Problem Golf II -88 behöver hjälp nu!!

VolvoRdesign2012
21 augusti 2010 · 222 Inlägg

Hejsan! Jag undrar om det finns några inställningar man kan göra för att få bätttre och jämn tomgång,isf vart sitter dem eller den skruven? För den hackar och blödrar typ lite och släpper man gasen efter ett tag så dör den:(

Är en golf II -88 med förgasare tror jag.


mvh alexander

jocke_gronberg
21 augusti 2010 · 4 586 Inlägg

testa att byt den blå givaren på givarhuset mitt på motorn.

kolla även så inte motorn tar tjuvluft

VolvoRdesign2012
21 augusti 2010 · 222 Inlägg

Okej jag har bytt ventilkåpspackning men har inte skruvat åt skruvarna jätte hårt så kan det vara där den drar luft? Den blåa givaren på sidan,vad kostar en sån?

//alexander

jocke_gronberg
21 augusti 2010 · 4 586 Inlägg

Alex00Ander skrev:
Okej jag har bytt ventilkåpspackning men har inte skruvat åt skruvarna jätte hårt så kan det vara där den drar luft? Den blåa givaren på sidan,vad kostar en sån?

//alexander

ventilkåpan kan bara läcka olja inte dra tjuvluft. Men efterdra den då motorn blivit varm

den kostar max 200:-

VolvoRdesign2012
21 augusti 2010 · 222 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

Alex00Ander skrev:
Okej jag har bytt ventilkåpspackning men har inte skruvat åt skruvarna jätte hårt så kan det vara där den drar luft? Den blåa givaren på sidan,vad kostar en sån?

//alexander

ventilkåpan kan bara läcka olja inte dra tjuvluft. Men efterdra den då motorn blivit varm

den kostar max 200:-

Okej vet du vart jag hittar den?För vet inte vad den heter,heter den bara blå givare?

//alexander

jocke_gronberg
21 augusti 2010 · 4 586 Inlägg

På mekonomen vet dom till 100% vilken givare du ska ha ifall du säger blå givare till golf 2. Dock så tror jag deras har annan färg men fungerar lika bra

VolvoRdesign2012
21 augusti 2010 · 222 Inlägg

jocke_gronberg skrev:
På mekonomen vet dom till 100% vilken givare du ska ha ifall du säger blå givare till golf 2. Dock så tror jag deras har annan färg men fungerar lika bra

okej. Men vart sitter denna givare den enda jag sett är väl oljetrycksgivare på vänster sida om motorn i färdriktningen.

//alexander

jocke_gronberg
21 augusti 2010 · 4 586 Inlägg

Alex00Ander skrev:

jocke_gronberg skrev:
På mekonomen vet dom till 100% vilken givare du ska ha ifall du säger blå givare till golf 2. Dock så tror jag deras har annan färg men fungerar lika bra

okej. Men vart sitter denna givare den enda jag sett är väl oljetrycksgivare på vänster sida om motorn i färdriktningen.

//alexander

följ främre kylarslang. på den sitter det ett plasthus precis vid toppen. Det sitter en grå samt en blå givare i det huset.

VolvoRdesign2012
21 augusti 2010 · 222 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

Alex00Ander skrev:

jocke_gronberg skrev:
På mekonomen vet dom till 100% vilken givare du ska ha ifall du säger blå givare till golf 2. Dock så tror jag deras har annan färg men fungerar lika bra

okej. Men vart sitter denna givare den enda jag sett är väl oljetrycksgivare på vänster sida om motorn i färdriktningen.

//alexander

följ främre kylarslang. på den sitter det ett plasthus precis vid toppen. Det sitter en grå samt en blå givare i det huset.

Så jag ska följa den övre kylarslangen in mot motorn?Sen ska jag se en blå och en grå givare? Det är det blåa jag ska testa att byta? Kan det inte vara tomgångsmotorn med?

Om jag inte minns fel så tror jag att jag hade loss dem båda förut och rengjorde,kan det vara så att dem inte sitter ordentligt?
//alexander

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang