Ännu en spoilerbyggefråga?

MrMonsterZ SmartRepair.se
23 augusti 2006 · 130 Inlägg

Jag använder PUR skum på mitt ljusboxbygge om du kollar min vinterpulka... (Sunnyn)
Det är bara att köra på med glasfiberväv och polyester...

Sluta tänk och börja jobba istället... wink big_smile

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?
Fernicus Kejsare
23 augusti 2006 · 547 Inlägg

Lägg inte för många lager åt gången bara, det blir varmt och mysigt när man lägger glasfiber, så det finns brandrisk om du packar i all oändlighet

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
dallelito med lem
24 augusti 2006 · 1 147 Inlägg

jag har aldrig byggt egen spoiler, men varför tjatar ni alltid om att man ska slipa som en galning? fick lära mig i träslöjden att om man inte tar 5kilo spackel behöver man inte slipa så mycket.. det kan väl tänkas att det räcker att man lägger ett tunt lager, och fyller ut eventuella gropar? 2cm spackel över hela bygget känns mest onödigt? kanske har fel, men det säger sig iaf självt, ju mer spackel man har på ju mer får man slipa..

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Lindström Envis optimist
24 augusti 2006 · 454 Inlägg

Kolla in den här tråden http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 04&p=1

Där finns nog allt du behöver veta.

Germax
24 augusti 2006 · 12 086 Inlägg

Att bygga en front lr vad som hällst av byggskum som man sedan plastar låter inte så jävla stabilt, en stor knöl i fronten som spricker vid temperatursskillnader.. Jag har lärt mig plugg, form tekniken.. låter bra mkt bättre! Att bredda skärmar med byggskum? Jag blir mörkrädd bara av att höra det men jag kanske har fel?

Hejhoppet
24 augusti 2006 · 337 Inlägg

Jag ska skärmbredda i plåt nu iaf och svetsa dit ett par kjolar, sedan en sänkning, på med feta fäljar, sedan ska det lackas. Bättre än så blir det nog inte tongue

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN
adde_p airbrush rookie
9 oktober 2006 · 136 Inlägg

dallelito skrev:
jag har aldrig byggt egen spoiler, men varför tjatar ni alltid om att man ska slipa som en galning? fick lära mig i träslöjden att om man inte tar 5kilo spackel behöver man inte slipa så mycket.. det kan väl tänkas att det räcker att man lägger ett tunt lager, och fyller ut eventuella gropar? 2cm spackel över hela bygget känns mest onödigt? kanske har fel, men det säger sig iaf självt, ju mer spackel man har på ju mer får man slipa..

ja men det går inte att jämföra en rak planka och en hemmagjord flasfiber front etc. glasfibern är småknottrig och skit, man måste asså spackla hela jä*la bygget... sen slipa , och spackla, och slipa.. ett riktigt skitgöra kan jag säga... helt omöjligt att genomföra utan ett flak öl wink right?

Senast redigerat av adde_p (9 oktober 2006)

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
Lindström Envis optimist
10 oktober 2006 · 454 Inlägg

Om ni är rädda för att byggskummet smälter så tejpa ytan före plastningen. Funkar bra med vanlig packtejp.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang