Projekt spela högt i en Golf 2 Memphis. Liten update 24/8! Lite småpill och nytt steg till framsystem!

Wiesel dB Jägare!
14 februari 2011 · 732 Inlägg

big-jepp skrev:
bra! då hoppas jag vi syns smile spelar det högre (tror du) än orion basarna? smile

Det hoppas jag också att vi gör smile
Ja, jag är till ungefär 110% säker att det spelar högre! Det både hörs och känns!
För i Toyotan fattades det ström hela hela tiden då det bara satt en klen 55amp generator och 1 batteri i. Sedan fick orion basarna aldrig någon riktigt rättvis låda heller.

big-jepp
14 februari 2011 · 3 187 Inlägg

Wiesel skrev:

big-jepp skrev:
bra! då hoppas jag vi syns smile spelar det högre (tror du) än orion basarna? smile

Det hoppas jag också att vi gör smile
Ja, jag är till ungefär 110% säker att det spelar högre! Det både hörs och känns!
För i Toyotan fattades det ström hela hela tiden då det bara satt en klen 55amp generator och 1 batteri i. Sedan fick orion basarna aldrig någon riktigt rättvis låda heller.

okej, låter bra! smile vad har du för batteribank nu? smile

Honda civic "civicen" (1993)
Wiesel dB Jägare!
14 februari 2011 · 732 Inlägg

big-jepp skrev:
okej, låter bra! smile vad har du för batteribank nu? smile

För att få köra i minsta klassen på tävlingar som ljudbutiken håller i så får jag bara ha 1 batteri på ordinarie plats. Men denna bilen har 90amp generator och ett 95ah silverbatteri ifrån biltema. Och än så länge har jag inte gett fullt ut men testat lite smått och när det basar som mest är det inte under 12.5 V. Men måste uppgradera alla jord till batteriet och sedan grövre + ifrån generatorn!

big-jepp
14 februari 2011 · 3 187 Inlägg

Wiesel skrev:

big-jepp skrev:
okej, låter bra! smile vad har du för batteribank nu? smile

För att få köra i minsta klassen på tävlingar som ljudbutiken håller i så får jag bara ha 1 batteri på ordinarie plats. Men denna bilen har 90amp generator och ett 95ah silverbatteri ifrån biltema. Och än så länge har jag inte gett fullt ut men testat lite smått och när det basar som mest är det inte under 12.5 V. Men måste uppgradera alla jord till batteriet och sedan grövre + ifrån generatorn!

okej! kommer bli kul att se vad denna kommer spela! smile

Senast redigerat av big-jepp (14 februari 2011)

Honda civic "civicen" (1993)
Wiesel dB Jägare!
14 februari 2011 · 732 Inlägg

big-jepp skrev:
okej! kommer bli kul att se vad denna kommer spela! smile

Japp, ser även jag fram emot resultat! smile

Wiesel dB Jägare!
10 mars 2011 · 732 Inlägg

Tänkte bara meddela att varför det stått still ett tag nu, och förmodligen kommer det nog stå still ett litet tag till. Är nämligen så att det har hänt lite grejer i mitt liv som är förbannat tungt just nu och har lite svårt för motivation just nu då jag och mitt nuvarande ex bestämde oss att efter 4 år så funkade det inte längre mellan oss. Så har blivit lite med flytt osv.

Hoppas på att få tillbaka orken till att fortsätta snart, skönt med en hobby när ingenting annat funkar!

Mvh Wiesel

Senast redigerat av Wiesel (10 mars 2011)

Wiesel dB Jägare!
11 mars 2011 · 732 Inlägg

Lite skriftligt 11/3 - 2011

Inte hänt något, men fick fingrarna ur och pillade lite inställningar idag.
Och nog hände det en riktigt rolig grej! För första gången i mitt liv, lyckades jag idag sätta igång 2st larm på bilar när jag spelade vid en parkering! big_smile

Kändes riktigt roligt och fått lite motivation! Vad som händer next och när det blir vet jag inte riktigt. Den som lever får se! smile

Over 'n Out!

chippen_nr1
14 mars 2011 · 704 Inlägg

Wiesel skrev:
Lite skriftligt 11/3 - 2011

Inte hänt något, men fick fingrarna ur och pillade lite inställningar idag.
Och nog hände det en riktigt rolig grej! För första gången i mitt liv, lyckades jag idag sätta igång 2st larm på bilar när jag spelade vid en parkering! big_smile

Kändes riktigt roligt och fått lite motivation! Vad som händer next och när det blir vet jag inte riktigt. Den som lever får se! smile

Over 'n Out!

haha big_smile sånt är ju kul. lite som piggar upp en smile

Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
Wiesel dB Jägare!
14 mars 2011 · 732 Inlägg

chippen_nr1 skrev:
haha big_smile sånt är ju kul. lite som piggar upp en smile

Jo, behövdes verkligen för att få tillbaks gnistan lite grann! smile

Förövrigt har det råkat trilla in 2st PA saker i bilen wink

chippen_nr1
14 mars 2011 · 704 Inlägg

Wiesel skrev:

chippen_nr1 skrev:
haha big_smile sånt är ju kul. lite som piggar upp en smile

Jo, behövdes verkligen för att få tillbaks gnistan lite grann! smile

Förövrigt har det råkat trilla in 2st PA saker i bilen wink

ok kan det vara då? tongue

Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
Wiesel dB Jägare!
14 mars 2011 · 732 Inlägg

chippen_nr1 skrev:
ok kan det vara då? tongue

Ska man lira högt, skall man också kunna lira högt tongue
Så har slängt in 2st PA diskant horn i bilen nu! smile

chippen_nr1
14 mars 2011 · 704 Inlägg

Wiesel skrev:

chippen_nr1 skrev:
ok kan det vara då? tongue

Ska man lira högt, skall man också kunna lira högt tongue
Så har slängt in 2st PA diskant horn i bilen nu! smile

hehe.. ok låter bra de.. undrar om det inte var din golf jag hitta på tuben igår..

Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
Wiesel dB Jägare!
14 mars 2011 · 732 Inlägg

chippen_nr1 skrev:
hehe.. ok låter bra de.. undrar om det inte var din golf jag hitta på tuben igår..

Är nog inte helt omöjligt! smile

chippen_nr1
14 mars 2011 · 704 Inlägg

Wiesel skrev:

chippen_nr1 skrev:
hehe.. ok låter bra de.. undrar om det inte var din golf jag hitta på tuben igår..

Är nog inte helt omöjligt! smile

om det var den så tyckte jag att det spela bra satan. synd bara att det blir så dålig kvalite på filmklipp sad kanske dyker på den nånstans i sommar smile

Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
Wiesel dB Jägare!
14 mars 2011 · 732 Inlägg

chippen_nr1 skrev:
om det var den så tyckte jag att det spela bra satan. synd bara att det blir så dålig kvalite på filmklipp sad kanske dyker på den nånstans i sommar smile

Okej! smile Ja det är lite synd att det blir så =/ Men under filmen var gainen helt nollställd på steget, nu är den uppställd ca 30-40% så värre spelar det nu! smile  Ja, kommer dyka upp lite här och var på tävlingar smile

chippen_nr1
14 mars 2011 · 704 Inlägg

Wiesel skrev:

chippen_nr1 skrev:
om det var den så tyckte jag att det spela bra satan. synd bara att det blir så dålig kvalite på filmklipp sad kanske dyker på den nånstans i sommar smile

Okej! smile Ja det är lite synd att det blir så =/ Men under filmen var gainen helt nollställd på steget, nu är den uppställd ca 30-40% så värre spelar det nu! smile  Ja, kommer dyka upp lite här och var på tävlingar smile

ok ok. kan tänka mig de smile

Db drag SS NoWall
154,7 db @ 49hz 2013
158,5 db @ 62hz 2014
2015 här kommer vi!
Wiesel dB Jägare!
19 mars 2011 · 732 Inlägg

Skriftlig update 19/3 - 2011

Fått tillbaka lite energi för att fortsätta lite grann!
Gjort lite jord uppgraderingar till batteriet!
Beställde 65 ark CSAB Dämpmatta för ca 5 minuter sen!
Så nu kommer det nog ta fart igen! smile

Over 'n Out!

Wiesel dB Jägare!
19 april 2011 · 732 Inlägg

Liten update 19/4-11

Har inte fått så jätte mycket gjort på bilen, håller på och hjälper en polare med hans bygge!
Men har iallafall dämpat skuffen lite grann, hunnit med ena framdörren och även fått på lite mysigare fälgar! smile Så next up blir sänkning!

http://i278.photobucket.com/albums/kk99/Wiesel_92/DSC_0001Rededit.jpg

Wiesel dB Jägare!
3 maj 2011 · 732 Inlägg

Liten skriftlig update 3/5 - 2011

Dämpat klart båda dörrarna, dämpat skuffluckan helt, dämpat bagageutrymmet, och även sänkt bilen lite! smile Ser mycket bättre ut nu, hade velat haft ner den lite till menmen. Det får bli ett senare projekt!
Vid plåten där regplåten sitter har jag nu 3!! lager med dämpmatta men får det ändå inte att bli helt tyst, och dörrarna vill gärna flexa ändå. Får se över vad jag kan göra åt det senare!

Ska förövrigt upp till Bollnäs nu i helgen och köra första tävlingen med den här bilen och detta bygge! Dyker även upp i Falun på gorg träffen mot kvällen!
Håller tummarna för bra resultat! smile

Senast redigerat av Wiesel (3 maj 2011)

racer-putte
3 maj 2011 · 6 558 Inlägg

Wiesel skrev:
Liten skriftlig update 3/5 - 2011

Dämpat klart båda dörrarna, dämpat skuffluckan helt, dämpat bagageutrymmet, och även sänkt bilen lite! smile Ser mycket bättre ut nu, hade velat haft ner den lite till menmen. Det får bli ett senare projekt!
Vid plåten där regplåten sitter har jag nu 3!! lager med dämpmatta men får det ändå inte att bli helt tyst, och dörrarna vill gärna flexa ändå. Får se över vad jag kan göra åt det senare!

Ska förövrigt upp till Bollnäs nu i helgen och köra första tävlingen med den här bilen och detta bygge! Dyker även upp i Falun på gorg träffen mot kvällen!
Håller tummarna för bra resultat! smile

ahh kul kul  .. kommer ja å me bassaten tongue

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang