Är importservice.nu säkert?

lenti
31 augusti 2010 · 174 Inlägg

Hej!
Läste en tråd om importservice.nu som skrevs 2008, nu tänkte jag fråga er om det är någon som handlat där nyligen, för på den gamla tråden verkar det som om folk haft problem med dem...
Dem har org nummer, men är fortfarande osäker på om det går å lita på sidans ägare..
tänkte beställa en Audi A4 RNS-E Typ navigations system med dvd osv som heter DVN-A4.
Har kontaktat företaget som gör GPSen och enligt dem så är Importservice.nu återförsäljare.
Här är direktlänken till DVN-A4
http://www.importservice.nu/Shop/Index. … lId=DVN-A4

Företaget som gör den heter www.dynavin.com

Audi A5 3.0TDI Steg 2
Kia Stinger GT "Stingray" (2019)
Piwe
31 augusti 2010 · 120 Inlägg

varför skulle de ha ändrat på sig tror du?

//Piwe

peegee Forummoderator
31 augusti 2010 · 2 924 Inlägg

Piwe skrev:
varför skulle de ha ändrat på sig tror du?

//Piwe

För att de finns kvar och inte har "ätits upp" av konsumentverket/länsstyrelsen... roll det är ju iaf tydliga tecken på att de skärpt till sig men ingen garanti... 

Jag har dock inget svar på frågan men frågan är klart befogad även om Garaget.org inte vill smutskasta företag, så tänk på vad ni skriver.

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Dubs I got Dubs!
31 augusti 2010 · 2 423 Inlägg

De skickar sina varor från kina. och elektronik därifrån är skräp.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
M_icke_
31 augusti 2010 · 3 466 Inlägg

peegee skrev:

Piwe skrev:
varför skulle de ha ändrat på sig tror du?

//Piwe

För att de finns kvar och inte har "ätits upp" av konsumentverket/länsstyrelsen... roll det är ju iaf tydliga tecken på att de skärpt till sig men ingen garanti... 

Jag har dock inget svar på frågan men frågan är klart befogad även om Garaget.org inte vill smutskasta företag, så tänk på vad ni skriver.

Detta får mig att tänka på billebro.. De finns ju kvar efter alla år så dom måste vara bra?

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
ekelund88
31 augusti 2010 · 2 656 Inlägg

Dubs skrev:
De skickar sina varor från kina. och elektronik därifrån är skräp.

hur kan du påstå ngt sånt ? vill nog på stå att mycket elektronik prylar kommer därifrån

tex så min kenwood stereo står de made in china på absolut inga problem med den tex

Dubs I got Dubs!
31 augusti 2010 · 2 423 Inlägg

ekelund88 skrev:

Dubs skrev:
De skickar sina varor från kina. och elektronik därifrån är skräp.

hur kan du påstå ngt sånt ? vill nog på stå att mycket elektronik prylar kommer därifrån

tex så min kenwood stereo står de made in china på absolut inga problem med den tex

Jo men det är STOR skillnad på vem som tillverkar det oxå.

Man får ju vad man betalar för.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
ekelund88
31 augusti 2010 · 2 656 Inlägg

Dubs skrev:

ekelund88 skrev:

Dubs skrev:
De skickar sina varor från kina. och elektronik därifrån är skräp.

hur kan du påstå ngt sånt ? vill nog på stå att mycket elektronik prylar kommer därifrån

tex så min kenwood stereo står de made in china på absolut inga problem med den tex

Jo men det är STOR skillnad på vem som tillverkar det oxå.

Man får ju vad man betalar för.

citerar dig
"De skickar sina varor från kina. och elektronik därifrån är skräp."

jag vet mycket väl att man får vad man betalar för men du anser ju att all elektronik därifrån e skräp

Frippe_L Gladen Audio
31 augusti 2010 · 2 388 Inlägg

ekelund88 skrev:

Dubs skrev:

ekelund88 skrev:

hur kan du påstå ngt sånt ? vill nog på stå att mycket elektronik prylar kommer därifrån

tex så min kenwood stereo står de made in china på absolut inga problem med den tex

Jo men det är STOR skillnad på vem som tillverkar det oxå.

Man får ju vad man betalar för.

citerar dig
"De skickar sina varor från kina. och elektronik därifrån är skräp."

jag vet mycket väl att man får vad man betalar för men du anser ju att all elektronik därifrån e skräp

Mina Alpine 9887R spelare är "Made in China". sicket skräp, jaha bara o kasta.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
Sharky
31 augusti 2010 · 10 287 Inlägg

Ja. Dom har generellt stora kvalitetsproblem i Kina i alla fall när det gäller elektroniktillverkning. Det går att få stil på grejorna men det kräver enormt med jobb mot deras fabriker. Detta gäller inte enbart lågprisprodukter utan även elektronik för industribruk.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
lenti
31 augusti 2010 · 174 Inlägg

det var många svar man fick ganska snabbt, okej för jag känner mig osäker att beställa från dem. dem har ett betalsätt där man betalar hälften nu och resterande när produkten är hemma.

annars finns det på något sätt jag kan få tag på GPSen, verka inte finnas någon i Sverige som har den förutom dem.
de har också annons på Blocket om GPSen som de säljer på hemsidan. kan vara att dem skärpt sig, men hur kan jag verkligen ta reda på om det är något å lita på dem så som att ta kontakt med handelverket eller konsumentverket, va de nu heter.

Audi A5 3.0TDI Steg 2
Kia Stinger GT "Stingray" (2019)
Marlboroman
31 augusti 2010 · 8 234 Inlägg

lenti skrev:
det var många svar man fick ganska snabbt, okej för jag känner mig osäker att beställa från dem. dem har ett betalsätt där man betalar hälften nu och resterande när produkten är hemma.

annars finns det på något sätt jag kan få tag på GPSen, verka inte finnas någon i Sverige som har den förutom dem.

En firma med tevksamt rykte ska man inte ens fundera på att betala förskott till. Så enkelt är det om man inte anser sig kunna ta dem pengarna på blåskontot då.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
lenti
31 augusti 2010 · 174 Inlägg

hittade en tysk hemsida som Dynavin själva rekomendera 3 till 4 dagars leverans
http://www.hifi-karlsruhe.de
dem har Postförskott, konstigt nog trodde inte man hade det på beställningar man köper utomlands smile

Audi A5 3.0TDI Steg 2
Kia Stinger GT "Stingray" (2019)
Volvo950turbo
31 augusti 2010 · 46 Inlägg

den där såg inte så jätte bra ut den sidan.

Lite produkter och de har inte ens brytt sig om att översätta alla saker. Skrämmande!

Vill ha volvo 960 med 850 motor!
lenti
31 augusti 2010 · 174 Inlägg

Volvo950turbo skrev:
den där såg inte så jätte bra ut den sidan.

Lite produkter och de har inte ens brytt sig om att översätta alla saker. Skrämmande!

Jo men själva Företagen Dynavin.com som gör Navigatorn DVN-A4 rekommenderade dem
men också vad är det jag förlorar på om dem har mot postförskott? jag betalar ju ändå ingenting nu

Audi A5 3.0TDI Steg 2
Kia Stinger GT "Stingray" (2019)
Jimmaiy
31 augusti 2010 · 365 Inlägg

säger bara om du inte själv äger företaget eller någon nära släkting så betala aldrig i förskott. tyvärr allt för många företag som lyckas dra in pengar på det sättet och det är väldigt synd.

lenti
31 augusti 2010 · 174 Inlägg

jo det e ju de, därför jag tog att betala när produkten är hemma, skickar dem inte den så skickar dem inte, skickar dem så e de ju bra

Audi A5 3.0TDI Steg 2
Kia Stinger GT "Stingray" (2019)
Jimmaiy
31 augusti 2010 · 365 Inlägg

lenti skrev:
jo det e ju de, därför jag tog att betala när produkten är hemma, skickar dem inte den så skickar dem inte, skickar dem så e de ju bra

haha ja precis.

lenti
1 september 2010 · 174 Inlägg

Shuu igen hittade denna sida där folk pratade om den http://www.natalie.se
tänkte fråga om någon här beställt från sidan

Audi A5 3.0TDI Steg 2
Kia Stinger GT "Stingray" (2019)
busfabror www.ljudbyggaren.se
2 september 2010 · 504 Inlägg

Dubs skrev:
De skickar sina varor från kina. och elektronik därifrån är skräp.

Hhmm...de va konstigt.....merparten av all elektronik kommer från Kina...

Så det e nog inte det som spelar roll... big_smile

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang