Volvo 740 tic b230et -87 elfel?

turboforssen Telge Drifting Team
2 april 2011 · 5 398 Inlägg

Oves_Bror skrev:
Ja där visar det ju en kallstartspridare, sitter nog en sån på min med då tongue , va ett tag sen jag grejade med den.....
Men det med tempgivarna kan jag däremot svara på. På schemat som du visar så är det 2 tempgivare, 80 & 84 men schemat är ju bara för insprutet.
Den tredje går ju bara till inst. panelen och syns ju inte i det schemat.

det är mycket möjligt va ett tagen jag slet ut kabelhärvan ur min gamla 760:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
green1991
4 april 2011 · 112 Inlägg

turboforssen skrev:

Oves_Bror skrev:
Ja där visar det ju en kallstartspridare, sitter nog en sån på min med då tongue , va ett tag sen jag grejade med den.....
Men det med tempgivarna kan jag däremot svara på. På schemat som du visar så är det 2 tempgivare, 80 & 84 men schemat är ju bara för insprutet.
Den tredje går ju bara till inst. panelen och syns ju inte i det schemat.

det är mycket möjligt va ett tagen jag slet ut kabelhärvan ur min gamla 760:)

ja men hur som haver så ska den ändå gå utan termotiden, det gör min, går piss tills den blivit varm då går den bättre.

turboforssen Telge Drifting Team
5 april 2011 · 5 398 Inlägg

green1991 skrev:

turboforssen skrev:

Oves_Bror skrev:
Ja där visar det ju en kallstartspridare, sitter nog en sån på min med då tongue , va ett tag sen jag grejade med den.....
Men det med tempgivarna kan jag däremot svara på. På schemat som du visar så är det 2 tempgivare, 80 & 84 men schemat är ju bara för insprutet.
Den tredje går ju bara till inst. panelen och syns ju inte i det schemat.

det är mycket möjligt va ett tagen jag slet ut kabelhärvan ur min gamla 760:)

ja men hur som haver så ska den ändå gå utan termotiden, det gör min, går piss tills den blivit varm då går den bättre.

ja det ända skillnaden är ju att den inte får extra soppa vid start = kan bli svårstartad

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
TurboChrille
5 april 2011 · 7 Inlägg

mitt problem har löst sig nu iaf,det är oftast en blå kontakt som ska sitta i mitten på¨insuget och en svart som nummer 2 på bilden sitter, jag satte den svarta på insuget och den blåa där bilden visar givare nr 2. nu fungerar det som det ska,det ska sitta en blå på insuget men tydligen skulle den inte sitta där trots allt:)

Volvo 745 tic "volvo 745 tic" (1987)
turboforssen Telge Drifting Team
5 april 2011 · 5 398 Inlägg

TurboChrille skrev:
mitt problem har löst sig nu iaf,det är oftast en blå kontakt som ska sitta i mitten på¨insuget och en svart som nummer 2 på bilden sitter, jag satte den svarta på insuget och den blåa där bilden visar givare nr 2. nu fungerar det som det ska,det ska sitta en blå på insuget men tydligen skulle den inte sitta där trots allt:)

ne det ska inte sitta en blå på startspridaren . logiskt sätt så borde det va en blå kontakt till spridaren som är blå men det är det inte:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
TurboChrille
6 april 2011 · 7 Inlägg

nej jag märkte de, jag va nästan 100 på att den skulle sitta till blå bara för att jag va till farsans jobb och där har dom en jävla massa volvo motorer och alla dom med insug på hade en blå kontakt till en blå hane på insuget, men de va inte så på min bil:)

Volvo 745 tic "volvo 745 tic" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang