brända ventiler

Foxxer
27 juni 2006 · 133 Inlägg

Ok!! tack för alla svar bmw_z!!!

Jonas
precision
27 juni 2006 · 2 652 Inlägg

inga problem , du kan pm"a om de blir problem

Foxxer
27 juni 2006 · 133 Inlägg

japp det ska jag göra:)

Jonas
precision
27 juni 2006 · 2 652 Inlägg

:d

Karlzzon The One Evolution
27 juni 2006 · 1 627 Inlägg

men om vipparna gått det är inte så att ventilerna är knäckte med för på min opel så knäcl´ktes vipparna och ventilerna

Fäll ner pungen och landa
Foxxer
27 juni 2006 · 133 Inlägg

ne. kanske lika bra att byta både vipparna o ventilerna när man ändå e igång om man inte byter hela motern!

Jonas
precision
27 juni 2006 · 2 652 Inlägg

är inte alls säkert att ventilerna gått

Karlzzon The One Evolution
27 juni 2006 · 1 627 Inlägg

nej nej men de säkraste gör ett komp test

Fäll ner pungen och landa
Foxxer
27 juni 2006 · 133 Inlägg

var ute o kolla under toplocket nu! o hittade felet... det var en ventillyftare som var knäckt! så det måste väl betyda att en ventil ha sattsig eller?

Jonas
Karlzzon The One Evolution
27 juni 2006 · 1 627 Inlägg

Foxxer skrev:
var ute o kolla under toplocket nu! o hittade felet... det var en ventillyftare som var knäckt! så det måste väl betyda att en ventil ha sattsig eller?

ventilen kan gått men som sagt ett komp prov visar de

Fäll ner pungen och landa
Foxxer
27 juni 2006 · 133 Inlägg

ok!

Jonas
precision
27 juni 2006 · 2 652 Inlägg

är du säker på at de var topplocket? inte ventilkåpan då?

Foxxer
27 juni 2006 · 133 Inlägg

hehe oj jo det var nog ventilkåpan:) locket där ventilerna sitter under:)

Jonas
precision
27 juni 2006 · 2 652 Inlägg

precis ,, då har du tur idag , smile då behöver du bara byta den lyftaren som är sönder. big_smile

tyckte de tog lite lite tid för att ta bort toppen hehe

Foxxer
27 juni 2006 · 133 Inlägg

hehehe;) men asså om lyftaren är knäckt vad kan det bero på? ventilen som satt sig eller bara en kass lyftare? ursäkta om jag ställer dumma fråger men jag e inte så insatt i moter meck änsmile

Jonas
precision
27 juni 2006 · 2 652 Inlägg

hehe ingen fara ,

Kan säga som så att M20 motorer ofta vill ge sej i toppen , speciellt toppen "sprickor" eller lyftare
de behöver inte bero på något speciellt utan de är så . välldigt viktigt att servicen sköts på M20 spec olja\filter\stift

precision
27 juni 2006 · 2 652 Inlägg

när BMW byggde M20 motorn blev de ett kamaxeltryck på toppen som inte var bra för toppen och på de viset är toppen ofta klen på dom motorerna , men de går att svetsa igen en del av vatten kanalerna så blir den mkt hållbar. finns folk som har 600 hK med svetsade toppar på den motorn som du har

Foxxer
27 juni 2006 · 133 Inlägg

oj 600 hk det var ju ganska mkt! fundera på att trimma men vet inte med vad o om jag vågar med tanke på åldern!?

Jonas
precision
27 juni 2006 · 2 652 Inlägg

är inga problem att trimma dom ,, speciellt med turbo , jag och en polare gjorde de för 12 000kr med allt . blev ca 250hk i en e30 med samma motor som du har .

Foxxer
27 juni 2006 · 133 Inlägg

ok... får se då om man kommer över lite trim delar då till vetiga priser:) tack för all hjäp än en gång! kanske hör av mig om jag får fler problem:)

Jonas
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang