hej har en v40 t4 som inte mår så bra har nydligen bytt turbo på bilen för den andra var sliten och nu efter bytet så rycker och hackar vid accleration eller omkörning några funderingar på vf? jag kan verkligen inte förstå vf den gör det stiften som sitter på bilen är cirka 2 månader gamla bara
740_Racing skrev: hej har en v40 t4 som inte mår så bra har nydligen bytt turbo på bilen för den andra var sliten och nu efter bytet så rycker och hackar vid accleration eller omkörning några funderingar på vf? jag kan verkligen inte förstå vf den gör det stiften som sitter på bilen är cirka 2 månader gamla bara
Hjälp hjälp hjälp
Magnetventil, tändmodul/tändspolar, finns lite olika förslag.
Testa att kränga dit ett par nya stift, men i övrigt verkar det hetaste tipset vara tändspole/tändmodul om man läser vad det står i volvoforumen.
e du säker på att den nya turbon lirar ordentligt ihop med alla andra komponenter, att den får tillräckligt med soppa och sånt? kan vara en orsak. annars e de gasnka vanligt att spolarna och stiften går på dessa...
Turbon är en orginal t4 turbo så därför e jag fundersam men nu vet jag ej om lasset den visar stämmer men med gammla turbon ladda den 0,9 - 1,0 bar och nu laddar den 1,0 - 1,5 bar kan det göra att den rycker ej jag som har skruvat på den har endast satt ditt ny dump på bilen
Jag skulle nog se över varför den laddar upp till 1,5... Låter som den spikar. Den som monterade turbon skruvade inte på wastgate stången också kanske?
Jag som montera den jag har inte skruvat på något ända som gjorts på turbon är dumplock gör dumpen men den låter inte som den spikar det känns bara som om den skulle tappa efekt eller får förlite soppA eller något
men de e inte alltid de hörs tydligt. de räcker med antydan till spikningar så tar motorn skada. i vilket fall som kan du inte ha så högt ladd på en org t4 i vilket fall som. mer ladd utan mer soppa gör att dom tar skada. någon måste ha pillat på wastegaten eller så har du någon vajsing på styrningen till laddtrycket
boxen stryper ja, den fatar ju att något e fel. tokhögt ladd med en programvara som inte e anpassad för att ladda mer än max 0,9 bar. motorlampan lyser va?
men de har du ju inte skrivit innan... sånna grejer kan vara bra att veta för att få hjälp som är vettig.. ett hett tips annars fredde, sälj volvon och köp en cyckel.. verkar vara ett måndagsex:P
740_Racing skrev: Nä den lyser inte som sagt har endast monterat turbon inte skruvat på något ska in till volvo på tisdag och snacka med dom om det
nä du har inte skruvat på något men det kan någon annan ha gjort. dra loss el-kontakten till mv, kolla ditt grundladd, justera så de blir rätt och sätt tillbaka igen. så ska de nog lösa sig för dig.
sen kan alltid problem uppstå plötsligt, så inte helt omöjligt att dina stift e dåliga, eller nån av tändspolarna som börjar ge sig. i första hand så få ordning på laddtrycket..