Sharky
6 augusti 2010
· 10 287 Inlägg
Jag åkte Audi A8 i tre år och totalade 25.000 i service inklusive kamremsbyte (gamla komplicerade 4 ventils V8:an). Då hade jag en garagepolare som är Audi företagsmek så jag pröjsade vl ca 50% av vad en normal verkstad skulle ta. Så 50tkr på tre år skulle jag säga, dvs ca 17 tkr per år eller nåt sånt.
Fast det räcker ju med att EN sak går sönder och att det är "fel" sak så ryker 50tkr direkt "poff".
Jag bytte på tre år:
- kamrem, spännare, vattenpump
- totalt två oljebyten
- Luft och kupeflter.
- skivor fram
- belägg runt om en gång
- TRE gånger bytte jag ABS givare fram (systemfel på skiten)
- drivknutar fram (billigare om man vet att det samma som Passat diesel)
- Alla drivaxeldamasker fram
- Ett xenon fram
- CD växlare
- Tömma hela kupen på vatten sedan kondensevakueringen geggade igen (gjorde detta själv - helvete vad mattor. Standardfel)
- Bärgare en gång eftersom strömfördelningen vid höger framhjul ärgar sönder (batteri bak. Systemfel)
/Göran
JaggaChafen skrev:
50,000 i året hade jag räknat med minst iaf. garanterat går den sönder nån gång ibland me
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI