Elproblem när bilen har startat

Elegancej
11 september 2010 · 1 Inlägg

Hej.

En Audi A6 kombi -97 ca 25000 mil började helt plötsligt att bete sig knäppt första gången var i sommras när det var så fruktansvärt varmt så märkte jag att jag hade ingen blinkers, ej heller så fungerade inte friskluftsfläkten eller instrumentbelysningen. Åkte in på en mack stängde av bilen någon minut startade sedan den och allt gick normalt inga problem alls. Några veckor senare så skulle vi ut på en tur och då var det likadant ingen blinkers, ingen fläkt, inga vindrutetorkare m.m så har det varit sedan dess.
När jag vrider på tändningen till sista läget innan start och stannar där då funkar allt, när jag fortsätter att vrida nyckeln så startmotorn drar och bilen startar och går så funkar inte ovanstående saker. Var till Mekonomenverkstad för en första koll om det var en säkring eller dylikt men det var det inte utan då sa de att det "är nog ett elfel" det har jag med förstått, men vad är fel? är det tändningslåset? eller har någon erfarenhet av liknande? hoppas jag kan få lite hjälp att åtminstonde veta var jag ska leta.

// Janne

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang