Turbo på volvo 960 3,0?

magnet
28 juni 2006 · 31 Inlägg

Som rubriken. Vad tror ni om det? Har funderingar på det.

Volvo 960 (1991)
Engen HEAVY METAL
29 juni 2006 · 765 Inlägg

Går inte igenom besiktningen... ..  Men ska du inte besikta utan bara åka så är de la ba och trimma..   Ananrs skaffar du en volvo 240 75a och petar i motorn i den och besiktar ( med lite andra mods som bromsar mm mm och mm mm )  men då går det iaf.!!

Det har ju gjorts förr-- alltså Turbo på en volvo 6a, Så går gör det ju MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
Spelis
29 juni 2006 · 1 926 Inlägg

alltså, detdär med trimning. är verkligen all trimmning olaglig ? får man inte ens sätta på ett öppet filter för att inte komma igenom besiktningen ?

och hur har alla supra ägare etc komma igenom med sina enormt trimmade motorer ? eller byter dom hela spisen ?!

hur är det igentligen ? har hört att man måste regisrera om bilen för ca 5000 för att sedan få trimma den som man vill ? går den igenom besikningen då då ?! börjar bli less på att alla säger olika mad hmm

precision
29 juni 2006 · 2 652 Inlägg

nej man får inte betala 5000 för att regga bilen trimmad . dom flesta supra \skyline ägare bes med motorn i så orginalt skick som bara går . ev bes motorn men de vete fan hur många som har råd att köpa till en supra \skyline.

jag byggde  ett par st bmw turbos och då fick man plocka ner allt som har med turbo att göra och köra igenom den orginal ev\bes motor .

men de är lite skillnad på en supra som får ha turbo och en bmw som absolut inte får ha de  ,

tex på min audi s2 kan man dra en kontakt så den går på nödprogram = 0,5bars ladd . då går de igenom utab probelm ,

precision
29 juni 2006 · 2 652 Inlägg

öppet filter får man ha  . men de bes kollar mest på är om motorn suger luft eller trycker, ska den normalt suga så får man omregg om den har turbo .

Engen HEAVY METAL
29 juni 2006 · 765 Inlägg

Klart man kan besikta bilen som Ombyggt fordon om man vill det.. men det är en hel del som ska göras på bilen för att få besikta bilen som ombyggt fordon. Och registrera bilen som ombygt fordon...  Det kan man göra..

Om en bil är Helbilsgodkänd ( från o me 96 har jag för mig)  "får" du egentligen inte göra ett skit på bilen. MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
precision
29 juni 2006 · 2 652 Inlägg

är de inte alu block på 960?

precision
29 juni 2006 · 2 652 Inlägg

ja de kan man men då krävs betydligt mkt mer än en turbokonvertering

precision
29 juni 2006 · 2 652 Inlägg

ja de går om man reggar bilen som ombyggt fordon , = välldigt svårt . mkt som ska byggas om innan dom godkänner de + att de ska vara extramt seriöst gjort. lättare att ta av allt innnan bes

Spelis
29 juni 2006 · 1 926 Inlägg

okej okej. men detdär med helgodkännda bilar, får man inte ens styla dom elller vad är det frågan om nu för tiden ? :'(

precision
29 juni 2006 · 2 652 Inlägg

säg att du köper en ny saab . då får man tydligen inte sätta på någonting \av eftermarknad \styling eftersom saab har bilen som reklam i 3år , vart en polis som stopp mej och en kille i hans saab 95 aero 02 och sa att vi fick ta bort avgas och lite annat småpill . vet dok inte om de är så utan han sa så till oss sen vete fan om killen ändra påde , troligtvis inte

LazerHawke
29 juni 2006 · 1 268 Inlägg

hmm en fråga bara detta me å ändra nåt på bilen... typ har funderingar på att köpa BSR Sportavgasystem till min S40 sen när detta blir kasst... men det kanske jag inte får???

precision
29 juni 2006 · 2 652 Inlägg

jo de får du ,.

LazerHawke
29 juni 2006 · 1 268 Inlägg

en blir ju förvirrad över vad man får göra och inte... hmm

men jag behöver inte sätta på ett original avgassystem om jag byter in bilen???

precision
29 juni 2006 · 2 652 Inlägg

nej de behöver du inte men du får inte tro att du får någon "extra" slant för att du eftermonterat avgasystem på bilen .

LazerHawke
29 juni 2006 · 1 268 Inlägg

Nej nej menar mer att dom kräver mig på extra pengar för att det inte sitter original på eller nåt....

sen så tänker jag inte byta systemet innan det nuvarande e slutkört

precision
29 juni 2006 · 2 652 Inlägg

oki då kan du vänta ,, orginal håller ofta länge iaf 5-10år ,.

LazerHawke
29 juni 2006 · 1 268 Inlägg

hehe bra då tjänar man ju in på det :p

annars måste man ju köpa nytt smile

magnet
30 juni 2006 · 31 Inlägg

Inte så mycket svar på min fråga. Att jag inte går igenom besiktningen med turbo vet jag, men aätter man den under tar det inte så lång tid att montera bort, 2 rörklämmor bort och dit med ett rör. Men vet inte om det går då det är högkomprision. Någon som vet om det skulle fungera utan att byta toppen`?

Volvo 960 (1991)
Ibanezman Skåning
1 juli 2006 · 739 Inlägg

Montera dit ett APC-system från nån gammal saab,
då kan du köra med max möjliga laddtryck...

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang