Ang. Köp av Corolla T-sport

Anvandare4002
30 juli 2010 · 2 Inlägg

Hej
Skulle behöva lite köptips angående en Toyota T-sport 02. Är ganska grön när det gäller det här med begagnatköp av bilar så vänder mig hit för att få feedback.

http://www.blocket.se/varmland/Toyota_C … 16&w=3

Det är den här bilen det handlar om. Jag har varit och kört bilen och allt såg ut att fungera utan problem. Bilen i fråga har haft 3 ägare genom åren och gått ca 15000 mil, mestadels långa mil enligt ägaren själv.

Det jag är tveksam till är att de senaste två ägarna var båda under 25, den nuvarande ägaren hade köpt den av sin granne. Sen hade han inte skött servicen som han skulle, han hade missat den förr förra servicen och nu var den servad på en Toyota verkstad för en månadsen,  vilket den då hade gått igenom, u.a. om jag förstod honom rätt. Hur pass allvarligt är detta?
Han ska eventuellt komma nu i helgen så jag kan ta en närmare titt på bilen, ska även då ha med mig en bilkunnig kompis som ska gå igenom de grundläggande sakerna. 

Sen det gamla vanliga.. Vad ska man kolla efter extra noga när det gäller de här bilarna? Har hört att de är rejäla bilar som håller osv.

Vilken service har jag framför mig? kommer det någon "stor service " som väntar mig vid t.ex. 16000 mil?
Ser detta ut att vara ett bra bilköp?


Tack för er tid och svar smile

Senast redigerat av Anvandare4002 (30 juli 2010)

Aslan
30 juli 2010 · 53 Inlägg

Kolla oljeförbrukningen.. Titta noga runt bakskärmen och avgasröret, ser du massa svart sot, så är det bränd olja.

Toyota GT86 (2013)
Anvandare4002
30 juli 2010 · 2 Inlägg

Okej, vad innebär det om det är bränd olja där?tongue

Mer svar tack:D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang