Alternativt ljud iställe för re sx 15" sinus 3000 som bara kronglar..

snipercat
5 september 2010 · 669 Inlägg

hallå, jag skulle behöva lite råd och hjälp.

som sagt jag börjar bli less på det här, det låter inte som jag vill och det värkar bara krongla.

finns det nått alternativt byte? samma tryck, alt värre, för ja är inte nöjd i nuläget..

bilen de ska spela i är passat kombi.

1 eller 2 basar spelar ingen roll huvudsaken att det blir bättre än det ja har nu..alla andra verkar det ju fungera för men inte för mig?.... det är vell nå fel på steget eller basen...

hur skulle ni har gjort? jag har gjort precis allt som man ska endå kronglar det.

tacksam för svar

almadeus
5 september 2010 · 215 Inlägg

Är lådan och strömmen ok? I så fall byt steg! Vad har du för spolar på basen? Kan ev ha ett steg till dig då smile

BMW 330 turbo "drifting" (1991)
Janneutanb
5 september 2010 · 7 272 Inlägg

Det är väl bäst att ta reda på vad felet är innan man börjar byta massa saker?

snipercat
5 september 2010 · 669 Inlägg

saken är att ja har konstant över 13 volt. 300 amp. 50kv kablar bra jord. rättbyggd låda. basen är d4

Drönirettab
5 september 2010 · 21 761 Inlägg

Vad är det som inte blir bra med ljudet?
Dåligt tryck, för lite djupbas, otajt ljud eller?

snipercat
5 september 2010 · 669 Inlägg

vi förklarar såhär.. man hör basljudet men man känner det inte.. ungefär så. sen börjar basen ryka efter ett tag.

Drönirettab
5 september 2010 · 21 761 Inlägg

Brukar ju inte vara bra när det ryker från basen, talspolen är ordentligt varm då.

Är det 117 liters låda med 28 cm långt 6" rör och en tratt?
I så fall, har du testat att korta porten?

Frissan
5 september 2010 · 4 693 Inlägg

Om du har grejerna i din Passat så borde du känna basen med råge. Något är fel.
Har du bild på hur det ser ut i skuffen?

Booyakasha!
snipercat
6 september 2010 · 669 Inlägg

Drönirettab skrev:
Brukar ju inte vara bra när det ryker från basen, talspolen är ordentligt varm då.

Är det 117 liters låda med 28 cm långt 6" rör och en tratt?
I så fall, har du testat att korta porten?

det är 120 literslåda med 28cm rör inkluderar 1st tratt, alltså 28 cm totalt med 1 tratt.

ja har testat korta porten/förlängt porten men hör ingen skillnad.

snipercat
6 september 2010 · 669 Inlägg

Softis skrev:
Om du har grejerna i din Passat så borde du känna basen med råge. Något är fel.
Har du bild på hur det ser ut i skuffen?

ja eller så är det att jag är för het på gasen.. jag tycker det inte trycker på som ja vill.. tycker nästan mitt gammla ljud med 2 st xzound 12" basar och sinus 1500 spelade värre..

lite irreterande iochmed att dom gjejjer jag har nu kostade skortan, pluss att det är märkesgrejer.

man kanske skulle mäta upp vad det spelar nån gång. få se om det värkligen är som det ska.

för vad ja har hört så ska grejerna spela över 140db

ska fixa bild och film så fort ja kan

Senast redigerat av snipercat (6 september 2010)

Frissan
6 september 2010 · 4 693 Inlägg

Kan inte säga hur högt det borde spela, men 140+ tycker jag det borde bli iaf

Booyakasha!
kalle_kalle
6 september 2010 · 2 914 Inlägg

hur ser din batteribank ut?
hur är dina kablar framme vid batteriet där fram? (nu kommer en favorit i repris lol http://www.youtube.com/watch?v=p82xRzCr-lc )
hur är dina inställningar på steget?
hur är dina kontakter vid varje kabelsko eller liknande?? någon kabelsko som "gått upp"??

dina prylar som du har nu ska kunna trycka på riktigt bra, någonstans har DU gjort fel.

pröva burpa (samma ton under en "längre" tid) sedan mätar volten med en multimeter på stegets plus och minus terminal. vad kommer upp då?

snipercat
6 september 2010 · 669 Inlägg

kalle_kalle skrev:
hur ser din batteribank ut?
hur är dina kablar framme vid batteriet där fram? (nu kommer en favorit i repris lol http://www.youtube.com/watch?v=p82xRzCr-lc )
hur är dina inställningar på steget?
hur är dina kontakter vid varje kabelsko eller liknande?? någon kabelsko som "gått upp"??

dina prylar som du har nu ska kunna trycka på riktigt bra, någonstans har DU gjort fel.

pröva burpa (samma ton under en "längre" tid) sedan mätar volten med en multimeter på stegets plus och minus terminal. vad kommer upp då?

min batteribank är 2 buss batterier plus org fram. ca 300 amp.
kablarna fram är 50kvm.
inställningarna på steget har ja ställt in efter nån som sa hur det skulle vara här på forumet.
alla kontakter är fräck riktiga.

det har ja gjort kommer aldrig under 13volt när bilen är på.

snipercat
6 september 2010 · 669 Inlägg

här är en film ja gjorde när ja hade ljudet i bmwn.. http://www.garaget.org/video/u9gzmuh29so1

Senast redigerat av snipercat (6 september 2010)

kalle_kalle
6 september 2010 · 2 914 Inlägg

snipercat skrev:

kalle_kalle skrev:
hur ser din batteribank ut?
hur är dina kablar framme vid batteriet där fram? (nu kommer en favorit i repris lol http://www.youtube.com/watch?v=p82xRzCr-lc )
hur är dina inställningar på steget?
hur är dina kontakter vid varje kabelsko eller liknande?? någon kabelsko som "gått upp"??

dina prylar som du har nu ska kunna trycka på riktigt bra, någonstans har DU gjort fel.

pröva burpa (samma ton under en "längre" tid) sedan mätar volten med en multimeter på stegets plus och minus terminal. vad kommer upp då?

min batteribank är 2 buss batterier plus org fram. ca 300 amp.
kablarna fram är 50kvm.
inställningarna på steget har ja ställt in efter nån som sa hur det skulle vara här på forumet.
alla kontakter är fräck riktiga.

det har ja gjort kommer aldrig under 13volt när bilen är på.

då borde du ju ha nog med ström med tanke på 13V,

har du provat koppla in någon annan signalkälla (typ från en dator eller liknande). tänkte om steget får in en distad signal.

snipercat
6 september 2010 · 669 Inlägg

kalle_kalle skrev:

snipercat skrev:

kalle_kalle skrev:
hur ser din batteribank ut?
hur är dina kablar framme vid batteriet där fram? (nu kommer en favorit i repris lol http://www.youtube.com/watch?v=p82xRzCr-lc )
hur är dina inställningar på steget?
hur är dina kontakter vid varje kabelsko eller liknande?? någon kabelsko som "gått upp"??

dina prylar som du har nu ska kunna trycka på riktigt bra, någonstans har DU gjort fel.

pröva burpa (samma ton under en "längre" tid) sedan mätar volten med en multimeter på stegets plus och minus terminal. vad kommer upp då?

min batteribank är 2 buss batterier plus org fram. ca 300 amp.
kablarna fram är 50kvm.
inställningarna på steget har ja ställt in efter nån som sa hur det skulle vara här på forumet.
alla kontakter är fräck riktiga.

det har ja gjort kommer aldrig under 13volt när bilen är på.

då borde du ju ha nog med ström med tanke på 13V,

har du provat koppla in någon annan signalkälla (typ från en dator eller liknande). tänkte om steget får in en distad signal.

ne det har ja faktiskt inte, kanske skulle prova det:)

kalle_kalle
6 september 2010 · 2 914 Inlägg

snipercat skrev:

kalle_kalle skrev:

snipercat skrev:

min batteribank är 2 buss batterier plus org fram. ca 300 amp.
kablarna fram är 50kvm.
inställningarna på steget har ja ställt in efter nån som sa hur det skulle vara här på forumet.
alla kontakter är fräck riktiga.

det har ja gjort kommer aldrig under 13volt när bilen är på.

då borde du ju ha nog med ström med tanke på 13V,

har du provat koppla in någon annan signalkälla (typ från en dator eller liknande). tänkte om steget får in en distad signal.

ne det har ja faktiskt inte, kanske skulle prova det:)

gör så smile

sen kanske det är värt att se över inställningarna,
jag brukar göra så att jag låter alla inställningarna som förvränger ursprungsljudet vara (eq, bassboost, loudness osv osv osv), ställer bara in filter (så basen spelar dom hz den klarar av), och gain ställer jag in genom att lyssna, vad låter bäst.

det är dom inställningarna jag gör när det gäller ljud, hemmabio som bilstereo,

Janneutanb
6 september 2010 · 7 272 Inlägg

Ta en bild på nuvarande inställningar och lägg upp så ser vi direkt om det är nåt fel.

snipercat
6 september 2010 · 669 Inlägg

Brains skrev:
Ta en bild på nuvarande inställningar och lägg upp så ser vi direkt om det är nåt fel.

ok ska göra det nu.

snipercat
6 september 2010 · 669 Inlägg

jag kollade nu den spelar ju innåt!!! jag har kollat allting. allting sitter rätt..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang