen krängde lite o motorlampan tändes..
Kollade stickan o sen fyllde jag på olja o den blev tyst igen.. haha big_smile)

Men visst! Försök o få en som antingen inte gått så långt, eller har en bra servicebok..

Min misslyckas på bägge, gått långt o ingen servicebok.. -.-
Borde, men vill inte, fixa ett kamremsbyte snart... sad

Senast redigerat av SweeXic (29 juli 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang