Ford Lightning skjuter ut glykol ur expansionskärlet.

Rooth07 Lindahls Gräv AB
26 augusti 2010 · 716 Inlägg

Tjena, lite problem med Lightningen. Han började trycka ut vatten ur exkärlet. första funderingen var ju att en toppackning gått. men blev väldigt fundersam när jag började skruva ner han och tog bort insuget. Det är alltså grön gegga i en insugskanal i toppen. Fösta kanalen fram till höger på motorn. Precis framför är det en vattenkanal. Lite bilder för att förstå lite bättre finns på : http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … cat=107339

Som jag ser det så finns det 3 aktuella fel. Toppackning. men borde inte vara den då det inte borde komma upp vatten i insugskanalen om den gått?

Spricka i toppen? ingen jag sett än så¨länge. och hoppas att det verkligen inte är det.

Insugspackningen? låter ganska lågiskt, MEN ser inga skador på verken packning eller kontaktytor.


Vad tror ni om att här ute?

Snabba och bra svar önskas:)

Mvh Rooth

HHR
27 augusti 2010 · 11 Inlägg

Riv och kolla topplockspackningen, i vilket fall får du lyfta toppen. Tror sprickor kan vara mycket möjligt.

Rooth07 Lindahls Gräv AB
28 augusti 2010 · 716 Inlägg

HHR skrev:
Riv och kolla topplockspackningen, i vilket fall får du lyfta toppen. Tror sprickor kan vara mycket möjligt.

skall kika på att imorgon eftermiddag. tror inte det är toppackningen. då skulle det inte komma in i insugskanalen? jag misstänker också sprickor i toppen. Håller det att svetsa trors? Finns folk som påstår det. Borde ju fungera, problemet är väl bara att komma i att:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang