Renovering: Opel Rekord Coupé P2

Mr_GyZ
2 april 2011 · 36 Inlägg

Nu har jag verkligen legat på latsidan med bilen. Det har varit mycket annat pyssel. Men nu när det börjar bli lite varmt igen har jag börjat att skruva lite... Fick se att vattenpumpen har lite inkontinens problem... Hittade en pump som jag trodde skulle passa... Men ICKE!

Så nu letar jag efter en ny pump.. Någon som har eller som vet någon som kan ha? Hör av er!

MVH Fredrik

volvo284
25 april 2011 · 98 Inlägg

jag har en vattenpump extra som ligger. kan kolla lite på den och avgöra skicket på den. om du är intresserad. och om du vill ha den så får du den gratis. bara du står för frakten big_smile

_Fredrik
26 april 2011 · 2 788 Inlägg

Ser riktigt bra ut smile Kasta gärna upp fler bilder! big_smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Mr_GyZ
26 april 2011 · 36 Inlägg

volvo284 skrev:
jag har en vattenpump extra som ligger. kan kolla lite på den och avgöra skicket på den. om du är intresserad. och om du vill ha den så får du den gratis. bara du står för frakten big_smile

Det skulle du kunna få göra... För att hitta en är mycket svårt! Klart att jag står för frakten på den!

Mera bilder kommer snart på den! Har lite annat att pyssla med nu....

volvo284
27 april 2011 · 98 Inlägg

Mr_GyZ skrev:

volvo284 skrev:
jag har en vattenpump extra som ligger. kan kolla lite på den och avgöra skicket på den. om du är intresserad. och om du vill ha den så får du den gratis. bara du står för frakten big_smile

Det skulle du kunna få göra... För att hitta en är mycket svårt! Klart att jag står för frakten på den!

Mera bilder kommer snart på den! Har lite annat att pyssla med nu....

kollade vatten pumpen idag. och det ska inte vara några fel på den. den glappar inte. lite ytrost innuti men annars fin.får jag en adress så skickar jag den med bussgods big_smile

Mr_GyZ
28 april 2011 · 36 Inlägg

volvo284 skrev:

Mr_GyZ skrev:

volvo284 skrev:
jag har en vattenpump extra som ligger. kan kolla lite på den och avgöra skicket på den. om du är intresserad. och om du vill ha den så får du den gratis. bara du står för frakten big_smile

Det skulle du kunna få göra... För att hitta en är mycket svårt! Klart att jag står för frakten på den!

Mera bilder kommer snart på den! Har lite annat att pyssla med nu....

kollade vatten pumpen idag. och det ska inte vara några fel på den. den glappar inte. lite ytrost innuti men annars fin.får jag en adress så skickar jag den med bussgods big_smile

Det låter jättebra! Jag mailar dej min adress så kan du maila tillbaka ditt konto nummer!

Ha dé!

Mr_GyZ
7 maj 2011 · 36 Inlägg

volvo284 skrev:

Mr_GyZ skrev:

volvo284 skrev:
jag har en vattenpump extra som ligger. kan kolla lite på den och avgöra skicket på den. om du är intresserad. och om du vill ha den så får du den gratis. bara du står för frakten big_smile

Det skulle du kunna få göra... För att hitta en är mycket svårt! Klart att jag står för frakten på den!

Mera bilder kommer snart på den! Har lite annat att pyssla med nu....

kollade vatten pumpen idag. och det ska inte vara några fel på den. den glappar inte. lite ytrost innuti men annars fin.får jag en adress så skickar jag den med bussgods big_smile

Hur har det gått? Jag har mailat dej... Men har inte fått något svar...

Mr_GyZ
12 juni 2011 · 36 Inlägg

Det körde ihop sej med Volvo284... Han hade visst gjort sej av med vatten pumpen.. Men även lyckan kan le mot mej med!

Syrrans kille som bor i Lycksele känner en som också håller på med gamla oplar. Och han hade en! Så nu sitter den på plats. Så en rem och och lite service delar skall bytas och bakbromsen skall få lite nya packningar. Sen  skall den in på besiktning och skall försökas att köras med till Motorveckan i Lycksele!

Tagesverk
12 juni 2011 · 29 Inlägg

Roligt att det går framåt smile Lycka till på besiktningen.

_Ozzy_
20 maj 2012 · 186 Inlägg

Hur gåre med projektet egentligen?! big_smile

eastmotorsport -sommar ska de va....
20 maj 2012 · 4 524 Inlägg

Härlig gammal kärra :-)  Här har du ett ställe med massor av Opelprylar ;  http://www.norrakust.se/

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Mr_GyZ
21 maj 2012 · 36 Inlägg

Det har väldans mycket ivägen. Men det är på gång. Har just fått vattenpumpen tät. Så det är bromsarna som skall gås över. Sen skall det besiktigas..

AmelieN
31 augusti 2012 · 21 Inlägg

Behöver du delar ring guben i svärdsjö "Opus motor" 0246-20042 sen finns de en rätt bra sida också http://www.veteranshop.se/ den sidan har mest till Rekord så för min del är de Opus som gäller

Opel Kapitän L "Bony Moronie" (1960)
Honda Prelude "Ludde" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang