Hjälp med bas/slutsteg watt

Petai
20 augusti 2010 · 15 Inlägg

Folk har börjat säga att det kommer bli svårt för mig när jag handlar bil. Jag är sugen på en mindre GTI bil. Men bas /slutsteg osv har jag redan .. (Far jobbar på Pioneer)
Jag har en 12'' bas på 6000 watt och ett slutsteg på 4000watt. Kommer en liten gti bil orka driva det? Kommer jag att få problem med el? Hjälp en okunnig person, tacksam för svar!!

/Petai

sveddan
20 augusti 2010 · 1 453 Inlägg

Får man fråga vad det är för bas och slutsteg med den specifikationen? PA?

Petai
20 augusti 2010 · 15 Inlägg

Basen: TS-W5102SPL
Slutsteget: PRS-D2000SPL

Sådär ja..

/Petai

sveddan
20 augusti 2010 · 1 453 Inlägg

Du kommer säkert behöva extra batteri och konding.

Petai
20 augusti 2010 · 15 Inlägg

Hmm, okej.. Vad innebär Konding? Är väldigt okunnig ang sånt här..

Wiechert tysk.
20 augusti 2010 · 592 Inlägg

Räkna med ett extrabatteri för varje 1000W smile

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
Landstrom
20 augusti 2010 · 451 Inlägg

Se bara till att ha ett fräscht batteri under huven och minst ett extra batteri. Tudor har fina batterier som tål mycket stryk.

Petai
20 augusti 2010 · 15 Inlägg

Okej, då vet jag.. Tack för svaren smile

bosabengt
20 augusti 2010 · 2 035 Inlägg

Alltså räkna med ett batteri per W RMS!

Dvs har du 4000w rms så nja fyra kanske är lite overkill, fast det beror ju på vad för batterier du köper.

Men hpv 60 eller banner 95 ah två tre st ja det behöver du nog. Någon kondensator behöver du inte. Du behöver istället batterier, grova kablar och se till så allt sitter stenhårt.

Om din farsa jobbar på pioneer borde han väl kunna hjälpa dig. Tolkar det som om du fått grejerna från han.
jobbar man med det borde man ju kunna om et också.

Biljudsveteran sen 1984!
Wiechert tysk.
20 augusti 2010 · 592 Inlägg

bosabengt skrev:
Alltså räkna med ett batteri per W RMS!

Dvs har du 4000w rms så nja fyra kanske är lite overkill, fast det beror ju på vad för batterier du köper.

Men hpv 60 eller banner 95 ah två tre st ja det behöver du nog. Någon kondensator behöver du inte. Du behöver istället batterier, grova kablar och se till så allt sitter stenhårt.

Om din farsa jobbar på pioneer borde han väl kunna hjälpa dig. Tolkar det som om du fått grejerna från han.
jobbar man med det borde man ju kunna om et också.

För att klargöra

kW inte W! smile

Volkswagen Golf "dropfden" (1999)
VolvoXet Bas älskare
20 augusti 2010 · 716 Inlägg

Andvänd inte kondning, skaffa 1-2 st batterier

Volvo 744 (1988)
Drönirettab
20 augusti 2010 · 21 761 Inlägg

PRS-D2000SPL ger ut 2000 WRMS vid 1 Ohm och 14,4 V.
TS-W5102SPL har dubbla 2 Ohms spolar och tål 2500 WRMS.

50 mm2 kabel och 250 A säkringar, då går det att köra steget med full RMS-effekt även med 5 m lång kabel. Ska basen drivas på hårt så kommer det att dra mycket ström, vilket originalbatteriet+generatorn i en "vanlig" bil inte klarar av utan spänningsdippar.

Uppgradering och översyn av ordinarie strömförsörjning behövs, dvs ta loss alla batterikablar+generatorkablar och rengöra kontaktytorna. Kablarna kan även bytas ut mot grövre. Åtminstone ett extra batteri bör sättas dit för att kunna hålla någorlunda stabil spänning. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang