Topp till en 855 AWD 97:a

Petrina Lastbilschaufför
27 juli 2010 · 8 Inlägg

Har en volvo som jag tror toppen gick på i  helgen, kan jag återanvända bultarna till toppen? Oddsen att det är toppen eller packningen som är sönder när packningen var helt förstörd? bilen har tagit in vatten på 4:ans cylinder.under en längre tid vad gör jag hjälp behöver jag vad gör jag? mvh petrina

Volvo 855se (1994)
Beeenny
27 juli 2010 · 982 Inlägg

man ska köpa nya bultar egentligen men de har jag aldrig gjort..dragit dom lite lite extra bara

Petrina Lastbilschaufför
27 juli 2010 · 8 Inlägg

Bugar och tackar för all hjälp

Volvo 855se (1994)
Frosted
27 juli 2010 · 1 878 Inlägg

bultarna anses som engångs bultar. men går alldeles utmärkt att använda igen.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Marlboroman
27 juli 2010 · 8 234 Inlägg

Beeenny skrev:
man ska köpa nya bultar egentligen men de har jag aldrig gjort..dragit dom lite lite extra bara

Det är sträckbult och alltså engångsvaror. Och att dra sträckbult "lite extra" är väldigt dumt, eftersom realmomentet sjunker och man bara hamnar närma gränsen där dem går av. Men enligt volvo så får man återanvända dem så länge dem inte går över ett visst mått, men det är ingen att rekommendera.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Beeenny
27 juli 2010 · 982 Inlägg

Marlboroman skrev:

Beeenny skrev:
man ska köpa nya bultar egentligen men de har jag aldrig gjort..dragit dom lite lite extra bara

Det är sträckbult och alltså engångsvaror. Och att dra sträckbult "lite extra" är väldigt dumt, eftersom realmomentet sjunker och man bara hamnar närma gränsen där dem går av. Men enligt volvo så får man återanvända dem så länge dem inte går över ett visst mått, men det är ingen att rekommendera.

kanske därför ja skrev att man egentligen ska byta ?

ExplorerDemon ServiceTekniker
28 juli 2010 · 77 Inlägg

Beeenny skrev:

Marlboroman skrev:

Beeenny skrev:
man ska köpa nya bultar egentligen men de har jag aldrig gjort..dragit dom lite lite extra bara

Det är sträckbult och alltså engångsvaror. Och att dra sträckbult "lite extra" är väldigt dumt, eftersom realmomentet sjunker och man bara hamnar närma gränsen där dem går av. Men enligt volvo så får man återanvända dem så länge dem inte går över ett visst mått, men det är ingen att rekommendera.

kanske därför ja skrev att man egentligen ska byta ?

Och därför du har dragit dom lite lite extra dessutom.. lol

ServiceTekniker Volvo/Renault
Petrina Lastbilschaufför
8 augusti 2010 · 8 Inlägg

Har en 94:a 855 med höga lampor, tänker nu sätta dit låga lampor från  från 97:a. min fråga är passar dessa lampor min bil? och är skruvhålen likadana?Någon som kan hjälpa mig..

Volvo 855se (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang