Mercedes w123 -79 [300 turbodiesel]

FiGurT
28 augusti 2010 · 324 Inlägg

Constantine: Var den blå jag menade tidigare, han har ju flyttat över motorn till en kombi, eller om de va tvärt om. Hursom frän som fan!

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt
FiGurT
28 augusti 2010 · 324 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53053/985684_8yr9fc.jpg
Motorn påväg ut ur turbobilen!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53053/985686_1t8fzv.jpg
Motorn ute! Få nog motortvätta big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53053/985685_wzo1el.jpg
Motorlyften smile

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt
Constantine
28 augusti 2010 · 679 Inlägg

Japp han flyttade över motorn till kombin, den finns också på hans sida smile
http://www.garaget.org/?car=165783

FiGurT
29 augusti 2010 · 324 Inlägg

Någon som har tips på vars jag kan få tag i svänghjul+lameller som passar och funkar bra?

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt
FiGurT
2 september 2010 · 324 Inlägg

Ska nog beställa en sachs 618 tryckplatta.. skull klara 500nm tydligen! Fick jobb i veckan så få se om de blir ett vinterprojekt smile

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt
Constantine
2 september 2010 · 679 Inlägg

Härligt att du kommer få en bättre inkomst! då kanske de åker på lite mer grejer wink

Team-Adolfsson Gödseldräng
2 september 2010 · 4 529 Inlägg

mercedes turbodiesel finns ju inget bättre big_smile

PMPerformance
2 september 2010 · 2 266 Inlägg

http://www.garaget.org/diesel hans vita har mynä pump var med på vansbro crusingen burnout tävlingen, rykte lite wink

angående han med en blåa 123 och vite kombin så sålde han dom för farbror blå i hedemora var lite för intresserade efter ett tag på hans bilar och körsätt,

de är nog lätt att råka göra en slir eller två på torrt med den effekten drygt 400hk får du med en mynä pump holset turbo och 24v sexa. fränt bygge följer tråden från och med nu

svetsdiff !!!
FiGurT
2 september 2010 · 324 Inlägg

Constantine: Jo de känns bra, nu gäll de bara o fundera ut allt som behövs... Skulle vilja hitta någon bra koppling osv som palla!! Men hitta dåligt med info!

Team-Adolfsson: Näe! Helt rätt.. de ska RYK!

PMPerformance: Han ha förstått de enda rätta wink Man skulle bara lyckats få bilen reggad med motorn också.. Läste någonstans att man kunde få ett intyg att bilen skulla palla en 280e motor, dock fattas de typ 50nm om man jämför 280e motorn med min tongue Så de sket sig nog de med..

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt
PMPerformance
3 september 2010 · 2 266 Inlägg

Ja men om du får tag i grejer från en 280 så borde de gå, en kompis i falkenberg ska i med en fem cyl 300 td i en sån där lyxigare fena och då skulle han få lov att använda bromsarna bak från en 280 för de krävdes skivbromsar bak.

svetsdiff !!!
FiGurT
3 september 2010 · 324 Inlägg

Vad jag har hört är w123 280e reggad med 185hk/240nm.. Min motor har 147hk (de funka ju) och 273nm.. skulle tydligen inte funka nå bra!

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt
FiGurT
10 september 2010 · 324 Inlägg

Skull ha fått tag på en sachs 618 tryckplatta och en 4 puck sinter smile

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt
FiGurT
18 september 2010 · 324 Inlägg

Har nu hittat en sachs 618 tryckplatta som nog ska köpas... Har även hittat Sinterlamell som troligen ska köpas. (http://dalhems.se/?p=937613a9-6086-4af0 … 08f8bdd176)

Har även funderat på klarglas men vet inte, rädd de kommer se förjävligt ut.. Vad tycker ni?

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt
Constantine
18 september 2010 · 679 Inlägg

Härligt!! Letade för fullt efter någon bild på klarglas till w123 men hittade då ingenting.. Men de ser rätt så ballt ut från mbscashoppen, w126 klarglasen påminde lite om w123an t.ex. dem på denhär http://www.garaget.org/?car=195075&image=2062184, ser ju jäkligt bra ut tycker jag smile

Senast redigerat av Constantine (18 september 2010)

FiGurT
18 september 2010 · 324 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=190210 Han har på sin, men vet inte om de se fult ut på en halvtaskig bil i övrigt ;D kanske bättre o lägg pengarna på delar till motorn.. Nån som ha en IC och Mätare till bilen över?

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt
benz_89
20 oktober 2010 · 733 Inlägg

Tycker inte W123 passar med klarglas alls ;D Mer stilrent att köra originallyktorna och lacka ramen runt reflektorerna svart, det är min åsikt  wink

Hoonas Dieselpower!
20 oktober 2010 · 534 Inlägg

Inga klarglas på en 123a, ser ut som en kiss90 då wink
Fint projekt i övrigt!

Constantine
20 oktober 2010 · 679 Inlägg

Håller med ovanstående, w123 med klarglas var inge vidare.. hur går de med mercan nurå? smile lite update skulle inte skada!

mb_pucken
20 oktober 2010 · 5 090 Inlägg

Angående reggning så kan du försöka hävda att din motor är turbo konverterad, en konverterade 300d har med if 144hp och 265nm i vrid. Då blir de inte så mycket som skiljer. Min 280 är reggad med 300d med konvertering. Min andra 300d är reggad med samma effekt, den är iofs stt kittad. Den ger den effekt jag uppgav vid 0,56 bar. Värt å pröva iaf. Tror stt kan ge uppgifter över effekt. annars borde bilprovning ha dom uppgifter över det.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
FiGurT
21 oktober 2010 · 324 Inlägg

Ha varit och köpt mig en 250 turbodiesel med ombyggd pump, så just nu sparas de för fullt för o få skcika iväg pumpen till w123an också big_smilebig_smilebig_smile Skulle ju vara riktogt trevligt om man kunde regga bilen med motorn så man slapp byta varje besiktning/kontroll osvosvosv

Kolla in mitt projekt: Mercedes w123 300dt
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang