Volvo 745-88 drar extremt mycket bränsle.

Jimmy745
27 juli 2010 · 8 Inlägg

Tjenna. Min Volvo 745 (b230f) har börjat dricka lite väl mycket tycker jag. Förut drog den 0.8 men du drar den 2.6 liter milen . Undrar vad det kan vara för fel. Går inte ojämt eller något.

Har ni någon aning vad det kan vara för fel?

När en kvinna sträcker ut vänster hand genom bilfönstret kan det betyda två saker: antingen torkar hon nagellacket eller också tänker hon svänga höger.
Skalman
27 juli 2010 · 508 Inlägg

Kan vara dålig lamda om du har sådan eller så kan det vara att en spridare i insprutningen som kanske inte stänger utan står öppen hela tiden. Men det är bara en gissning jag har smile

Jimmy745
28 juli 2010 · 8 Inlägg

får testa att byta lambdasond men lampan lyser inte och den visar ingen felkod på den så det känns lite knepigt. Har bytt luftmassemätare men det gjorde ingen skillnad

När en kvinna sträcker ut vänster hand genom bilfönstret kan det betyda två saker: antingen torkar hon nagellacket eller också tänker hon svänga höger.
VAnd3rsson
1 augusti 2010 · 438 Inlägg

Skulle föreslå att kolla bränsle trycksregulatorn,
Går den sönder så blir där större tryck, bilen KAN gå dåligt och dricka mycket,
Lossa slangen till returen från BTR:en och starta bilen, kommer där bensin ur den så är den hel, om inte så är den kaputt.

MVH Vand3rsson

Senast redigerat av VAnd3rsson (1 augusti 2010)

Volvo 740 "Snövit" (1988)
kalle_kalle
1 augusti 2010 · 2 914 Inlägg

har varit med om samma fenomen, kolla så den inte har fått in bränsle i oljan,

Slash Saabifierad
2 augusti 2010 · 2 026 Inlägg

Kollat luftfiltret? jag skulle inte tippa på att ett smutsigt luftfilter kan öka förbrukningen så mycket men det kan vara värt att ta en titt.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang