2869
Sök

Macks: Volvo V70 '-98 **AWD**..Civilcop..ich..**..småpillar..*

Småpyssel med en Volvo V70 AWD - 98. Inget mastodontbygge. Bara förfining och personifiering av en annars perfekt kombibil.

Forummoderator
687 754 Visningar
Projektet avslutat 19 oktober 2016
Forummoderator
26 289 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
#141
kilroy30 skrev:
AirOne skrev:
teamvolvoracing skrev:
Hitta dom på hova. http://www.hova.com/volvo-original-cent … c-259.aspx
Ah.
Såg att dom fanns på Vparts också men då var dom slut.
Får se hur det blir. Har ju som sagt prioritering.
jag har 4st till dig för 200kr, ta mer på mail big_smile
// Ole
Du kommer snart ha ett PM, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
7 juni 2011
Trådstartare
#142
Blazt skrev:
280:- helt nya på volvo
Tror jag har ordnat det på annat håll..vi får se, hehe.
Tack för infon dock.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
#143
Update!

110609



Låter en bild tala för sig själv..



https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-43b72e06310351b0611dace6c4b22705.jpg
[Tagen 110609]*Bilden får tala för sig själv. Hela bilen är skitig men det gör inget..fälgarna väger upp snyggheten..hehe..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
#144
teamvolvoracing skrev:
snyggt! men du måste tvätta bilen.. å putsa den så ja kan spegla mig i den sen tongue
Jo, jag ska! Men blev lite bråttom idag. Ville bara få på fälgarna så jag åtmindstone kunde få glädje av dem.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
#145
Dennis_999 skrev:
Vart ju superbt! big_smile
Tackar!
Särskilt när det är från dig, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
#146
Blazt skrev:
fan va snyggt de är. smile älskar v70 med titan fälgar
Tackar! Jo, nog är de som gjorda för varandra allt!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
#147
Danne_1977 skrev:
Intressant tråd.. big_smile  coolt med antennen till polisradion.. men vad är det för radio du har.. ?
Tackar!
Det är en gammal hederlig, som nu i skrivande stund förmodligen har gjort sitt tyvärr. Visst, vi hör fortfarande ambulansen och brandkåren för här kör de vidare med gamla systemet, men polisen har numera gått över till RAKEL.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
#148
Danne_1977 skrev:
AirOne skrev:
Danne_1977 skrev:
Intressant tråd.. big_smile  coolt med antennen till polisradion.. men vad är det för radio du har.. ?
Tackar!
Det är en gammal hederlig, som nu i skrivande stund förmodligen har gjort sitt tyvärr. Visst, vi hör fortfarande ambulansen och brandkåren för här kör de vidare med gamla systemet, men polisen har numera gått över till RAKEL.
Jag förstår.. RAKEL är ju tydligen omöjligt att avlyssna än så länge.. antar att det kanske lär komma nåt som går att avkoda det åxå i framtiden kanske..

Har åxå en polisradio.. har inte använt den på ett år eller så.. men den funkade fint sist jag körde den iaf.
Jo, det ska vara ganska omöjligt att avlyssna, men vem vet. Inom en snar framtid är det väl en liten skicklig japan som knäcker systemet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
#149
te_wik skrev:
Blev ju bra det där smile




Mvh Tommy
Man tackar!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
#150
Danne_1977 skrev:
gutfucker skrev:
RAKEL-stationer går att avaktivera med en knapptryckning, så när någon saknas så gör man helt sonika så, så är den värdelös. Och än har man inte kunnat knäcka kryptonycklar skapade på 80-talet, så lär vara ett nytt system innan det är knäckt. (Brute-forcea kryptosystem tar miljoner år, om RAKELs kryptering är lika avancerad vet jag inte, men mest troligt)

Och jag jobbar med RAKEL, så jag hittar inte bara på wink
Det jag ville mena var.. att om nån eller några riktigt riktigt duktiga får för sig att knäcka nåt.. så kommer det att lyckas.. så är det.

Dessutom tror jag att med tiden kommer det nog att finnas folk som kan få tag på apparater som det går att lägga in RAKEL på..  och med tanke på att tex Polishuset i sthlm är som en öppen bok mer eller mindre så kommer det nog inte bli så svårt för den som har lite kontakter att komma över antingen apparater eller mjukvara som polisens egna experter inom området lätt kan plocka fram.

Men som du säger.. allt handlar endå i grund o botten om hur framtiden ser ut.. kanske visar sig att RAKEL inte kommer att kunna gå att knäckas.. hur mycket expert man än är.. men det blir ju trist för oss som gillar att lyssna .. :S 

Stackars alla nyhetsbyråer/tidningar.. som inte längre kan höra vad polisen har för utryckningar.. :S
Kan inte mer än hålla med. Såsom du säger, så med tanke på dagens utveckling, hur fort allting går - vem minns inte när man lirade Nintendo 8-bitars och tyckte det var top of the line? - så tycker inte jag det vore så konstigt om även RAKEL på nåt vis - fråga mig inte hur - blir knäckt, inom en snar framtid.

"Behovet", finns ju där. Folk vill höra. Och så länge det finns ett behov, oavsett om det är nödvändigt eller ej, så kommer det att sökas en lösning på det.

gutfucker Törs man fråga, hur du jobbar med systemet?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
#151
gutfucker skrev:
Jag jobbar i försvaret, som sambandsoperatör, så kör RAKEL bland mycket annat.

Jag förstår vad ni säger om knäckande, och jag kanske har lite för mycket förtroende för systemet, men andra systems krypton som vi i försvaret använder är ju i princip oknäckbara, visst, kommer man på algoritmen så är ju hela jobbet gjort, men ska väl ta ett tag för det.

och för att svara lite på att "riktigt riktigt duktiga" kan knäcka nåt, andra nationers signalspanare bör vara bland de bästa, men lyckas ändå inte knäcka försvarskrypton. (återigen vet jag inte styrkan på RAKELs krypto)

Med tanke på att polisens förra radiosystem bara var en öppen lina, och RAKEL krypterar och använder TDMA, vilket innebär att man kör 4 olika kanaler på samma frekvens, med uppdelning på milisekunder.
Det innebär ju antagligen att man måste ha en RAKEL-apparat för att kunna lyssna överhuvudtaget, lyssnar man med en vanlig radio får man in 4 kanalers prat samtidigt och ....

börjar bli lite väl off-topic kanske. Hehe

Polisen i jämtland må ha börjat med rakel, men rakel är inte operativt nånstans i hela sverige så vitt jag vet, utan man har alltid med sig det gamla radio-systemet, dock används ju såklart rakel så mycket som möjligt.

Ska försöka hålla mig från att avslöja nåt hemligt wink
Nej..fortsätt du..hehe.
Intressant att höra tycker jag. Ibland hör man ju när polisen till exempel har kontakt med brandbefälen (?) vid utryckningar, men som sagt. Det är allt mer sällan man hör dem snacka om vardagliga saker tyvärr. Var nog så jobbigt när de körde på kanalen man inte hörde på, eller valde att ringa upp varandra över telefon..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
#152
Danne_1977 skrev:
Allt man får veta är alltid intressant.. big_smile  det är ju trotts allt ett stort intresse för många med polisradio osv osv..
Precis.
För mig är det mesta av "polisvärlden" av intresse, då jag länge velat bli en.
Synd bara att man skulle födas blind på ett öga. Menmen.

Danne_1977 med flera: Vad tycker ni om idéen med att montera bisittarspegeln egentligen? Jag är lite nyfiken på det, men vet inte om jag törs..

Förresten..en fågel viskade i mitt öra för en stund sedan, att min kolfiberhållare har nått Sverige och är snart i mina ägor..och så har jag idag bokat en tid hos Mekonomen för att äntligen fixa oljeläckaget jag dragits med sedan jag köpte bilen.

Yey!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
#153
Danne_1977 skrev:
AirOne skrev:
Danne_1977 skrev:
Allt man får veta är alltid intressant.. big_smile  det är ju trotts allt ett stort intresse för många med polisradio osv osv..
Precis.
För mig är det mesta av "polisvärlden" av intresse, då jag länge velat bli en.
Synd bara att man skulle födas blind på ett öga. Menmen.

Danne_1977 med flera: Vad tycker ni om idéen med att montera bisittarspegeln egentligen? Jag är lite nyfiken på det, men vet inte om jag törs..

Förresten..en fågel viskade i mitt öra för en stund sedan, att min kolfiberhållare har nått Sverige och är snart i mina ägor..och så har jag idag bokat en tid hos Mekonomen för att äntligen fixa oljeläckaget jag dragits med sedan jag köpte bilen.

Yey!
Bisittarspegel så menar du ytterspegel för den som sitter på passagerarsidan antar jag.. ? Blir ju lite civilarstuk på kärran om det är det du menar..

Ja jag har stort intresse för att lyssna på polis och mycket annat.. nu vet vi ju att det går mot mörkare tider och därmed kommer vi inte att kunna lyssna mer.. :S sad
Yes, bisittarspegel och ytterspegel är samma sak, hehe. Har en liggandes, liknande de äldre civilarna har. Men måste borra i dörren för att få det snyggt. Och..i och för sig är det praktiskt för det är ofta man säger "nu är det en idiot som sniffar en i rumpan igen..", och så får flickvännen böja sig för att se. Med en bisittarspegel slipper hon det..
Frågan är också om man får ha en monterad, civil som man är?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
#154
teamvolvoracing skrev:
AirOne skrev:
Danne_1977 skrev:

Bisittarspegel så menar du ytterspegel för den som sitter på passagerarsidan antar jag.. ? Blir ju lite civilarstuk på kärran om det är det du menar..

Ja jag har stort intresse för att lyssna på polis och mycket annat.. nu vet vi ju att det går mot mörkare tider och därmed kommer vi inte att kunna lyssna mer.. :S sad
Yes, bisittarspegel och ytterspegel är samma sak, hehe. Har en liggandes, liknande de äldre civilarna har.
Men måste borra i dörren för att få det snyggt. Och..i och för sig är det praktiskt för det är ofta man säger
"nu är det en idiot som sniffar en i rumpan igen..", och så får flickvännen böja sig för att se. Med en bisittarspegel slipper hon det..
Frågan är också om man får ha en monterad, civil som man är?
De tycker ja väl, finns väl inget som säger att du inte få se bättre bakåt?
Ingen aning. Kanske man ska ringa bilprovningen och fråga?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
#155
Danne_1977 skrev:
AirOne skrev:
Danne_1977 skrev:

Bisittarspegel så menar du ytterspegel för den som sitter på passagerarsidan antar jag.. ? Blir ju lite civilarstuk på kärran om det är det du menar..

Ja jag har stort intresse för att lyssna på polis och mycket annat.. nu vet vi ju att det går mot mörkare tider och därmed kommer vi inte att kunna lyssna mer.. :S sad
Yes, bisittarspegel och ytterspegel är samma sak, hehe. Har en liggandes, liknande de äldre civilarna har. Men måste borra i dörren för att få det snyggt. Och..i och för sig är det praktiskt för det är ofta man säger "nu är det en idiot som sniffar en i rumpan igen..", och så får flickvännen böja sig för att se. Med en bisittarspegel slipper hon det..
Frågan är också om man får ha en monterad, civil som man är?
Coolt.. jodå.. klart du får ha en extra spegel monterad om du vill.. big_smile..
Okej..då är frågan..kommer jag få bilen demolerad i tron om att det är en civilare som står parkerad, om jag monterar en spegel? Haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
#156
Danne_1977 skrev:
AirOne skrev:
Danne_1977 skrev:

Coolt.. jodå.. klart du får ha en extra spegel monterad om du vill.. big_smile..
Okej..då är frågan..kommer jag få bilen demolerad i tron om att det är en civilare som står parkerad, om jag monterar en spegel? Haha.
Dom allra flesta är rätt så skraja eller håller avstånd från polisbilar och civilbilar av alla de slag.. om jag såg en civilbil så är det ju inte direkt så jag skulle ställa mig lutad mot den och röka en cigg direkt.. haha..

Klart du inte kommer få bilen demolerad heller.. big_smile
Nja..kanske inte. Bor ju i lilla Östersund så..det är ju inte direkt Malmö vi snackar om..haha.
Skall fundera vidare på detta. Blev riktigt sugen nu faktiskt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
#157
gutfucker skrev:
Du måste ju få ha en sån spegel monterad, det kör ju bilskolorna med också, så tvivlar på att det blir nåt bråk om sånt. Men finns väl bisittarspeglar som man bara klämmer fast i den befintliga spegeln också?

Och angående ert lyssnande på polisradio så finns det några fler försvårande (omöjliggörande) faktorer som jag inte gick in på, så jag har väldigt svårt att tro att någon kan få till nåt sätt att lyssna på det, hur smart dom än är.
Angående spegeln så håller jag med. Man borde nog få ha en monterad. Jag har dock inte funnit en vettig som man fäster på backspegeln. I alla fall inte en sådan som liknar det Polisen kör med..så. Den jag har får duga, hehe.

Och angående radion - man vet aldrig, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
#158
Update!

110618

Jahapp. Regnet till trots, så kunde jag inte hålla mig..






https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-40f6b577e60a1e3814c5b98f3c39f90a.jpg
[Tagen 110618]*..inpassning. Tejp funkar till det mesta. Provade att montera nere vid orginalspegeln men det såg bara..fel ut..*

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-86136bc2fa138779b0414fdc0b966d06.jpg
[Tagen 110618]*..med lite förborrning så gick skruvarna dit utan problem..och så satt den där..*

https://www1.garaget.org/gallery/images/20/19631/19631-6276824e923506dc4354dc4f100bfd24.jpg
[Tagen 110618]*..finns lite justeringsmöjligheter. Får se hur det kommer funka..och om folk reagerar..*
Senast redigerat av AirOne (18 juni 2011)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
#159
Danne_1977 Nej, vi får väl se hur dom reagerar. Nope, jag förborrade först två hål, men passade in den provisoriskt med tejp, så jag visste vart jag skulle borra. Snacka om att det sved i själen när man borrade men..blev ju bra i alla fall.

gutfucker Nej precis. Får se hur vädret blir i morgon också. Tänkte pyssla med Mazdan då.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 289 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
#160
te_wik skrev:
Satte du någon typ av tätning emellan så det inte börjar rosta?


Mvh Tommy
Hittade nån form av lim som funkade som fog i förrådet. Plus att skruvarna/skruvskallarna "skyddas" lite av ett gummitäcke som dras över dem, lite knepigt förklarat.

Tror du det funkar eller skulle man ha haft nåt annat? Silicon?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök