Bmw 320 e46 -01 hackar vid 4200 rpm

CNiilsson
31 juli 2010 · 39 Inlägg

Hej jag har en bmw 320 e46 -01 som fick körförbud år 2007. Sedan dess har den stått still utomhus fram till i somras då jag gav mig fan på att jag skulle få igång den igen. Så jag bytte batteriet och åtgärdade felen som orsakade körförbudet och efter det har den inte varit sig lik.
Det verkar som att 60 av de 170 hästarna har självdött under de hårda vintrarna, den går jämnt (men slött) upp till ca 4.200 rpm där den hackar till och sedan går jämnt igen.
Det konstiga är att den går som den ska ibland men sen när man stänger av den en kort stund och sedan ska köra igen så går den lika illa som innan. Jag hade den inne på verkstad där dom fick en felkod på kamtider, men då borde den gå lika illa hela tiden tycker jag.
Ac'n har också blivit lustig, den blåser lika mkt hela tiden, det går inte skruva ner och nu har det blivit ännu värre, AC'n är på även när bilen är avstängd.
Idag tröttnade jag på skiten och försökte få stopp på AC'n genom att plocka väck säkringen, men detta var inte det lättaste då allt stog på tyska.
Det slutade med att jag plockade väck alla säkringar och satte i dom igen (alla på rätt plats) och efter det gick bilen som den skulle igen, ända tills jag stängde av den.

Jag har sett andra bilar i forumet med liknande fel, men symptomen stämmer ändå inte in på min.
Är mycket tacksam om någon kunde lösa åtminstone ett av problemen.

Volvo 240 "Köhler Racing" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang